Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 13:50
Een vriendin wilde graag starten met o.a. een youtube kanaal om daar grappige funny/fail clips op te plaatsen. Soort funny home videos.
Ik dacht ik help haar wel even. Het aanmaken en opzetten is niet erg lastig. Maar waar ik wel van sta te kijken is de content. Er zijn zoveel grappige clipjes op allerlei media beschikbaar, soms van wel een uur of meer met fails van dieren, mensen, grappige clipjes. Maar waar halen ze de content vandaan?

Ik heb al rond gegoogled en er zijn wat sites met content, maar niet echt een database vol met clips. De standaard websites met gratis content en korte filmpjes ken ik wel, maar dit zijn natuurlijk geen funny home videos etc.

Gezien de grote aantallen filmpjes online verwacht ik wel al dan niet betaald ergens een db om dit soort materiaal vandaan te halen?
Iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10
Al over auteursrecht nagedacht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07 13:50
Zeker, dat bedoelde ik met al dan niet betaalt. Maar er zijn zoveel kanalen met uren aan videoclips van dieren die stomme dingen doen, mensen die failen etc. Dit is niet hun eigen content en moeten het ook ergens vandaan halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10
Sites zoals Dumpert hebben "gebruikerscontent". Gebruikers plaatsen dit en niet Dumpert zelf. Dit is het grote verschil. Hierbij wordt de verantwoordelijkheid verlegd naar de instuurder/uploader. Zo'n site is enkel het medium.

Het doornemen van de algemene voorwaarden van zo'n site geeft heel veel informatie.

Op het forum hier zijn ook wel verhalen met claims van één enkele afbeelding.. the horror..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 08:14
Ze kan beter op YT van die playlists of compilaties maken van content dat al op YT staat.

Als je geen gezeur wilt met auteursrecht moet je al gebruikers zelf laten uploaden, maar dan wordt t opeens een stuk complexer.

Complexer in de zin van hoe krijg je gebruikers die content gaan posten.

[ Voor 14% gewijzigd door De_Bastaard op 05-01-2023 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Ik vermoed dat veel van de 'grappige' filmpjes vaak al een hun 23ste leven bezig zijn. 'Auteur' een 'ript' ze uit al een al bestaande TY video en hergebruikt het, dan hergebruikt de volgende het daar weer van etc., hetgeen de vaak erbarmelijke staat van de video clips verklaart.

Wat me trouwens leuker lijkt is commentaar geven op het 'grappige commentaar' wat de voorgangers gaven.

Joep

Pagina: 1