[WC] Whooo: waterkoelen voor school

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Eindelijk een goed excus voor als je ouders aan het zeuren zijn dat je wel erg veel bezig bent met dat "waterkoelen". Zeg gewoon dat het voor school is.

Kmoet dus een profielwerkstuk maken van 80 uur en het leek me wel leuk om daar me comp voor te gebruiken. Dus dacht ik gelijk aan waterkoeling met eventueel peltiers (peltier effect). Hebben jullie nog meer ideeën?

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 30 augustus 2001 16:08 schreef ajampaniki het volgende:
Eindelijk een goed excus voor als je ouders aan het zeuren zijn dat je wel erg veel bezig bent met dat "waterkoelen". Zeg gewoon dat het voor school is.

Kmoet dus een profielwerkstuk maken van 80 uur en het leek me wel leuk om daar me comp voor te gebruiken. Dus dacht ik gelijk aan waterkoeling met eventueel peltiers (peltier effect). Hebben jullie nog meer ideeën?
Goed idee :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Praktijk matrassen test.

de betaler vervuilt

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36

Pak de zaag maak willekeurig gaten en doe daar case-fans in :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

hehe
ga ik ook doen
ik mag dit gebruiken voor mijn practische opdracht voor natuurkunde :)

dus ik ga het ook doen

• ajampaniki
Ik hoop alleen dat ik van school nog wat oude comps krijg om mee te experimenteren. We hebben nog wel wat oude 486 en pI staan

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 11:47

Cr3ator

1 bar is geen bar

Wil jij een profielwerkstuk van 80 SLU maken over waterkoelen wat ook nog met een voldoende of goed beoordeeld moet worden? Knappe jongen (of vreemde docent) die daar mee accoord gaat...

Wat je wel zou kunnen doen is het over koeltechnieken in het algemeen te doen...

Denk dat ik het trouwens over Robotica ga doen... :P

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Whuzz

Dodgeball!

Hmm, hobby met school combineren is altijd cool :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• ajampaniki
Op donderdag 30 augustus 2001 16:12 schreef Cr3ator het volgende:
Wil jij een profielwerkstuk van 80 SLU maken over waterkoelen wat ook nog met een voldoende of goed beoordeeld moet worden? Knappe jongen (of vreemde docent) die daar mee accoord gaat...

Wat je wel zou kunnen doen is het over koeltechnieken in het algemeen te doen...

Denk dat ik het trouwens over Robotica ga doen... :P
Hoezo dat. Denk je dat het niet lukt?

Verwijderd

He gozer mag jij dat doen voor je profielwerkstuk? OIk bedoel dus dat je ook in de tweede fase zit?

He laat ff wat van je horen of het mag en wat je er allemaal mee gaat doen lijkt me namelijk erg vet!!!

Ga je naar de vijfde dit jaar?

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 17:31
he vetjes, ik ga ook zoiets voor school doen. Een vriend van mij doet ook al voor handenarbeid een opdracht over casemodden.
Vetjes, Tweaken voor school voor iedere leerling.

Wèh zedde gij??

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Heeey da's een vet idee! Ik moet aan't einde van dit jaar ook nog een profielwerkstuk gaan maken, dan zou waterkoeling ook wel kewl zijn. Tnx voor't idee ;) Hou me / ons op de hoogte!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09

Dat ga ik dus ook doen voor mn profiel werkstuk, niet over waterkoelen, maar over het peltier effect. Maaruh, 80 uur? Ik zit in VWO6 en ik weet toch zeker dat ik er 'slechts' 60 uur aan hoef te besteden.

• Heerlijkedag
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wow! dat heb ik ook gedaan als EXO. maar het leverde
me een zesje op, omdat er niks natuurkundigs inzat.

we wilden de koelcapaciteit berekenen, en dat was
binnen een kwartiertje gedaan. -oeps-

wat een veel vetter idee is om te doen...
..maak een VLOEIBARE MAGNEET!
(met speciale olie en ijzervijlsel)
..en ga daarmee dan de grootst mogelijke
magnetische flux opmeten!!
(je zult een hele lage waarde vinden...
..in de tesla-volt ofzo)

Dan krijg je een TIEN. GEGARANDEERD!
Zoek op internet naar meer informatie.

• ajampaniki
Op donderdag 30 augustus 2001 16:56 schreef hielko het volgende:

[..]

Dat ga ik dus ook doen voor mn profiel werkstuk, niet over waterkoelen, maar over het peltier effect. Maaruh, 80 uur? Ik zit in VWO6 en ik weet toch zeker dat ik er 'slechts' 60 uur aan hoef te besteden.
Bij ons is het 80 uur. Maar kwil het dus ook over het pletier effect doen. En waterkoeling en luchtkoeling.

