Beste Tweakers,
Allereerst wens ik jullie een fantastisch nieuw jaar!
Ik ben op zoek naar een upgrade van mijn huidige systeem uit 2018.
Het systeem gebruik ik voornamelijk voor het monteren van video’s in Premiere pro.
Graag wil ik upgraden en ben ik benieuwd of er nog onderdelen een ronde mee kunnen(later upgraden).Aanleiding is dat de processor vaak de 100% (taakbeheer) raakt waardoor monteren in Premiere Pro niet soepel verloopt.
Huidig systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem ga ik videobewerken in Premiere Pro 2023 misschien in de toekomst met Resolve.. Het gaat om .h264/.h265 4k 422 bestanden van de Sony FX3. Ik gebruik af en toe wel animaties in Premiere maar maak weinig gebruik van After Effects.
Af en toe speel ik cod mw, maar gaming heeft geen prioriteit.
Ik twijfel enorm tussen een macbook pro wil gaan of een intel 13th gen desktop. Ik vind het ook wel erg fijn om af en toe op een andere locatie te kunnen monteren.
Nu kies ik ervoor een upgrade te doen van mijn huidige systeem. Met het doel deze in de toekomst te verder te kunnen upgraden met een betere cpu + nieuwe gpu & voeding.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget 1000-1500 euro
Op zoek naar best bang voor buck met upgrade mogelijkheden voor de toekomst.
Zodat ik er binnenkort ook een Macbook pro m1pro erbij kan aanschaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Graag neem ik nu eerst de videokaart mee en indien mogelijk ook de voeding. m2. ssd’s heb ik maar ik sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel 13th gen ivm met de onboard gpu en quicksync mogelijkheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen m.b.t. het moederbord 4x m.2 sloten + snelle usbpoorten en snelle lanpoort(en). Liefst 64gb Ram. RGB accenten vind ik leuk maar zijn geen vereisten
Wat verwacht je van ons?
Graag krijg ik van jullie advies of tips over de componentenkeuze.
Kan mijn huidige voeding nog een ronde mee in het nieuwe systeem met mijn oude rtx2070?
Welk Ram is het meest geschikt?
Welk moederbord is het meest geschikt?
Zijn de standaard ventilatoren van de Fractal North voldoende om het systeem koel te houden?
Allereerst wens ik jullie een fantastisch nieuw jaar!
Ik ben op zoek naar een upgrade van mijn huidige systeem uit 2018.
Het systeem gebruik ik voornamelijk voor het monteren van video’s in Premiere pro.
Graag wil ik upgraden en ben ik benieuwd of er nog onderdelen een ronde mee kunnen(later upgraden).Aanleiding is dat de processor vaak de 100% (taakbeheer) raakt waardoor monteren in Premiere Pro niet soepel verloopt.
Huidig systeem:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-8700K Boxed | € 370,- | € 370,- |
1 | Moederborden | ASRock Z370 Extreme4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 109,- | € 109,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 63,43 | € 63,43 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart | € 90,75 | € 90,75 |
1 | Solid state drives | Toshiba RC500 500GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 689,08 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het nieuwe systeem ga ik videobewerken in Premiere Pro 2023 misschien in de toekomst met Resolve.. Het gaat om .h264/.h265 4k 422 bestanden van de Sony FX3. Ik gebruik af en toe wel animaties in Premiere maar maak weinig gebruik van After Effects.
Af en toe speel ik cod mw, maar gaming heeft geen prioriteit.
Ik twijfel enorm tussen een macbook pro wil gaan of een intel 13th gen desktop. Ik vind het ook wel erg fijn om af en toe op een andere locatie te kunnen monteren.
Nu kies ik ervoor een upgrade te doen van mijn huidige systeem. Met het doel deze in de toekomst te verder te kunnen upgraden met een betere cpu + nieuwe gpu & voeding.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget 1000-1500 euro
Op zoek naar best bang voor buck met upgrade mogelijkheden voor de toekomst.
Zodat ik er binnenkort ook een Macbook pro m1pro erbij kan aanschaffen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Graag neem ik nu eerst de videokaart mee en indien mogelijk ook de voeding. m2. ssd’s heb ik maar ik sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel 13th gen ivm met de onboard gpu en quicksync mogelijkheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wensen m.b.t. het moederbord 4x m.2 sloten + snelle usbpoorten en snelle lanpoort(en). Liefst 64gb Ram. RGB accenten vind ik leuk maar zijn geen vereisten
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 365,81 | € 365,81 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z690 AERO D (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 151,13 | € 151,13 |
1 | Processorkoeling | DeepCool AG620 ZERO DARK | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12A chromax.black | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF552C40BBK2-64 | € 259,90 | € 259,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF552C40BBAK2-64 | € 282,58 | € 282,58 |
Totaal | € 1.249,22 |
Wat verwacht je van ons?
Graag krijg ik van jullie advies of tips over de componentenkeuze.
Kan mijn huidige voeding nog een ronde mee in het nieuwe systeem met mijn oude rtx2070?
Welk Ram is het meest geschikt?
Welk moederbord is het meest geschikt?
Zijn de standaard ventilatoren van de Fractal North voldoende om het systeem koel te houden?