Toon posts:

Surface Pro killer op kickstarter

Pagina: 1
Acties:

• CitizenVeen
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-02 16:47
Niet echt een vraag om aankoop advies, maar wist niet in welk forum dit dan moest, voel je vrij om te verplaatsen.

Wat zijn jullie meningen over deze kickstarter:
https://www.kickstarter.c...nnest-and-lightest-laptop

Het is praktisch een Surface Pro 9 (SQ3) clone voor minder geld. Helaas dus wel een ARM processor. Die doen het een stuk beter onder Windows 11 dan onder 10, maar nog steeds wel flink wat nadelen. Als software niet een ARM versie heeft, moet die onder een x64 emulator draaien, wat de prestatie flink verlaagt, als ik het goed begrepen heb.
Meer info over ARM oa in deze review:
review: Xiaomi Book S 12,4" 2-in-1 - Chinese Surface-concurrent

Voordeel van een ARM processor is de flinke jump in batterijtijd. Kickstarter ziet er verder betrouwbaar uit imo, HongKong is meestal wel betrouwbaar ook. Vraag me wel af waarom ze dit via kickstarter doen, ipv de tablet/laptop gewoon in de verkoop te doen, en waarom is het doel zo laag als ze ze willen gaan massaproduceren. De filmpjes suggereren ook dat er al een hele infrastructuur is om de tablets op de lopende band to produceren, dat lijkt me sterk als je een kickstarter (nodig?) hebt om de eerste paar honderd te verkopen.

Goeie specs verder, 20uur batterij volgens de makers, klinkt hoog, maar de surface pro 9 met SQ3 haalt ook de 19uur, dus zou theoretisch wel kunnen onder licht gebruik. Lekker licht, lekker dun. En prijs is 750,-. (950 met alles erop en eraan).
Stuk beter dan wat je voor iets soortgelijks in NL betaald (in USA is alles ongeveer de helft van het geld, om voor mij onduidelijke redenen).

Ben benieuwd wat andere Tweakers hier van denken.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

CitizenVeen schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:44:
Het is praktisch een Surface Pro 9 (SQ3) clone voor minder geld. Helaas dus wel een ARM processor. Die doen het een stuk beter onder Windows 11 dan onder 10, maar nog steeds wel flink wat nadelen. Als software niet een ARM versie heeft, moet die onder een x64 emulator draaien, wat de prestatie flink verlaagt, als ik het goed begrepen heb.
Het gebrek aan programma's dat voor ARM is gecompileerd is inderdaad een behoorlijk nadeel. Ik verwacht veel van de iPad als andere app-stores worden toegelaten. De processor in iPads is dezelfde als die je in macbooks vindt.
HongKong is meestal wel betrouwbaar ook.
Is dat zo ja of maak je een grapje? Ik handel liever met een partij binnen de EU. Het labeltje 'Hong Kong' zegt in dit geval niet zoveel, als je op 'Robo & Kala' klikt in het colofon op Kickstarter kom je ook Tokyo tegen maar het bedrijf achter dit product (Shenzhen Ntmer Technology Co., Ltd.) zit in Zhenzhen en heeft investeerders uit China. Er is een kantoor of postadres in Hong Kong om deel te kunnen nemen aan Kickstarter, maar het adres in Hong Kong of Tokyo kan ik nergens vinden. Een winkel die zich op Nederland richt moet duidelijk vermelden met welke partij je zaken doet.
de surface pro 9 met SQ3 haalt ook de 19uur
In de praktijk is dat een stuk lager. Ik kom getallen tegen van 11 uur en 8,5 uur.
Stuk beter dan wat je voor iets soortgelijks in NL betaald (in USA is alles ongeveer de helft van het geld, om voor mij onduidelijke redenen).
Dat heeft te maken met de btw en met de garantie. Bij zulke kleine apparaten zijn het toetsenbord en de scharnieren vaak zwakke punten. Bij dit product sta je met lege handen als die na een jaar kapot gaan, en binnen de korte garantietermijn is het vaak lastig om het product in Azië ter reparatie aan te bieden.

