Mijn vraag
Deze week zijn wij begonnen met onze kitranden te vervangen in de douche (vloer) van ons net aangekochte huis. Na het verwijderen van een kitrand kwam het water achter de kitrand eruit lopen. Lekkage
. We hadden al wat twijfels bij de kitranden en de voegen van de tegels. De vloertegels waren niet gevoegd, maar ingekit. We hebben de kit inmiddels verwijderd en wilden beginnen met invoegen, maar door gebruik te maken van een vochtmeter kwamen we erachter dat de cementvloer nog veel te vochtig is.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb deze week de elektrische kachel aangezet om zo het droogproces te versnellen. Daarnaast meten we dagelijks de vochtigheid in de vloer en wanden, maar onze twijfel is wat toegenomen wat we hiermee moeten doen en hoe lang dit droogproces gaat duren?
Mijn vraag is: wat is het beste om nu te doen? Daarnaast vragen we ons af, wanneer we de kit opnieuw zullen aanbrengen en we de vloer zullen invoegen, hoe we dan weten of daadwerkelijk alles volledig waterdicht is?
:strip_exif()/f/image/Hz6mVYVMQejoCynr7TV3LzPi.jpg?f=fotoalbum_large)
Rood = water onder de kit rand
Geel= tegel zit wat los, klinkt hol bij dat gedeelte.
Alvast bedankt voor de hulp
Deze week zijn wij begonnen met onze kitranden te vervangen in de douche (vloer) van ons net aangekochte huis. Na het verwijderen van een kitrand kwam het water achter de kitrand eruit lopen. Lekkage

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb deze week de elektrische kachel aangezet om zo het droogproces te versnellen. Daarnaast meten we dagelijks de vochtigheid in de vloer en wanden, maar onze twijfel is wat toegenomen wat we hiermee moeten doen en hoe lang dit droogproces gaat duren?
Mijn vraag is: wat is het beste om nu te doen? Daarnaast vragen we ons af, wanneer we de kit opnieuw zullen aanbrengen en we de vloer zullen invoegen, hoe we dan weten of daadwerkelijk alles volledig waterdicht is?
:strip_exif()/f/image/Hz6mVYVMQejoCynr7TV3LzPi.jpg?f=fotoalbum_large)
Rood = water onder de kit rand
Geel= tegel zit wat los, klinkt hol bij dat gedeelte.
Alvast bedankt voor de hulp
[ Voor 18% gewijzigd door Remtronica op 05-01-2023 12:12 ]