Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

2 extra panelen zelf plaatsen met iq7+ enphase omvormers

Pagina: 1
Acties:

• Aviflex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01-2023
ik ben ben binnenkort van plan mijn zonnepanelen uittebreiden. Er liggen 10 stuks met iq7+ omvormers op het dak en zijn gelegd door een installateur. Nu wil ik zelf 2 extra panelen met enphase omvormers leggen op het dak van mijn schuur..
Alleen zit ik met een probleem. Om deze aan te melden .Zou ik dan een enphase manager/tooolkit installer account moeten hebben? volgens de site kost dit 250 euro. De 10 panelen zijn destijds door de installeur aangemeld. Is er een ander manier om dit in je enlighten toe tevoegen?

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:22
Je kan een installer account aanmaken op;
https://enlighten.enphaseenergy.com/manager/registration

Kies de "I want to register a new Solar Company with Enphase", en registreer deze op een nieuw/ander email address dan je al bestaande Enphase account.

Vervolgens kun je met je al bestaande account een extra installer toevoegen, en dan het legplan aanpassen.

Totale kosten €0,-

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Ik heb ook extra bijgeplaatst, na opbellen hebben ze mijn normale account omgezet naar een installer account. Koste niks.

• Aviflex
@ELD wie had je toen gebeld de installeur of enphase zelf?

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

@Aviflex Direct met de Enphase helpdesk

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Hier liggen ook panelen met iq7+ omvormers op het dak. Pasgeleden had ik dezelfde partij gevraagd om een offerte voor 2 extra panelen op het schuurdak. Hier rekenen ze een halve dag aan arbeid voor (team van 3 man).

Ik ben mijzelf aan het inlezen om het zelf te gaan doen en alleen voor de final check en koppeling aan de meterkast een elektricien in te huren. Ik ben benieuwd wat je bij Enphase voor elkaar krijgt om zelf extra panelen toe te kunnen voegen in de app. Dit wil ik zelf ook gaan doen als de mogelijkheden qua rechten worden geboden.

• Aviflex
@ELD Bedankt ,nu is het wel de moeite waard voor die 2 panelen.:).

• EdwindeB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11 14:07
@ELD Ik ben benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Ze willen van mij €250 hebben.

Ook via een Doe-het-zelf manager account is helaas niet mogelijk omdat het systeem beheerd wordt door een installateur.

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:24
EdwindeB schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:21:
@ELD Ik ben benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Ze willen van mij €250 hebben.

Ook via een Doe-het-zelf manager account is helaas niet mogelijk omdat het systeem beheerd wordt door een installateur.
Ik heb hiervoor ooit een work around gevonden, weet niet of die nog werkt en is op eigen risico.

Pejdref in "Het grote Enphase topic"

• EdwindeB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11 14:07
@Pejdref Geweldig! Bedankt voor deze!

Dit werkt ook nog steeds!

Helaas ontbreekt de knop in de web-portal voor het uitschakelen van de productie (waar het mij allemaal om te doen is), maar zal eens testen of er nu voldoende rechten zijn om dit via de lokale API te gaan doen.
Pagina: 1