WinXP (geluid niet willen doen onder games)

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 08:58
Ik open hiervoor even een nieuwe topic, anders is het niet meer zo overzichtelijk. Het geluid heb ik onder winxp zelf goed kunnen krijgen (het valt niet meer weg), maar zodra ik een game opstart is het geluid weer weg...

Ik heb een Mx300 en ik snap echt niet wat ik moet doen...

BF1: Don-Panio

Verwijderd

Goede drivers etc? Compability test gedaan? :?

• Paniohitus
Die test die standaard onder xp zit heb ik gedaan, en als het geluid dus weg is (na een spel gespeeld te hebben dus) zegt die "Hey, het geluid doet ut nie", en als ik onder windows alleen nog heb gezeten zegt die "hey!, het geluid werkt perfecto"...

Die zinnen moet je niet letterlijk nemen, maar zo reageert die dus.

En ik gebruik gewoon de standaard drivers die xp meeinstalleerd. Ik heb ook al geprobeerd normale win2k drivers te installen, maar dan doet het geluid het zelfs niet onder winxp zelf

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Als geluid het in Windows zelf doet maar in games niet, zou ik meteen roepen dat het een DirectX probleem is.. Maar hoe dat in XP zit weet ik niet..

• Paniohitus
als ik eenmaal in een game bent geweest en er weer uitgaat dan heb ik alsnog geen geluid, dan moet ik me pc resetten als ik weer geluid wil hebben

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Wat je ook kan doen is (ja dat hielp bij mij ook!) Windows Update uitvoeren...

Windows update zal nieuwere drivers voor je geluidskaart vinden en vervolgens installeren. Vervolgens stel je weer kwadrafoonik speakers in en dan zou het moeten werken ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Paniohitus
als ik dat de dan zegt die dat het nog niet beschikbaar is...., maar ik heb al een oplossing (volgens mij, ik wil het even tot morgen aanzien of het echt werkt, en dan zet ik de hele oplossing hiero neer... (voor winxp en win2k)

• Paniohitus
Ok dan, het geluid werkt nog steeds.

Dit kan je toepassen bij WinXP met elke kaart die Aureal gebruikt en na een tijdje stopt in winxp of win2k en niet meer aan de praat krijgt. Alleen rebooten om geluid te krijgen werkt dan nog....
(voor win2k staat hierboven al een oplossing volgens mij)

--------------------

http://network54.com/Hide/Forum/thread?forumid=49648&messageid=987280319
link van forum van hoe en waar

http://www.geocities.com/voodo21/athlon.html
waar je dat prog kan downloaden...

ga eerst even naar de onderste link, download daar de 2 files die aangegeven staan. Dat zijn "WpCredit and the KX133 PCR file.", pak deze uit in 1 dir en run het prog.

ga naar edit--->device---> ergens onderaan "audio controller"
aan de linkerkant staat een groen nummertjes, naast nummer 40 in het groen staat "80". Klik hierop en klik dan rechtsonder op het getalletje 80 naast "hex" en verander dit in "FF". De bin verander dan in 1111111111 als het goed is.

En nu blijft het geluid het gewoon doen! (ook onder games) , ik heb deze info gezocht via search functie van tweakers, maar tis wel even makkelijk dat dit nu in 1 topic word verwoord nu deze problemen toch weer terug gaan komen.

Het enige irritante is dat deze instelling telkens toegepast moet worden als je je windows opnieuw opstart. Ik heb al geprobeerd een reg bestand aan te maken (kan ook met dat prog), maar dan word die niet veranderd :? maarja, dat zoek ik nog wel uit.

Doeggie

Verwijderd

THX !!!!

Ik vroeg me al af of mij SQ2500 dood was..... ;)

Maar dit werkt uitstekend :)

Grtz

• PeteSapai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 20:12
MSI k7t Turbo met Aureal Vortex 8830. bij Win98 nooit problemen en bij WinXP stopte het geluid elke keer na een paar minuten (Winamp, mplayer).
maar dit werkt gloovik! geweldig. helaas hebbik nu nog geen voordelen van mn geluidskaart. Alsik mn onboard geluid gebruik, dan eet winamp maar 1% van mn processor, met mn vortex is dat nu zo'n 8%!!! en itt win98 is nu mn winamp volume control dezelfde als mn wave volume control, vind ik erg irri. Daarbij komt ook nog eens dat de Vortex Equalizer het niet doet en die vind ik zo lief! tog bedankt
Iemand een vortex 2 kopen? ;)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 15:58 schreef Predator_NL het volgende:
Die test die standaard onder xp zit heb ik gedaan, en als het geluid dus weg is (na een spel gespeeld te hebben dus) zegt die "Hey, het geluid doet ut nie", en als ik onder windows alleen nog heb gezeten zegt die "hey!, het geluid werkt perfecto"...

Die zinnen moet je niet letterlijk nemen, maar zo reageert die dus.

En ik gebruik gewoon de standaard drivers die xp meeinstalleerd. Ik heb ook al geprobeerd normale win2k drivers te installen, maar dan doet het geluid het zelfs niet onder winxp zelf
Lol een pc die tegen je praat als je soundcard niet werkt :? dat is pas buitenaardtse kracht. damn

Verwijderd

Op zondag 14 oktober 2001 23:12 schreef PeteSapai het volgende:
MSI k7t Turbo met Aureal Vortex 8830. bij Win98 nooit problemen en bij WinXP stopte het geluid elke keer na een paar minuten (Winamp, mplayer).
maar dit werkt gloovik! geweldig. helaas hebbik nu nog geen voordelen van mn geluidskaart. Alsik mn onboard geluid gebruik, dan eet winamp maar 1% van mn processor, met mn vortex is dat nu zo'n 8%!!! en itt win98 is nu mn winamp volume control dezelfde als mn wave volume control, vind ik erg irri. Daarbij komt ook nog eens dat de Vortex Equalizer het niet doet en die vind ik zo lief! tog bedankt
Iemand een vortex 2 kopen? ;)
hoeveel moet je er voor hebben >:)

het is zeker jammer dat aureal niet meer bestaat, ik had ook nog graag van m'n vortexje gebruik gemaakt onder XP..

maar ja, toch weer een goed excuus om nieuwe hardware te kopen :9

• BabyBaba
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-03 16:41
Op vrijdag 31 augustus 2001 08:38 schreef Predator_NL het volgende:
...Het enige irritante is dat deze instelling telkens toegepast moet worden als je je windows opnieuw opstart. Ik heb al geprobeerd een reg bestand aan te maken (kan ook met dat prog), maar dan word die niet veranderd :? maarja, dat zoek ik nog wel uit...
Iemand al een oplossing gevonden om deze instellingen vast te houden ?

The Bible was written by the same people who said the Earth was flat.

Verwijderd

Jongens, hier de oplossing voor vortex2 problemen:
http://www.computing.net/drivers/wwwboard/forum/240.html
respons nummer 42. Dit werkt echt. Ik heb nu 2 kanalen geluid op mijn sq2500 van de hcc (10 piek:) )En ja, in XP

• PeteSapai
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 20:12
hier staat eens vrij simpele oplossing voor het probleem:

http://aureal.cjb.net/

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zal nu al wel opgelost zijn.. check de datum voor je post :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.