beschermheer van het consumentenrecht

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Moet ook zeggen dat de kleding van de review-mevrouw ook behoorlijk afleidt:
YouTube: The Robo&Kala 2-in-1 + Shop Tablet Fabrication Workflow

Wat voor mij ook minder professioneel overkomt. Maar ja, de views zullen er wel naar zijn ;)

[This is what you get when you mess with us]

• CitizenVeen
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-02 16:47
fopjurist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:33:
Is dat zo ja of maak je een grapje? Ik handel liever met een partij binnen de EU. Het labeltje 'Hong Kong' zegt in dit geval niet zoveel, als je op 'Robo & Kala' klikt in het colofon op Kickstarter kom je ook Tokyo tegen maar het bedrijf achter dit product (Shenzhen Ntmer Technology Co., Ltd.) zit in Zhenzhen en heeft investeerders uit China. Er is een kantoor of postadres in Hong Kong om deel te kunnen nemen aan Kickstarter, maar het adres in Hong Kong of Tokyo kan ik nergens vinden. Een winkel die zich op Nederland richt moet duidelijk vermelden met welke partij je zaken doet.
ah right. het is dus niet een echt HongKong's bedrijf, maar zit in Shenzen?
fopjurist schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:33:
Dat heeft te maken met de btw en met de garantie. Bij zulke kleine apparaten zijn het toetsenbord en de scharnieren vaak zwakke punten. Bij dit product sta je met lege handen als die na een jaar kapot gaan, en binnen de korte garantietermijn is het vaak lastig om het product in Azië ter reparatie aan te bieden.
Dat is toch iets anders...? Dit valt mij in 't algemeen op.
De dell xps 2in1 is in amerika bijv ~900 dollar, in Nederland nauwelijks te vinden, maar waar die wel is is die 2000 euro.
Zelfde voor de surfaces, hp elite, latitude detachable etc

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

CitizenVeen schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:09:
[...]

Dat is toch iets anders...? Dit valt mij in 't algemeen op.
De dell xps 2in1 is in amerika bijv ~900 dollar, in Nederland nauwelijks te vinden, maar waar die wel is is die 2000 euro.
Zelfde voor de surfaces, hp elite, latitude detachable etc
De xps 13 2-in-1 kan ik niet vinden voor minder dan $1200. Dan heb je 1 jaar garantie. In Nederland kun je afhankelijk van het defect na 4 jaar nog bij de verkoper aankloppen, in de VS moet je $589 bijbetalen voor 4 jaar garantie. Met btw is dat omgerekend €2053. Dan is 2000 euro nog een koopje!
De Surface Pro 9 SQ3 256GB met 5G staat in de pricewatch voor €1826 en kost in de VS $1299 (al heeft Amazon hem vandaag zo te zien in de aanbieding voor $1079). Als je $1299 omrekent en 21% btw erbij optelt zit je al op €1500, maar dan heb je maar 1 jaar garantie. Ik vind €1826 geen gekke prijs als je de kosten van garantie beschouwt.

De kickstarter geeft 1 jaar garantie waarvoor je de laptop vermoedelijk naar Azië moet opsturen en biedt geen mogelijkheid om extra garantie te kopen. Dat geeft hen de mogelijkheid om behoorlijk te besparen, zowel op de garantieafhandeling als op de productkwaliteit.

[Voor 11% gewijzigd door fopjurist op 05-01-2023 20:22]

beschermheer van het consumentenrecht

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:19
Ruzor schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:52:
Moet ook zeggen dat de kleding van de review-mevrouw ook behoorlijk afleidt:
YouTube: The Robo&Kala 2-in-1 + Shop Tablet Fabrication Workflow

Wat voor mij ook minder professioneel overkomt. Maar ja, de views zullen er wel naar zijn ;)
Dit idd. Als ze dat nodig hebben om de laptop aan de man te brengen, weet ik genoeg.

Ik blijf lekker bij mijn XPS. Die vallen mij nooit tegen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee