[Excel] Frequentie van waardes verlagen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NA04
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-01-2023
Hallo,

Misschien een hele simpele vraag en ik heb al van alles geprobeerd, maar het gewenste resultaat nog niet bereikt.

Ik heb een hele lange kolom met meetdata en zou graag dit aantal verlagen met een factor 10. Dus ik zou naar beneden toe iedere 10e waarde in een nieuwe kolom onder elkaar hebben om zo een nettere grafiek te maken.

Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:16

Kheos

FP ProMod
kun je niet gewoon row() * 10 doen? dus "neem de waarde van cell met als address de vorige kolom en de huidige rij * 10? (eventueel met een correctie als je titels gebruikt enzo. dus bijvoorbeeld huidige rij * 10 -2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
NA04 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:03:
Misschien een hele simpele vraag en ik heb al van alles geprobeerd, maar het gewenste resultaat nog niet bereikt.
Zou je kunnen aangeven wat je precies al hebt geprobeerd? Dat voorkomt onder andere dat we oplossingen suggereren die misschien niet werken. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Kheos schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:13:
kun je niet gewoon row() * 10 doen? dus "neem de waarde van cell met als address de vorige kolom en de huidige rij * 10? (eventueel met een correctie als je titels gebruikt enzo. dus bijvoorbeeld huidige rij * 10 -2)
Zie wat @Kheos geschreven heeft, maar het missende puzzelstukje is de formule INDIRECT
Dus stel je data zit in Kolom B en je wilt de 1, 11, 21, etc waarde hebben:
code:
1
= INDIRECT("B"&((ROW()-1)*10+1))

Ik werk met engelse formules en zoals @Kheos aangeeft kan het zo zijn dat je data ergens anders staat dan wel begint, dus zal je die formule moeten tweaken, als je de formule doortrekt is het effect:
=B1
=B11
=B21
etc