Verwijderd

Moet ook nog een profiel werkstuk maken hehehehehe
en ik wil ook al beter koeling in mijn bak maken hehehehe
eeeeeehhhhm morgen meteen vragen op school :P

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op donderdag 30 augustus 2001 16:56 schreef hielko het volgende:

[..]
Maaruh, 80 uur? Ik zit in VWO6 en ik weet toch zeker dat ik er 'slechts' 60 uur aan hoef te besteden.
ik zit ook in de 6e en moet toch echt 80 uur...

Maak je eigen poll

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:09
Meende dat Adulmund oid de eisen van het profielwerkstuk van 80u naar 60u had terug gebracht als tijdelijke maatregel. Lekkere school heb je dan als ze dan doorgaan met 80u....

Anyway: bij het peltier effect krijg je geen problemen met te weinig natuurkunde in het onderwerp. Peltier effect (en het omgekeerde effect, het seebeck effect oid) is natuurkundig niet één van de simpelste dingen :).

Verwijderd

Van 80 uur. Ben ik ff blij dat ik nog maar in de derde zit!

• Mir
  • Niet online

Mir

Op donderdag 30 augustus 2001 16:56 schreef klaasjong het volgende:
<< vloeistof verhaaltje >>

Dan krijg je een TIEN. GEGARANDEERD!
Zoek op internet naar meer informatie.
Ik neem aan dat de topic starter in de 2e fase zit..
Heb ik ook gedaan afgelopen jaar

Dan krijg je allen o - v - g
Ik heb dmv Hardware + Software Positie bepaling gemaakt (SPS genaamd..Small Positioning System)...

ik kreeg daar op 2 punten na allemaal G's..vergelijkbaar met 9.5 ofzo..

helaas krijg je dus alleen maar ovg beoordeling!

wel Vet ID topicstarter!!!!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 12:32

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Gelukkig heb ik nooit een werkstuk van 80 uurtjes moeten fixen, wel eentje van 2 uurtjes... :)

Maar dat werd er eentje van 5 minutjes.

Want leerlingen en lasers (en een electronicafreak (en nee, it was'nt me!) gaan niet goed samen, en de zwarte lijnen op de muren van het natuurkunde lokaal en e.d. bewijzen dat maar weer 'ns.

We hebben wel lol gehad :) >:)

Maarruh, hoe wil je dat doen dat werkstuk, wil je je watergekoelde pc mee naar school nemen als zijnde een proefexemplaar. Want wij moesten toen wel een praktijk voorbeeld toepassen en demonstreren... K weet natuurlijk niet hoe het bij jullie is (deed ook maar natuurkunde voor de HAVO...;))

Keep us informed! ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• zwahiel
  • Laatst online: 13-05 12:32

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

offtopic:
ppl zien jullie mijn usericon eigenlijk?

Ik kan het niet zien, omdat mijn webserver waar ie op staat langs me staat en voor mij alleen lokaal tezien is...

Let me know plz! ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

ja icoon is te zien, best mooi eigenlijk

en een pracht idee, waterkoeling op school :p

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 17:24 schreef Mr.ChronoM het volgende:
ja icoon is te zien, best mooi eigenlijk

en een pracht idee, waterkoeling op school :p
Ik zit ook te kijken, maar ik zie geen icoon :(
Ik zit hier met kabel en de hele page is geladen :?
Iets is dus toch niet helemaal owk.

Maar om het toch nog On-topic te houden....
Jammer dat ik in de testperiode van de 2e fase zat en nooit zo'n werkstuk heb kunnen maken :( zoiets is echt kewl. Zorg alleen wel wat al eerder gezegd werd voor een voldoende natuurkundige inhoud... het moet wel matchen met het vak op school.
Verder wens ik je veel geluk... houd ons tijdens je werkstuk op de hoogte van je project. Greetz, Stef

Verwijderd

maaaai pw is kut!!!!!! 80 uur en niet eens een cijfer alleen maar een lullig 'naar behoren'

:r :r :r :r :r :r :r :r

maar het ideeis wel cool >:)

• ajampaniki
Nu ik er over denk, we heben in het techniek lokaal nog een zooi shit liggen. Daar moet wel wat nuttigs tussen zitten. Iid een hele grote boor. Misschien kunnen we nog wat declareren :7 .

