Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin96
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-05 18:08
Beste Tweakers,

Na een grondige zoektocht op internet krijg ik mijn microfoon van mijn Hyperx Cloud II niet werkend op Discord.

Misschien dat 1 van jullie mij zou kunnen helpen. op dit moment heb ik de volgende instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgsBz7XCVlu9S_TzZ8Fi_vgEYA0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SbOmGvTh5EtQLDJgCiboMOp0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjsHrvC6JoBLpNVpPOFvvuAq98Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YPyMAUgMZIBxmre9fNyL3XwJ.png?f=fotoalbum_large

Tot slot heb ik mijn headset op mijn telefoon geprobeerd en daar werkt de microfoon, dus daar ligt het niet aan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 13:41
Kijk eens bij je privacy-instellingen in Windows. Ik weet niet hoe het in W11 zit, maar in W10 is er ergens een toggle om desktop apps (waaronder Discord) toegang te geven tot de microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LleN_B0
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-01-2023
Er zijn veel opties. Dit kan een probleem zijn met de microfoon zelf, een pc-probleem, een stuurprogrammaprobleem, een onenigheidsprobleem of een probleem met de instellingen van Wine 10. Mijn laptop accepteert bijvoorbeeld helemaal geen microfoons van een koptelefoon. Waarschijnlijk moet je windows opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
Is het de draadloze variant?

YouTube: How to fix microphone mute issue on Kingston HyperX headset

Kwam deze tegen, tevens schijnt er een probleem te zijn met een "zachte" mic als je googled op deze headset kom je de nodige problemen tegen.

In principe staan je Discord settings goed dus zou eerst proberen in Windows mic test geluid te krijgen voordat je verder zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 12:49
Doet ie het wel in andere applicaties?

Ik weet dat er op de USB geluidskaart thingy aan de zijkant een knopje zit om de microfoon te muten. Die heb ik wel omgezet en het duurde een tijdje voordat ik dat door had.