Toon posts:

tijdbalk generator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pastaliefhebber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01 21:16
Mijn vraag

Ik zoek een tijdbalk generator.
Een tooltje dat automatisch een mooie, customizable tijdgenerator maakt (dus goed schaalt), op basis van input:
begin datum, eind datum, events

Ik heb even een schets gemaakt van hoe ik het voor me heb hoe het gegenereerde resultaat eruit moet zien (in schets), zie bijlage.

Belangrijk is dat de balk automatisch gegenereerd wordt, dus de verhoudingen goed blijven. Fijn als er maanden worden genoemd. Het is een lange tijdlijn (bevat > 20 jaar) dus dan is het wel zo makkelijk dat de schaal automatisch goed blijft.

Inputs zijn (op te geven).
start datum: 2000
eind datum: 2023 (maar in het voorbeeld niet opgegeven)
events: start datum, eind datum, naam (bij evens met zelfde start als einddatum verschijnt een streep, voor einddatum > startdatum verschijnt een (doorzichtige) balk op de tijdlijn

Uiteraard moet het er een beetje leuk uitzien, liefst te exporteren naar excel (niet per se nodig), in ieder geval wel een opslag zodat ik hem later kan aanpassen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Miro (maar dat is alleen een template waar je zelf mee moet rommelen).

Tips zijn welkom.

Alle reacties

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:46
Microsoft Visio

• pastaliefhebber
Ik dacht dat Visio alleen kon tekenen. Kan Visio ook genereren?

• Timmeaho
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:46
pastaliefhebber schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:42:
[...]

Ik dacht dat Visio alleen kon tekenen. Kan Visio ook genereren?
Het type grafiek wat je volgens mij zoekt is een beter bekend als een Gantt Chart. Visio heeft hier een template voor.

https://www.youtube.com/w...DEe3CSRKI&ab_channel=Nemo hier een youtube filmpje als uitleg

• pastaliefhebber
Timmeaho schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Het type grafiek wat je volgens mij zoekt is een beter bekend als een Gantt Chart. Visio heeft hier een template voor.

https://www.youtube.com/w...DEe3CSRKI&ab_channel=Nemo hier een youtube filmpje als uitleg
Bij een Gantt staan alle taken vermeld (links) (dat zoek ik dus niet), EN zijn de balken onder elkaar (zoek ik dus ook niet):

1 zoek 1 balk met daarop tijdsmomenten aangegeven.

Weet iemand of dat ook mogelijk is met Visio (of ander tooltje)

• pastaliefhebber
Ben inmiddels met Visio aan de slag gegaan en ja kan er prima een "platte" tijdsbalk mee maken..

voldoet precies aan wat ik zocht.

Dank voor de tips!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee