Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert braam
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 19-04 09:05
Hallo,

ik heb een paar vragen, we hebben een tweedehands Onkyo Av-ontvanger gekocht, de TX NR545. Is er een mogelijkheid om toegang te krijgen tot de firmware-updates, hoe kunnen we dit doen? In het menu staat firmware voor internet of usb uitgeschakeld.

Alle links op uw website zijn down vanaf deze link:
https://eu.onkyo.com/nl-NL/downloads

Ik heb de firmware-update geprobeerd vanaf deze pagina: https://emea.onkyo-av.com/tx- nr646. Zet de bestanden op de USB maar op de ontvanger blijft de update via usb aanklikbaar.
Dus als er enige verandering is, kunnen we onze ontvanger op de een of andere manier bijwerken, hoe geweldig zou het zijn.

...

[ Voor 10% gewijzigd door geert braam op 05-01-2023 10:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mag ik eerst eens vragen welk probleem je wilt oplossen met de firmware update? Zeker bij dit soort apparatuur, anders dan bij bijvoorbeeld laptops etc., is er niet vaak een noodzaak voor de update en zou ik deze niet doen tenzij je een specifieke reden hebt om het wel te willen.

Dit beantwoordt je vraag niet uiteraard, maar is misschien wel een goede vraag om eerst te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04
Al een andere browser geprobeerd of überhaupt de goede links gevolgd (vanwaar firmware van een TX-NR646 aanhalen/linken)? Ik loop hier nergens tegen problemen aan.Genoemde .ZIP op USB zetten (zie de "How to install" op https://www.intl.onkyo.com/support/firmware/tx-nr545.html) en stappen volgen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert braam
Hann1BaL schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:33:
Mag ik eerst eens vragen welk probleem je wilt oplossen met de firmware update? Zeker bij dit soort apparatuur, anders dan bij bijvoorbeeld laptops etc., is er niet vaak een noodzaak voor de update en zou ik deze niet doen tenzij je een specifieke reden hebt om het wel te willen.

Dit beantwoordt je vraag niet uiteraard, maar is misschien wel een goede vraag om eerst te beantwoorden.
De problemen zijn ik wil Tune Fm op mijn receiver afspelen via internet radio maar die werkt niet, nu gaat muziek via mijn iPad .

Ik heb alleen Dolby Atmos als ik mijn xbox aansluit dan brandt het lampje op mijn receiver.
Ik krijg geen Dolby Atmos als ik de Ziggo kast en Shield aansluit op de receiver.
Wel een melding op de Tv (Philips 55OLED805).
Als ik Netflix open met Dolby Atmos geeft de receiver geen Dolby Atmos aan.
Ik hoop dat je mij kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 20:58
Zorg eerst dat je Onkyo is verbonden met internet via een netwerk kabel of WiFi.
Als dat is gebeurd kun je de laatste software gewoon via het menu binnen halen en dan kun je ook gewoon internet radio afspelen.

Als je hem 2e hands heb gekocht kan het zijn dat de netwerk instellingen niet goed staan en misschien is het verstandig om gewoon een fabriek reset te doen en alles nieuw vrij in te stellen.
Let op alle instellingen ben je dan kwijt.

Fabrieks reset is als volgt:

Druk de cbl/dat knop in op het front van de receiver en houdt deze dan vast en druk dan de standby knop in op het front van de receiver.
Er verschijnt dan clear in het display.
Dan is hij gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert braam
Ik heb de receiver gereset en staat op fabrieksinstelling maar ik kan nog steeds niet de firmware update doen .
En de Wifi en internet met kabel lukt nog steeds niet.
Ik zet er afbeeldingen erbij misschien dat iemand mij kan helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSYmgAPjY9Gsp_rXmp32VSZ_lzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhfVIXatYlQmfq5Bpw2ChfGi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCCy71g6voayKy7lwr6ZfP5tQRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xNyJAuuZSg4nF7Ly5BBWWjNI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvRgRIX2-XPdVoBAu8GUidoorKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xZJnRSqQ3HY4RVlXmWjC13Xg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpMWDG1jXfPU30yNFbx90KgSNts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAhVPeiudjgqOb5EA2u85Bgg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXTaHg1DRPRlp1oMOAdFNNnjC04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2HGrMgfXFXaAF3RfumOCl91.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGFnmXW6QlAEE6WAeARY9XGqRY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJyj0uwQW9nCqYtgRYCI9unm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uB1cQ2S1ATnLBJmEUIYgIbEK7xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lXPgsEsF0cb5sSvbSuqlw2yg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Volgens mij spelen er hier veel meer problemen of hebben problemen verband.
geert braam schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:06:
[...]
De problemen zijn ik wil Tune Fm op mijn receiver afspelen via internet radio maar die werkt niet, nu gaat muziek via mijn iPad .
Update via internet gaat ook niet, mogelijk omdat de receiver geen internet connectie heeft? Dan is het niet hebben van internet radio een logische.
Ik heb alleen Dolby Atmos als ik mijn xbox aansluit dan brandt het lampje op mijn receiver.
Ik krijg geen Dolby Atmos als ik de Ziggo kast en Shield aansluit op de receiver.
Vanwaar het probleem bij de Onkyo zoeken? Wat speel je af op de "Ziggo kast"? Normale TV? Dat is geen Dolby Atmos. Shield hangt van de media af maar ook van de instellingen van de Shield. Staan die wel goed? Mocht je de Onkyo verdenken: Shield op de input van de Xbox aansluiten (die input is immers in staat Atmos weer te geven) en zien of je dan Atmos hebt. Zo ja, dan is het inderdaad de Onkyo, zo niet de bron. Of het dan is omdat de bron defect is, niet goed in is gesteld of dat er überhaupt geen Atmos is is een tweede.
Wel een melding op de Tv (Philips 55OLED805).
Als ik Netflix open met Dolby Atmos geeft de receiver geen Dolby Atmos aan.
Hoe is de TV aangesloten op de receiver? Wat zijn de instellingen van de TV? Op deze manier wordt het echt gis en gokwerk. Netflix gebruikt Dolby Digital Plus, dat gaat over HDMI (e)ARC maar niet over S/PDIF.
geert braam schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:25:
En de Wifi en internet met kabel lukt nog steeds niet.
Ik zet er afbeeldingen erbij misschien dat iemand mij kan helpen.
Zit er meer netwerkapparatuur aan de switch/modem waar de Onkyo op aan is gesloten? Geen idee hoe een correcte config van Onkyo er uit moet zien maar ook hier, wederom testen waar het probleem precies ligt. Als de Onkyo, volgens de afbeeldingen, wel connectie kan maken met WiFi maar er geen data overheen komt lijkt het issue ergens anders te liggen.

Zoals gezegd verwacht ik niet dat een Firmware update je problemen oplost. Mijn eerste post in dit topic geeft precies aan hoe je offline een update kan doen, vanwaar negeren? Als je die post had gevolgd was je uitgekomen op https://www.intl.onkyo.com/support/firmware/tx-nr545.html waar je "Latest Firmware Number (12 digits):1060-6030-0104" kan downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 13-01-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 20:58
Is de receiver met netwerk kabel verbonden?
Als je wifi zoekt vind je dan je access point ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Hallo,

Ik dacht ik haak even in (ben de zoon van de topic starter :P).
We hebben vandaag wat stappen doorlopen:
Wat werkt nu
- De firmware update is uitgevoerd (ik had eerder 1 gedaan maar dit werkte gekgenoeg nooit) files op de usb stick en de update werd direct uitgevoerd;
- Draadloos internet lijkt ook opeens beter te werken;
- TuneIn werkt plots nu, wat enorm handig is.

Kortom onze dank voor de tips wat door de update werken nu wel een aantal functies.

Dan hebben we Dolby Atmos nog (niet een must maar wel vreemd).
- Vanuit de Xbox direct Atmos, alle apps etc, gaat direct een blauw lampje branden bij Dolby Atmos op de receiver;
- Dan Tv > Disney > Iets met Atmos en Vision > Tv melding (Atmos en Vision actief) maar op de receiver blijft ie staan op Dolby + of Surround etc. Ook gaat dat blauwe lampje dus niet branden.

Zelf heb ik een andere receiver, zelfde tv en daar werkt Atmos wel. Lijkt net of de Tv en de receiver niet lekker samenwerken of iets. Tv is up to date, settings staan ook goed al valt daar weinig tot niks aan te sleutelen.

Het is geen ramp maar wel gek dat ie Atmos niet wil actieveren direct vanuit de Tv apps en zelfs de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Michael-El schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:17:
- Vanuit de Xbox direct Atmos, alle apps etc, gaat direct een blauw lampje branden bij Dolby Atmos op de receiver;
- Dan Tv > Disney > Iets met Atmos en Vision > Tv melding (Atmos en Vision actief) maar op de receiver blijft ie staan op Dolby + of Surround etc. Ook gaat dat blauwe lampje dus niet branden.
Xbox zit direct op de Onkyo toch? Dat is niet te vergelijken met een app die op de TV wordt gebruikt. Door de TV in de keten op te nemen moet je ook daar de instellingen controleren. Audio settings van de TV op "passeren" of iets in die trant. Waar staan de settings nu op? TV en receiver aangesloten via HDMI ARC? Zoals gezegd gaat Dolby Digital Plus via S/PDIF niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 16:40

XallaX

Meow

Michael-El schreef op maandag 16 januari 2023 @ 12:17:
Dan hebben we Dolby Atmos nog (niet een must maar wel vreemd).
Disney+ en Dolby Atmos geeft al langer problemen, bij de één gaat het wel goed vanaf een Shield, bij de ander niet. Ik heb de Shield Pro (laatste model) hier op passthrough staan voor audio en dan pakt de receiver (Yamaha) DD+ of Dolby Atmos op Disney+ maar heel veel films hebben gewoon geen Atmos audio.

Ziggo en Dolby Atmos? daar hebben ze bij Ziggo nog nooit van gehoord 8)7

- Wat doe je vanaf de TV met de audio? Stuurt je TV die 1 op 1 door (passthrough) naar de receiver of laat je de tv de audio bewerken?
- Je zou nog de HDMI kabel kunnen wisselen met die van je Xbox om te kijken of het in de kabel zit.
- En voor de Shield, passthrough aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 16:40

XallaX

Meow

FeaR schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:16:
[...]Zoals gezegd gaat Dolby Digital Plus via S/PDIF niet werken.
Een opmerking:
DD+, Dolby True HD, DTS en andere varianten kunnen wel over SPDIF.
De beperking zit hem in de maximaal 5.1 kanalen die hier overheen kunnen.

Atmos kan alleen over HDMI (2.0 of hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destralak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 14:12
Paar dingen om uit te proberen;
  • Zorg ervoor dat je de output van de Onkyo aansluit op een poort van je Philips TV die is voorzien van het ARC-label
  • Eventueel EasyLink inschakelen
  • Op je TV, onder Instellingen, ga naar Geluid > Instellingen voor digitale uitvoer - Selecteer Meerkanaals (bypass)
  • Op je TV, onder Instellingen, ga naar Geluid > Geavanceerd > Audio-uitgang - Selecteer HDMI-geluidssysteem
Mocht "Meerkanaals (bypass)" niet werken, kun je ook nog "Meerkanaals" uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
FeaR schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:16:
[...]

Xbox zit direct op de Onkyo toch? Dat is niet te vergelijken met een app die op de TV wordt gebruikt. Door de TV in de keten op te nemen moet je ook daar de instellingen controleren. Audio settings van de TV op "passeren" of iets in die trant. Waar staan de settings nu op? TV en receiver aangesloten via HDMI ARC? Zoals gezegd gaat Dolby Digital Plus via S/PDIF niet werken.
De Xbox zit inderdaad direct aangesloten op de Onkyo, net als de Shield bijv. Dat dit niet te vergelijken is met een App op de Tv dat zou kunnen, daar zijn we beide niet zo in thuis. De Tv staat qua geluid op HDMI/ARC inderdaad, en de loopt dus niet via iets anders. Er gaat een 4K etc. HDMI kabel direct in de Onkyo poort die daarvoor is gereserveerd.
XallaX schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Disney+ en Dolby Atmos geeft al langer problemen, bij de één gaat het wel goed vanaf een Shield, bij de ander niet. Ik heb de Shield Pro (laatste model) hier op passthrough staan voor audio en dan pakt de receiver (Yamaha) DD+ of Dolby Atmos op Disney+ maar heel veel films hebben gewoon geen Atmos audio.

