Toon posts:

Windows 10 blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rstevelmans045
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-01 02:45
Mijn vraag

Hallo. Na een crash kreeg ik mijn pc niet meer aan. Bleef herstarten elke 2 seconden. Dat heb ik gelukkig kunnen oplossen door stekkers opnieuw in te steken. Nu het probleem zodra ik hem start bij Windows logo blijft die hangen. Windows herstel kom ik niet eens meer in want zodra hij bij Windows logo komt hangt die weer. Het was me gelukt opeens Windows herstel in te komen. Niks werkte. Windows opnieuw installeren met behoud van mijn gegevens. Tot 2 keer blijven hangen bij Windows installeren. Nu kom ik nergens meer in alleen bios. Wat ik ook in mijn hoofd steeds heb de sata kabels op mijn moeder bord. ik heb er 4. 2 roden 2 witten. Rare is 1 roden en 1 witte is maar aangesloten of hoort dat zo. Ik dacht er waren 3 aangesloten. Hopelijk kan iemand me helpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel i3-3220 CPU 3.30ghz

Videokaart gforce 6400hd
...

Gr rich

Alle reacties

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:06
Het eerste waar ik aan denk is: Je HDD/SSD is kapot.
Hoe oud is die?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met bovenstaande.

Gezien de i3 van de derde generatie kan het zo 9-10 jaar oud zijn allemaal.

I reject your reality and substitute my own

• Rstevelmans045
Hallo ik heb de pc 6jaar of 7jaar geleden gekocht in de winkel

Ook heb even een andere videokaart gebruikt. Dan kom ik verder dan Windows logo. Pc is dan aan laden wat lang duurt. Een ogenblik geduld staat er dan. Erna krijg ik de inlogscherm gebruiker met welkom. Dat duurt 1min. En dan staat er Windows voorbereiden. Wat 10min zeker duurt. En krijg erna als die klaar is een zwart scherm met cursor die ik gewoon kan bewegen. Maar scherm blijft zwart. Ctrl alt delete werkt. Maar wat ik druk komt niet te voorschijn. Ik kom ook niet in Windows recovery. Want na logo doet die precies zelfde als van tevoren. Als ik voor via een andere schijf krijg ik de foutcode 0x000000f.
Als ik me oude videokaart erin doe. Blijft die weer hangen bij Windows logo. Lijkt me dat die kapot is.
Dankje voor de reactie. Hopelijk kunnen jullie me helpen hiermee.

Mvg rich

• zetje01
Wat ik zou doen is:

1 - Alle kabels losmaken en weer goed aandrukken.
2 - Een Linux versie downloaden (het liefst een live-versie) en daar van opstarten.
Gewoon om even te kijken of al je hardware nog werkt.
3 - Een nieuwe SSD kopen (vanaf paar tientjes) en daar een verse Windows op zetten.
Die SSD kan je weer meenemen naar een volgende pc, evt. als externe/verwisselbare opslag.

• Rstevelmans045
Oh bedankt het is gelukt. Heb nieuwe SSD erin gezet werkte. Alleen bleef weer hangen. Heb ik een andere videokaart erin gedaan. Blijft niet meer hangen. Nieuwe Windows 10 erop gezet werkt nu perfect. Betekent dit ook dat me oude videokaart kapot is. Omdat als ik hem erin doe dat me pc blijft hangen naar paar min. Soms wat langer. Heel erg bedankt voor jullie tips zeer blij

Mvg rich

• zetje01
- Op het eerste gezicht lijkt het er op dat je videokaart stuk is, maaaaaaar
- het kan natuurlijk ook dat je nieuwe videokaart minder stroom gebruikt dan de oude. Ook voedingen 'slijten' en gaan in de loop der jaren minder stroom leveren. Dus misschien is het wel je voeding.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee