Toon posts:

Philips versterker defect

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-01 13:38
Mijn vraag

Ik heb een Philips SQ20 versterker, en is defect. Er zit meerdere speakers op aangesloten, en ondertussen is de nieuwe versterker Swissonic SA 125 binnen. Maar de aansluitingen gaan via XLR of/en AUX. Wat is dit voor een aansluiting (zie foto), en hoe kan ik dit aansluiten op de nieuwe versterker?

[Voor 4% gewijzigd door Tosun op 06-01-2023 00:04]

Alle reacties

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:19
Wat voor speakers heb je, die nieuwe versterker die je hebt gekocht heeft 100v speakers nodig zo te zien, soort pa systeem. die xlr dat zijn alleen in gangen dus daar kan je geen speakers op aansluiten.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

De oude versterker had tulp of din ingangen, nu heb je een versterker met xlr of jack ingangen. Je kan verlopen gebruiken anders worden het nieuwe kabels of pluggen.

Zo ver ik het van de foto kan beoordelen is de stekker die je laat zien voor de luidspreker uitgangen, bij de nieuwe versterker zit dat achter een klepje. Op de foto zie je welke pin wat doet, bij de nieuwe versterker zitten dezelfde uitgangen die kan je dus 1 op 1 overzetten.

• Tosun
Toerq schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 01:21:
Wat voor speakers heb je, die nieuwe versterker die je hebt gekocht heeft 100v speakers nodig zo te zien, soort pa systeem. die xlr dat zijn alleen in gangen dus daar kan je geen speakers op aansluiten.
Er zitten heleboel spekers op aangesloten (een winkel van een vriend). Zie foto's. Hoe wil ik dit gaan oplossen, of kan dit helemaal niet met de versterker die ik nu heb gekocht?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:47

OMD

Valar dohaeris

Een SQ20 is geen versterker maar een VOOR-versterker. De eindtrappen zitten in de speakers en je kan dus niets met een nieuwe versterker. Die stekkers horen bij dit type pre-versterker en stroom en signaal gaan door de draden die in dit blokje zitten.

Als het goed is zijn de speakers actieve luidsprekers met een zelfde soort stekker. Je kan dit niet zomaar even makkelijk omgooien.

Staat er hier één te koop:
https://www.usedproductsm...amplifier-type-sq-20.html
4 tientjes, kan je dan zo weer omprikken.

[Voor 16% gewijzigd door OMD op 06-01-2023 10:25]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Toerq
OMD schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:24:
Een SQ20 is geen versterker maar een VOOR-versterker. De eindtrappen zitten in de speakers en je kan dus niets met een nieuwe versterker. Die stekkers horen bij dit type pre-versterker en stroom en signaal gaan door de draden die in dit blokje zitten.

Als het goed is zijn de speakers actieve luidsprekers met een zelfde soort stekker. Je kan dit niet zomaar even makkelijk omgooien.

Volgens google is zijn LBB 1231/00 een 30 Watt Mixing Amplifier.

A mixer amplifier combines the characteristics of a mixer and an amplifier. Mixer amps not only have amplifiers built-in but can also control multiple input sources. You can set the volumes as well as adjust bass and treble and things like that from your mixer amplifier

[Voor 16% gewijzigd door Toerq op 06-01-2023 10:37]

• OMD

OMD

Valar dohaeris

Toerq schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:27:
[...]

Volgens google is zijn LBB 1231/00 een 30 Watt Mixing Amplifier
Die 30watt is volgens mij stroom output.
Deze amp was een deel van een set (omroepsysteem) met een SQ45 als geen actieve luidsprekers had.

Ik doe dit even deels uit mijn hoofd. Ik heb er vroeger mee gewerkt maar ik weet het niet exact meer helaas.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Toerq
OMD schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Die 30watt is volgens mij stroom output.
Deze amp was een deel van een set (omroepsysteem) met een SQ45 als geen actieve luidsprekers had.
[Afbeelding]

Ik doe dit even deels uit mijn hoofd. Ik heb er vroeger mee gewerkt maar ik weet het niet exact meer helaas.
de sq20 is een serie met verschillende modellen volgens de lijst die ik heb gevonden.

• OMD

OMD

Valar dohaeris

Toerq schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:34:
[...]

de sq20 is een serie met verschillende modellen volgends de lijst die ik heb gevonden.

[Afbeelding]
Top gevonden :)
Moet eigenlijk ook niet posten als ik het niet zeker weet :+
25 jaar geleden voor het laatst zo een ding in handen gehad.

[Voor 5% gewijzigd door OMD op 06-01-2023 10:38]

• Toerq
Tosun schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:16:
[...]

Er zitten heleboel spekers op aangesloten (een winkel van een vriend). Zie foto's. Hoe wil ik dit gaan oplossen, of kan dit helemaal niet met de versterker die ik nu heb gekocht?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maak eens wat foto,s vd speaker zelf

• Tosun
OMD schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:24:

Niet alleen het amplifier, maar de microfoon is ook stuk. Dus moet heel dat setje vervangen. Liever met een nieuwere uit deze generatie.

Zo zien de speakers uit..

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:40

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

hier een korte toelichting op 100V systemen:
https://www.maxiaxi.com/b...ver-een-100-volt-systeem/

Ik heb het idee dat je op zoek bent naar de + en COM aansluiting onder het zwarte kapje.
De XLR en AUX zijn ingangen, geen uitgangen.

Echt als ik naar de kabels in dat connectorblokje kijken zitten ze in gat 10 en 7. De nul/COM en 50V volgens je eerste foto.

Alles op eigen risico dus ;).

[Voor 23% gewijzigd door bartvl op 06-01-2023 11:10]

Life is not about specs, it is about joy!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Tjee wat wordt er in dit topic een hoop onzin verteld (als zijnde de waarheid) ik zou iedereen adviseren eens de manuals van de betreffende versterkers te lezen (ook de topic starter!).
Zo moeilijk is het nl niet…..

Ni worden pootje 7 en 10 gebruikt = 50v als ik het goed kan zien zoek in de manual van de nieuwe versterker de bijpassende aansluiting op en knip de draden af strip ze en sluit ze aan

Ook maar even de speakers opgezocht deze zijn 100v je kan dan uitgang 5 en 6 gebruiken = wellis waar 70v maar dat kunnen de speakers aan

[Voor 44% gewijzigd door Jur op 06-01-2023 11:33]

• Tosun
Overvloed aan info, maar ben nog niet wijs. Super bedankt, maar waar zit het fout precies? Hoe kan ik speakers op de amplifier aansluiten? Kan dit niet? Welke nieuwe apparaat moet ik halen?

• bartvl

bartvl

Ik vermoed dat in de laatste twee posts, van Jur en mij, je antwoord staat. Heb je dit al geprobeerd?

• Tosun
bartvl schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:20:
Ik vermoed dat in de laatste twee posts, van Jur en mij, je antwoord staat. Heb je dit al geprobeerd?
Sorry, maar heb helemaal geen affiniteit met audio. Zwaar leek. Wat moet ik uitproberen? Riskant? Zodat er geen speakers defect raken..

• bartvl

bartvl

Als je die vriend goed wilt helpen kun je het beste eens goed inlezen op 100v audio systemen. Wellicht kun je dan boter maken van de tips die gegeven zijn

• Toerq
Jur schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:17:
Tjee wat wordt er in dit topic een hoop onzin verteld (als zijnde de waarheid) ik zou iedereen adviseren eens de manuals van de betreffende versterkers te lezen (ook de topic starter!).
Zo moeilijk is het nl niet…..

Ni worden pootje 7 en 10 gebruikt = 50v als ik het goed kan zien zoek in de manual van de nieuwe versterker de bijpassende aansluiting op en knip de draden af strip ze en sluit ze aan

Ook maar even de speakers opgezocht deze zijn 100v je kan dan uitgang 5 en 6 gebruiken = wellis waar 70v maar dat kunnen de speakers aan
sja onzin, moet ts ook geen verwarring posten. de eerste foto is een LBB 1231/00 en later laat die een foto zien van een LBB 1238/00 als ik het goed zie 8)7

• Tosun
Het is mij gelukt om het aan te sluiten via de 70V. ingang (achter het amplifier), geluid/spotify werkt. Nu heb ik een ander probleem, bijvoorbeeld bij het inspreken krijg ik niet alles te horen via de speakers. "Goedemiddag wij gaan ....... een prettig ..." Wat zou het kunnen zijn?

• bartvl

bartvl

Een spraakgebrek?
Maar serieus, ook nu graag wat meer info, wat heb je hoe aangesloten aan microfoonspul?

• Tosun
Sorry dat ik zo "gebrekkig" overkom. Ik kan mijn zinnen niet afmaken tijdens het spraak, want er komt een paar seconden "cut" en gaat weer verder.

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:06
Heb je alleen onderbrekingen bij de mic of ook in de muziek ?

Collectie

• Tosun
Servpage schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:30:
Heb je alleen onderbrekingen bij de mic of ook in de muziek ?
Alleen mic.

• Servpage
Al een andere microfoon ingang geprobeerd, of wellicht een draadbreuk of los contact bij de microfoon.

Collectie

• Tosun
Servpage schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:39:
Al een andere microfoon ingang geprobeerd, of wellicht een draadbreuk of los contact bij de microfoon.
Morgen of uiterst dinsdag ga ik met een ander proberen. Alleen het amplifier heeft ook 24v fantoomvoeding, wat als ik met een 24v condensator mic probeer, zou het werken?

• Servpage
Werkelijk geen idee, wellicht dat 1 van de mede tweakers hier meer over kan vertellen.

Collectie

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee