Voor een stichting zoek ik wat netwerkupgrades, voornamelijk de switches.
Momenteel hangen er 3x Cisco C3560's van 2009ish dacht ik.
Punt is dat zijn 24poorts POE switches met 10/100mbit.
We hebben wat nieuwe accesspoints gekregen die POE+ willen en de 24 poorten worden krap dus zoek ik naar een betaalbare upgrade.
Wat ik al gevonden heb:
Brocade fastiron FCX648S-HPOE
Opvallend betaalbaar op ebay (~150 euro), maar voor mij een onbekend merk.
Lijkt wel een mogelijke uplink op 10gbit te hebben, dat is een leuke bonus.
Cisco SG 300-52P
Ietsjes nieuwer, al boeit me dat weinig, maar vooral een stuk duurder (en cisco is nogal niet mijn favoriet)
Vind genoeg echt moderne van aruba/juniper/etc, maar eigenlijk alleen in de 500+ euro range wat met 3 (of 4 voor een reserve) nogal duur wordt.
Laag stroomverbruik is ook een factor, maar de POE switches hebben meestal alleen het maximale verbruik als spec, en niet wat de switch zelf gebruikt of hoe efficiënt de voeding is dus dat is bijna niet te vergelijken.
Weet iemand nog goede suggesties of redenen om een merk/type wel of niet te kiezen of waar goedkope te vinden zijn?
Momenteel hangen er 3x Cisco C3560's van 2009ish dacht ik.
Punt is dat zijn 24poorts POE switches met 10/100mbit.
We hebben wat nieuwe accesspoints gekregen die POE+ willen en de 24 poorten worden krap dus zoek ik naar een betaalbare upgrade.
Wat ik al gevonden heb:
Brocade fastiron FCX648S-HPOE
Opvallend betaalbaar op ebay (~150 euro), maar voor mij een onbekend merk.
Lijkt wel een mogelijke uplink op 10gbit te hebben, dat is een leuke bonus.
Cisco SG 300-52P
Ietsjes nieuwer, al boeit me dat weinig, maar vooral een stuk duurder (en cisco is nogal niet mijn favoriet)
Vind genoeg echt moderne van aruba/juniper/etc, maar eigenlijk alleen in de 500+ euro range wat met 3 (of 4 voor een reserve) nogal duur wordt.
Laag stroomverbruik is ook een factor, maar de POE switches hebben meestal alleen het maximale verbruik als spec, en niet wat de switch zelf gebruikt of hoe efficiënt de voeding is dus dat is bijna niet te vergelijken.
Weet iemand nog goede suggesties of redenen om een merk/type wel of niet te kiezen of waar goedkope te vinden zijn?
Klok is stuk :(