• Rappie
  • Laatst online: 13-05 14:26
ik moet dit jaar ook een proefielwerkstuk (HAVO 5)

we hedden natuurkunde gekozen

gaan we naar die leraar

leraar : maar het mag niet te makkelijk zoals een lampje schakelen ofzo
vriend : wat steld u voor dan ?
leraar : een knipperlicht ofzo

nu heb ik geluk dat die vriend van mij bij een elektrozaak werkt en vorige week al een paar regelbare knipperlichtjes heeft gemaakt :P een middagje werk, rest van de 79 uur lamballen :P

Verwijderd

En alles natuurlijk wel op kosten van de school hè!! >:)

Mijn profielwerkstuk was 1 groot fiasco.... we brouwden er nx van, het onderwerp bleek nl. veeeeel te moeilijk te zijn. Uiteindelijk hebben we voor ons geklooi toch een voldoende gekregen :) . Ons onderwerp was iets met Escher en dan bekijken of die tekeningen van hem wel kloppen. Als je de onderzoeksvraag niet snapt, ligt niet aan jou, wij en onze leraar snapten er ook nx van :)

• Rappie
  • Laatst online: 13-05 14:26
Op donderdag 30 augustus 2001 19:22 schreef Spokkie het volgende:
En alles natuurlijk wel op kosten van de school hè!! >:)

Mijn profielwerkstuk was 1 groot fiasco.... we brouwden er nx van, het onderwerp bleek nl. veeeeel te moeilijk te zijn. Uiteindelijk hebben we voor ons geklooi toch een voldoende gekregen :) . Ons onderwerp was iets met Escher en dan bekijken of die tekeningen van hem wel kloppen. Als je de onderzoeksvraag niet snapt, ligt niet aan jou, wij en onze leraar snapten er ook nx van :)
offtopic:
daar staan op de esher site leuke filmpjes van :)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 19:39 schreef Rappie het volgende:

[..]

offtopic:
daar staan op de esher site leuke filmpjes van :)
Hmmm, daar kom je nu net een jaartje te laat mee... :)

• LauPro
  • Laatst online: 15:35

LauPro

Prof Mierenneuke®

80 uur???

Wat krijgen we nu? moet je op school ook al aan tijdschrijving doen?? :?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

ZjEEEZUS WAT HEB JIJ VOORN SCHOOL? :)
bij ons op school vinden ze dat dus NOOIT NOOIT NOOIT goed...

welke vakken wil je er voor gaan gebruiken dan?
enehm wat doe je? misschien zou het op de MAVO ofzo nog wel mogen...

• ajampaniki
natuurkund en IT. Sckeikunde kan ook nog als ik er een heatpipe bijmaak. En ik doe vwo

• ajampaniki
kheb net ff overlegd met bluh, degene met wie ik dit werkstuk ga maken, en die denkt dat je op een hoge school wel een waterblok kan laten vrezen. Maak ik er gelijk een paar extra. :) En als het dan toch precies kan dacht ik aan dit ontwerp.

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 00:36
HEEEE ik ga ook me profielwerkstuk doen over overclocken .. mbt tot koeling (niet alleen (water)koeling) .. maar ik had nog helemaal niet gelezen dat jij dat ook deed .. dus denk niet als je r toevallig eens iets over leest .. dat ik je aan het naa-apen ben oid ...

Verwijderd

Nee hoor geen icoon te beseffen hier.
En das jammer voor jouw :'( ,maar misschien ook wel voor ons :'( :'(

Verwijderd

Damn, jammer dat wij hier niet aan gedacht hebben, we moesten vorig jaar al ons onderwerp inlevern.. :(
je zou ook iets kunen bedenken mbt airflow in een kast :)

• ajampaniki
Op vrijdag 31 augustus 2001 01:29 schreef 5731N het volgende:
Damn, jammer dat wij hier niet aan gedacht hebben, we moesten vorig jaar al ons onderwerp inlevern.. :(
je zou ook iets kunen bedenken mbt airflow in een kast :)
Had ik ook al aan gedacht. En op me werk kan ik wel aan een rookmachine komen dus zal wel leuk worden.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 14:55

killercow

eth0

grin ik en m'n vriendin zijn nu de laatste hand aan ons waterkoel profiel werkstuk aan het leggen, moet over 72 uur af zijn dus dat gaat wel lukken, de opstelling draait, de meeste hoofdstukken zijn in orde en tjah dan blijven er nog wat van die losse dingetjes over he,

anyway als je docs nodig hebt mag je ze vragen :)

wij hebben een plank hardboard van 75x75 gehaald en alles er gewoon opgeschroefd (athlon 1400 met "zelf ontworpen maze 2 blok" :P en uhm een oude kachel radiator van een golf voor fl 25,- met een 12cm fan.
ik post wel pics etc, we draaien een 3dmark 2001 demo over de beamer op de geforce2 ultra dus dat gaat zoeizo ff indruk maken, niet dat het iets uitmaakt voor watercooling maar dat is nu eenmaal een product van beter cooling, beter overclocken dus beter benchmarks :)

naja suc6
als jullie nog berekeningen hebben plz mogen we ze "lenen" :) je krijgt ze later wel terug, alles is natuurlijk welkom als t punten oplevert.

