Toon posts:

Garantie op vervangend product buiten garantieperiode

Pagina: 1
Acties:

• berat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 18:16
Hi,

Onlangs is mijn TV kapot gegaan, buiten de garantie periode.

Ik heb de TV aangemeld voor reparatie maar de fabrikant geeft aan dat deze niet gerepareerd kan worden wegens niet beschikbare onderdelen.

Uit coulance heeft de fabrikant een nieuwe TV aangeboden als vervanging (met bijbetaling van mijn kant).

Mijn vraag is: Hoe zit het met de garantie van deze nieuwe TV? Krijg ik bij deze nieuwe TV een nieuwe garantie periode? Of helemaal geen garantie omdat de garantie periode van de originele (defecte) TV al verstreken is?

Alvast bedankt!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:36
Heb je dit daar al nagevraagd? Klinkt simpel, maar lijkt me wel het makkelijkst.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:58

Dennis1812

Amateur prutser

Het lijkt alsof je een nieuwe krijgt. Dus met bijbehorende wettelijke garantie.

Maar... wat was de reactie van de fabrikant op je vraag?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:57

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Voor zover ik weet blijft je garantieperiode van je originele aankoop gelden.

Specs

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:01
Normaal blijft bij vervanging de originele garantie periode gelden, echter is dat wel bij vervangingen door hetzelfde of een gelijkwaardig product zonder bij betaling.

Ik kan me voorstellen dat met een bijbetaling er wel een nieuwe periode gaat lopen omdat je eigenlijk een nieuwe overeenkomst aangaat, maar 100% zeker ben ik daar niet in.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

berat schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:10:
Hi,

Ik heb de TV aangemeld voor reparatie maar de fabrikant geeft aan dat deze niet gerepareerd kan worden wegens niet beschikbare onderdelen.

Uit coulance heeft de fabrikant een nieuwe TV aangeboden als vervanging (met bijbetaling van mijn kant).

Mijn vraag is: Hoe zit het met de garantie van deze nieuwe TV? Krijg ik bij deze nieuwe TV een nieuwe garantie periode? Of helemaal geen garantie omdat de garantie periode van de originele (defecte) TV al verstreken is?

Alvast bedankt!
Krijg je een nieuwe overeenkomst ?
Dat gaat de conformiteit daarvan in. vaak wel want het is niet vervangen voor gelijkwaardig goed zonder bijbetaling.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

berat schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:10:
Hi,

Alvast bedankt!
Ik heb bij de BCC drie keer een nieuwe magnetron gehad. Iedere keer kreeg ik er ook weer nieuwe garantie bij (vond ik ergens vreemd, maar niet over geklaagd). De derde keer heb ik gevraagd of ik ook een ander merk mocht kiezen met bijtaling waarna ik hem niet meer om heb hoeven wisselen voor een nieuwe. Anders had ik nu misschien mijn 10e magnetron gehad met garantie met iedere keer hetzelfde defect :p

Dus ik denk dat het gewoon met nieuwe garantie is ook al vind ik dat ergens ook vreemd.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:49

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland.

Afhankelijk van een aantal zaken kun je bepalen wat je rechten zijn, een 200 euro televisie heeft natuurlijk niet dezelfde kwaliteit als een 2000,- euro kostende televisie.

Laat je nooit afschepen op ''2 jaar''. Dat de fabrikant je wil compenseren buiten de ''garantie termijn'' laat al zien dat zij dit ook weten.

Als de fabrikant je een creditering doet en jij betaald een bedrag bij heb je in mijn mening een nieuwe overeenkomst dus een nieuwe aankoop dan kunnen ze het niet hard maken dat je de verbruiksperiode aftrekt bij de nieuwe TV.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie

Goedvoorbeeld is deze koelkast kwestie over een koelkast
YouTube: Kapotte koelkast MediaMarkt: wie is verantwoordelijk? | RADAR (AVROT...

[Voor 14% gewijzigd door 42dpi op 13-01-2023 14:18]

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee