Toon posts:

Windows start niet, starten via USB niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-01 23:36

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn HP Envy x360 15-ds0760nd start na de Windows 11 update van december niet meer. Ik blijf een HP logo zien met laadicoon of automatisch herstellen. Als ik dit lang laat draaien kom ik uit op een bluescreen met de
driver pnp watchdog
error.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Windows troubleshout openen, maar hier kom ik dus niet bij via de shortcuts. Ik blijf het laadicoon zien.
  • Windows Media Creation Tool proberen te starten via USB. In Bios safe boot uitgezet. UEFI opstartvolgorde naar USB op een. Hij leest de USB want het lampje daarvan knippert bij opstarten. Vervolgens stopt hij met knipperen en lijkt hij over te schakelen naar de originele boot instelling op de SSD? (Op andere laptop werkt deze USB overigens wel).
    Starten via USB is enabled.
  • Ik heb HP hardware diagnostics uitgevoerd , Ram is goed, harddrive is goed. Alleen de storage test geeft aan storage not found. Ik weet niet of dit te maken heeft met mijn SSD?
  • CMOS reset werkte niet via de sneltoetsen. Hij startte wel maar bij de reboot hiervan kom ik weer op het laadicoon uit.
Dit is een net verse Win 11 installatie. Ik vermoed dat drivers niet compatible zijn en wil daarom toch terug naar 10, maar dat gaat nu dus met geen mogelijkheid...

Ik heb geen idee wat het euvel kan zijn en twijfel over een hardware defect. Iemand een idee wat ik kan proberen?

[Voor 9% gewijzigd door NickvB op 05-01-2023 23:59]

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-01 21:21
Kun je een bios update doen nadat je in je bios genoot bent? Zo ja, check de versie die je hebt en kijk of er een update is. Zet die op een usb om deze te laden. Daarna reset de default bios instellingen en probeer het nog eens.

Werkt het dan nog niet. Probeer originele HP herstel media voor jou specifieke laptop te regelen, je hebt waarschijnlijk een driver uitdaging om vanaf de usb te bootsen, want dat zou zelfs zonder de ssd moeten werken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee