Toon posts:

Speaker opstelling

Pagina: 1
Acties:

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-01 05:59
Hey hallo,

Op dit moment heb ik een mooie nieuwe set Klipsch speakers in bestelling staan icm met een Denon x3800h

RP-404C II center speaker ter vervanging van een oude Klipsch C10
R-121SW II Subwoofer ter vervanging van een historisch oude JBL CS80/230
R-41 SA als toevoeging tbv Dolby Atmos
Een paar RP600M II ter vervanging van twee Jamo C603 surround speakers.

Daarnaast heb ik mijn twee Klipsch F1 tower speakers niet vervangen. Budget is tenslotte niet oneindig…

Nu las ik in een review dat de 600M zo goed/ krachtig zijn dat een tower speaker misschien zelfs niet nodig zou zijn.

Dus ik vroeg mij af: is het een goed idee om de 600M als front speakers te gebruiken en de oude zuil speakers of de oude jamo speakers als surround in te zetten?

Daarnaast dacht ik nog, de Denon kan twee subs aan. Is het verstandig om de oude jbl ook aan te sluiten. Bied dat juist iets meer of verstoord het juist?
Dit laatste kan ik natuurlijk ook eenvoudig uitproberen maar ik ben benieuwd naar jullie ideeën!

Alvast bedankt!!!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:44
Ik verwacht niet dat die 8" jbl sub wat toevoegd tov de 12" klipsch sub.

Aangezien je met een degelijke subwoofer werkt, kan het zijn dat je het laag van de zuilspeakers niet gaat benutten. Dan kun je die prima inwisselen voor de boekenplank speakers. Tenzij je de subwoofer niet altijd gaat gebruiken, dan kan je juist weer voordeel halen uit het grotere bereik van de zuilspeakers.

In alle gevallen is het beter om het zelf te beluisteren, maar het is dan wel handig te weten hoe je de receiver moet instellen om geen verkeerde conclusies te trekken.

• Voois
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-01 05:59
Dank voor je antwoord!
In (de theorie) zeg je dat dat 600m icm de nieuwe sub de zuilspeakers kunnen vervangen.

Dat ga ik als eerste setup eens proberen. Zou je dan de zuilspeakers of de jamo boxen als surround speakers gebruiken en waarom?
Nogmaals in theorie want idd luisteren bepaald alles maar instellen is ook altijd wel een gedoe dus een uitgangspunt helpt wel.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee