Allereerst, er kan slijtage zijn van je batterij, dus ik zou deze pagina eens doorlezen en de daarop vermelde accu test doen in de Samsung Members app:
https://www.samsung.com/n...ry/meer-over-de-batterij/
Ga je advies krijgen deze te vervangen, neem een originele batterij, er is ook veel goedkope namaak van slechte kwaliteit dat je er niet beter op wordt.
1. Een telefoon opladen tot 100 procent leidt volgens Samsung tot snellere slijtage aan de accu, en in bijvoorbeeld mijn S21 zit dan ook een instelling om opladen tot 85% te beperken, op basis van jou reactie zit die ook in de S10e. Dus je kunt gewoon tot 100% laden alleen zul je eerder aan een nieuwe accu moeten. Een accu gaat ongeveer 300-500 volledige laadcycli mee van 0 tot 100 procent voordat de accu slechter gaat worden.
Als je telefoon op 100 procent zit, en je haalt deze van de lader af en zet deze uit is de kans groot dat die alsnog langzaam ontlaad, staat die aan ontlaad die zeker want moet netwerk zoeken, maakt een Whatsapp back-up in de achtergrond, etc..
Zelf leg ik mijn telefoon vaak aan de lader als ik naar bed ga en haal deze de volgende ochtend er weer af, of als deze vol genoeg is, ontlaad deze ruim 1% per uur in stand-by mode.
2. Opladen, specs geven hier op tweakers zowel bedraad als draadloos 15W aan:
uitvoering: Samsung Galaxy S10e Zwart
Bij diezelfde specs staat onderaan een link naar de officiële Samsung website. Helaas is die pagina voor de S10e niet meer online. Misschien in een ander land nog, maar dat is de uiteindelijke bron.
3. De telefoon regelt zijn batterij management in op basis van jouw historisch gebruik en de geïnstalleerde apps. gezien de leeftijd van deze telefoon kan het wel eens heel goed helpen om deze op te schonen door een fabrieksreset te doen en daarna niet de algehele back-up terug te zetten, maar alleen die van bijvoorbeeld je Whatsapp. Alle overige applicaties alleen installeren als je ze nodig hebt op het moment nodig. Hiermee voorkom je batterij gebruik voor apps die je niet gebruikt want die krijgen toch updates, checken op meldingen, etc. leeg ook zoveel mogelijk foto's en media van je telefoon want hoe meer er opstaat, hoe meer stroom gebruikt wordt om een back-up te maken van die gegevens.
Zorg ook dat je op de Wifi zit waar het kan, en als je provider het ondersteunt kun je Wifi bellen aanzetten, dan hoeft je telefoon minder te zoeken naar beschikbaar mobiel netwerk.
Op een Samsung telefoon krijg je software updates vanuit Samsung via Instellingen, software Update.
Echter in de instellingen onder Info \Telefoon, Software gegevens zit ook Google Play, en daaronder kun je ook op updates controleren. Die updates kunnen ook accu problemen oplossen is gebleken.
Verder heb je de Galaxy Store die specifieke Samsung software bijwerkt.
En natuurlijk de Google Play store voor al je overige apps.
Als je dit allemaal gedaan hebt, heeft je telefoon ongeveer 2 weken nodig om je gedrag opnieuw aan te leren, dan zit je op de maximale capaciteit dat die aan kan. Ook bij een nieuwe accu zou ik alles bij stap 3 uitvoeren om batterij management weer te resetten en opnieuw op te bouwen.