Digitale flitspaal ook voor afslaand verkeer?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.224 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-06 23:22
Helaas reed ik vandaag net aan door rood vanwege haast. Ik weet het.. |:(
Nu is het zo’n digitale paal met roodlicht en snelheidscontrole die werkt zonder lussen in het wegdek. 2 banen rechtdoor 80kmu en ik 1 voor linksaf. Ik pakte hem dus net aan door rood voor linksaf.

Nu zit ik de hele tijd te denken hoe dit systeem werkt. Kunnen dit soort palen verbonden zijn met 2 stoplichten of is het alleen voor de 2 banen rechtdoor? Als linksaf rood heeft kan rechtdoor groen hebben en er kan ook makkelijk een vrachtwagen voor staan die zicht op linksaf belemmerd. Hoe geavanceerd zijn deze systemen tegenwoordig?

Het is en nieuwsgierigheid hoe dit werkt en ben benieuwd of ik die vette prent van €289 binnenkort kan verwelkomen :p

Dit is hem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJ1el41xn2a7nxNF83wF4RwsI0U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FpM9nffG4PsnB7KTsvZn618T.png?f=fotoalbum_large

Dit is de weg waar ik dus link afsloeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2yPscYQje97zb3wV6_Q5__ksVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/600YgeOsoB8yosnH1q5zu35B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Op zich doen die dingen het voor elke rijstrook. Zes rijstroken op de snelweg is ook geen probleem, zolang er geen vrachtwagen precies tussen zit. Dat lossen ze op door redelijk ver van de camera te meten zodat de 'schaduw' van de vrachtwagen relatief klein is. Hier is de afstand kort waardoor de kans op schaduw wat groter is, maar verder heb je een zeer aannemelijke kans dat de wegenbelasting voor het eerste kwartaal eenmalig verhoogd is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:01

Rmg

Ik kreeg m in ieder geval binnen, ik sloeg rechtsaf en de paal stond links.

Gespiegelde situatie van die van jou, maar ook 'over' 2 rijstroken heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmwgozer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07-06 00:19
Als er geen lus na de witte lijn ligt, heb je geluk. Als er lus na de witte lijn ligt, is de paal goed aangelegd.

Maar gezien de krappe bocht, gok ik dat er geen lus ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 19:38

empy

Rijdt rondjes

De andere rijrichting uit zijn de lussen in het wegdek wel zichtbaar. Hier lijkt er geen detectie voor afslaand verkeer te zijn.
Dus wellicht dat je mazzel hebt, maar dat weet je pas zeker met 2/3 weken wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
empy schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:26:
De andere rijrichting uit zijn de lussen in het wegdek wel zichtbaar. Hier lijkt er geen detectie voor afslaand verkeer te zijn.
Dus wellicht dat je mazzel hebt, maar dat weet je pas zeker met 2/3 weken wachten ;)
Ohja dat had ik nog niet gezien.. maar dan snap ik er helemaal niks meer van want waarom daar wel lussen en de andere rijrichting niet.. ik dacht die palen zonder lussen werkte.

Zijn dat niet de lussen nog van de oude flitspalen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLf13BggiLSnJIH8DHdv0X1ijtE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5ZqEckcGIPRs6xDye04zijF7.png?f=fotoalbum_large

Hier zie ik geen lussen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 19:38

empy

Rijdt rondjes

In 2009 lagen de lussen er nog wel ivm. de oude flitskast. Ik gok dat ze de weg opnieuw gasfalteert hebben en daarbij de lussen onder het asfalt hebben kunnen laten. De kast in de andere richting is later bijgeplaatst zie ik, dus vermoedelijk hebben ze toen die lussen ingefreest :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Lussen hoeven tegenwoordig niet meer, gaat allemaal met radar en vision ;)
Je krijgt gewoon een prent als je hier linksaf door rood gereden bent.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Dat wou ik (niet) horen :p

Maar dan is het nu duidelijk. Thanks allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:00
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door mr_evil08 op 06-01-2023 11:07 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je kan met je digid in loggen bij het cjib en kijken of er al iets is uitgeschreven op je kenteken

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:33

Bob Popcorn

Plop!

Maar wanneer werd het rood? Als je met oranje al met je voorwielen over de streep was of nét iets later zit je nog goed hoor :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
jack zomer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:10:
Je kan met je digid in loggen bij het cjib en kijken of er al iets is uitgeschreven op je kenteken
Nog niks. Maar was gisteravond dus wel erg vroeg nog.
Bob Popcorn schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:15:
Maar wanneer werd het rood? Als je met oranje al met je voorwielen over de streep was of nét iets later zit je nog goed hoor :)
Hij was wel vol rood geloof ik. Ik kwam vlotjes aanrijden, zag hem op de afrit op oranje springen en ik had kunnen stoppen als ik flink in de remmen zou gaan maar ik gokte erop en pakte hem vol rood, wel net aan dus misschien dat die pardon tijd me kan redden maar betwijfel het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:14
Heel simpel ik heb hem op dezelfde paal dezelfde situatie ookgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
Langerakpc schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:55:
Heel simpel ik heb hem op dezelfde paal dezelfde situatie ookgehad.
Hahah nou dan zijn we uitgepraat.. bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:14
Helaas miss dat je geluk kan hebben nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bob Popcorn schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:15:
Hoe werkt dat dan precies? Ik heb altijd geleerd dat je bij oranje al moet stoppen, tenzij het niet kan. Is de apparatuur niet precies genoeg om te kunnen bekeuren in dergelijke gevallen?

In principe moet het ook wel lukken om op tijd stil te staan. Mijn instructeur is destijds één keer volledig op de rem gaan staan, om mij te laten zien hoe hard een auto kan remmen. Enige waar je even rekening mee moet houden is dat eventueel achteropkomend verkeer nog een reactietijd heeft en ook op tijd stil moet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintino199017
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-12-2023
En heb je hiervoor een boete gehad? Ik zat net in exact de zelfde situatie...door rood gegaan bij links afslaan...heel stom. Dacht dat ik door oranje zou rijden, maar de auto voor mij ging erg traag..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benny
Geen boete gehad gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintino199017
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-12-2023
Oh wat een opluchting, thanks voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:49

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Fijn, dan kan het topic weer verder met slapen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.