openkat.nl al gezien?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 10:39

talin

ES-MA

Op donderdag 30 augustus 2001 16:12 schreef ajampaniki het volgende:
Ik hoop alleen dat ik van school nog wat oude comps krijg om mee te experimenteren. We hebben nog wel wat oude 486 en pI staan
hmmm als je daar een pelt met waterkoeling op gooit dan bevriest ie ;)

zit niet voor nix pasieve koeling op .

overclock em dan ook zoveel mogelijk >:)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-05 23:07
80 uur bezig met een waterkoeling bouwen en wat metingen ? hou je dan niet heel wat uurtjes over ? :P

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 15:39

No13

/me was here

Op donderdag 10 januari 2002 01:20 schreef Stoney187 het volgende:
80 uur bezig met een waterkoeling bouwen en wat metingen ? hou je dan niet heel wat uurtjes over ? :P
is dat dan niet net de bedoeling :9

[WC] lijkt me een zwaar vet onderwerp ja :)

niet aan ged8 en dus maar modelvliegen gekozen :)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

sorry, maar kon het even niet laten :+
Op donderdag 30 augustus 2001 19:10 schreef Rappie het volgende:

....
vriend : wat steld u voor dan ?
leraar : een knipperlicht ofzo....
leraar: ...of ga nog eens langs bij je lerares nederlands, die heeft nog van die leuke boekjes over werkwoorden vervoegen :)

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-05 09:59

YKW

mobiliteit ten top

Watercoling is inderdaad vet.
Daar heb ik nu geen tijd voor en op school (en ze betalen het heheh, da's natuurlijk nog het leukste :).
Ik ga nu samen met een vriend waterraketten lanceren (colafles &compressor) en dan gaat ie 150 meter hoog.
Gelukkig zijn we al heel ver (lanceerstation gebouwd) en is ut ook errug vet, maar die tachtig uur moet echt!

Wat dacht je van je Geforce 2 ook waterkoelen.... Nog betere benchmarks.......
offtopic:
[WC] doet me aan iets heel anders denken dan waterkoelen :P

Automatiseren kan je leren!

• m-m
  • Niet online

m-m

woei, ik zit nu in de 4e (2e fase) en als ik dit zo lees denk ik dat ik over 2 jaar wel een onderwerpje weet !! :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

weer oude koeiien uit de sloot aan het halen??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:36
Besteden jullie echt zoveel tijd aan dat werkstuk?
Je kan het makkelijk in de helft van de tijd doen, tenminste op HAVO dan. >:)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

k*t, verkeerde draadje :D

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 18:34 schreef clvy82 het volgende:
maaaai pw is kut!!!!!! 80 uur en niet eens een cijfer alleen maar een lullig 'naar behoren'

:r :r :r :r :r :r :r :r

maar het ideeis wel cool >:)
vind je ook al pw zuigt echt als een melkmachine (auw)

verder super kewl id joh alleen hoe lul je in vredesnaam genoeg over dat effect. Natuurlijk veel onzin maar het moest toch met 2 vakken of reken je wiskunde erbij omdat je moet rekenen? :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 18:56
Ik heb samen met een klasgenoot als eindexamen project voor natuurkunde een project gedaan over warmteontwikkeling van processoren :) we hebben onze metingen gedaan mbv een waterkoeling wij hadden een 7 gekregen voor het project, maar het was wel een enorm karwei om alles aan de docent (lees leek) begrijpelijk te maken...

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 18:59 schreef Phreak het volgende:
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.
[off-topic-mode]
Go phreak :)
je hebt zojuist een topic van 30 augustus lopen editen :)
[off-topic-mode]

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 20:22
Op donderdag 10 januari 2002 19:09 schreef ruuddie het volgende:

[..]

[off-topic-mode]
Go phreak :)
je hebt zojuist een topic van 30 augustus lopen editen :)
[off-topic-mode]
ik zat al te lezen ik denk huh volgens mij heb ik dit al een keer gelezen. kijk ik naar de datum 30 augustus :)

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:22

Potatoman

koniwa

Als je meer wilt weten moet je hielko ff mailen (nieuwsposter), die doet dat ook.

The cyclographing developer

• Azecos
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03-2024

Azecos

Can't help it..

Op donderdag 30 augustus 2001 17:23 schreef zwahiel het volgende:
offtopic:
ppl zien jullie mijn usericon eigenlijk?

Ik kan het niet zien, omdat mijn webserver waar ie op staat langs me staat en voor mij alleen lokaal tezien is...

Let me know plz! ;)
Nou ik zie helemaal geen Icon, pagina is volledig geladen (T1 verbinding).

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10
Ik heb ook samen met iemand een pws site gemaakt.. Had ook met comp te maken. Misschien dat iemand er nog iets aan heeft.

http://www.geocities.com/pwscom

Hopelijk doet hij ut.

P.S. het is geen geniale site
Pagina: 1