Ziggo en Dolby Atmos? daar hebben ze bij Ziggo nog nooit van gehoord 8)7

- Wat doe je vanaf de TV met de audio? Stuurt je TV die 1 op 1 door (passthrough) naar de receiver of laat je de tv de audio bewerken?
- Je zou nog de HDMI kabel kunnen wisselen met die van je Xbox om te kijken of het in de kabel zit.
- En voor de Shield, passthrough aanzetten.
Dolby Atmos vanuit Ziggo klopt inderdaad niet, we hebben al zoveel dingen geprobeerd en gedaan dat we soms even het spoor bijster zijn. Kabels en poorten ook gewisseld maakt ook geen verschil.

De Shield hebben we ook enorm veel problemen mee gehad met name met Plex een jaar terug dat was echt gekkewerk. De audio gaat via HDMI/ARC vanuit de Tv naar de Onkyo naar een speciale poort ook. Bij de Shield zal ik de settings later nog eens doorlopen.

Vanuit de Tv gaat het direct hierin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7STWLn9lSmcHLYaH6zgUmxZ4SuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ySl91wpGmF0RXVkirmF64Yu2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael-El
Destralak schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:51:
Paar dingen om uit te proberen;
  • Zorg ervoor dat je de output van de Onkyo aansluit op een poort van je Philips TV die is voorzien van het ARC-label
  • Eventueel EasyLink inschakelen
  • Op je TV, onder Instellingen, ga naar Geluid > Instellingen voor digitale uitvoer - Selecteer Meerkanaals (bypass)
  • Op je TV, onder Instellingen, ga naar Geluid > Geavanceerd > Audio-uitgang - Selecteer HDMI-geluidssysteem
Mocht "Meerkanaals (bypass)" niet werken, kun je ook nog "Meerkanaals" uitproberen.
Thx, deze lijst aan punten hadden we inderdaad allemaal al eens nagelopen, maakt gekgenoeg geen verschil. Doe ik dit bijv. bij mijn setup dus in de Tv dit aanpassen dan geeft mijn receiver geen Dolby Atmos. Zet ik die naar Meerkanaals dan valt Atmos weg en naar bypass springt het aan etc. Dit doet ie met die Onkyo dus niet. Wel geeft de Tv netjes de melding dat Atmos wordt geactiveerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
XallaX schreef op maandag 16 januari 2023 @ 13:20:
[...]
Een opmerking:
DD+, Dolby True HD, DTS en andere varianten kunnen wel over SPDIF.
De beperking zit hem in de maximaal 5.1 kanalen die hier overheen kunnen.

Atmos kan alleen over HDMI (2.0 of hoger)
De beperking van S/PDIF zit in de bandbreedte van wat het kabeltje aan kan ten opzichte van HDMI. Dat is een combinatie van bitrate maal het aantal kanalen. Met compressie, Dolby Digital 5.1 dan wel DTS 5.1, gaat zonder problemen over S/PDIF. Ga je naar lossless dan heb je het met twee kanalen gehad. Wetende dat Dolby TrueHD dan wel DTS HD Master Audio lossless zijn dan zou 2.0 TrueHD dan wel DTS HD Master inderdaad over S/PDIF kunnen. Ik ken alleen geen media met 2.0 track van één van die types. Stereo media die ik heb hebben 2.0 LPCM als track, geen Dolby of DTS "merkje" zeg maar. 5.1 TrueHD of 5.1 DTS Master gaat niet over S/PDIF.

ATMOS is geen track zoals Dolby Digital dan wel Dolby TrueHD dat zijn. ATMOS is meta data over/bij die twee tracks. ATMOS wordt gesnapt door receivers met HDMI 2.0 of hoger, dat is wat anders.

DTS heb ik nooit genoemd dat het niet over S/PDIF kan. Ik noem geen DTS omdat er nog maar een paar merken TV's zijn die iets met DTS doen qua doorsturen. Aanbod van DTS in non fysieke media AKA streamings diensten is naar mijn weten nul.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 16-01-2023 15:04 ]

Pagina: 1