Toon posts:

hypothetische vraag over 2x chello via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf chello internet. mijn buren hebben het sinds kort ook. bestaat er een mogelijkheid waarbij we beide verbindingen kunnen gebruiken, waardoor de effectieve snelhied verhoogd kan worden. (mits maar 1 van ons op het net zit)

ik dacht zelf via 2x router vanuit de modemkast (1 bij de buren en 1 bij mij) -> hub/switch -> NIC's. zou deze mogelijkheid kunnen werken? of hebben jullie andere ideeen om deze capaciteits vergroting voor mij werkelijkheid te maken?

natuurlijk moet chello het niet kunnen zien dat er via deze manier gebruik wordt gemaakt van het internet

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:06
Je zult één Router/Server neer moeten zetten met minimaal 3 NICs, 2 NICS voor de twee kabelmodems en een voor de rest van het LAN (jij, je buren etc).

De Router/Server moet dan load balancing doen voor de twee aansluitingen. Dit is wel mogelijk en er zijn programma's beschikbaar die 2 aansluitingen kunnen bundelen.

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

kdenk niet dat jou oplossingkje gaat werken.. je hebt dan nog steeds twee aparte lijnen die binnen komen die je weer niet kunt combineren..
Je moet een of ander line sharing proggie hebben en je hebt dan denk ik maar een enkele router nodig met drie NIC's :een voor lijn 1, een voor lijn 2 en een andere die naar je hub gaat.

maar das gewoon een beetje brainstorming...

En tsjah.. het MAG NATUURLIJK NIET

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Topicstarter
maareh, je kunt wel internet delen over een netwerk achter bijv winroute/wingate etc.
in plaats van die programma's kun je ook aparte routers kopen.
ik had dus in gedachten om 2 van die kasten te gebruiken, waarna je via een hubje alle pc's zou kunnen bedienen. want op zich maakt het toch niet uit waar je via de hub informatie naar verstuurd toch, zolang je een internet adres intypt zal de informatie automatisch bij de routers komen. het probleem via deze manier is natuurlijk dat je niet goed kunt dirigeren welke kabelinternet gebruikt word, voor hetzelfde geldt zal er constant maar 1 internet verbinding gebruikt worden, omdat deze een ip nummer heeft dat sneller gevonden wordt.

En ik weet dat het niet mag, daarom is het ook hypothetisch, want vrijheid van meningsuiting bestaat er ook nog.

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Heb je het hier over hardwarematige routers of softwarematige routers.
Ik had het over een gewone normale PC met 3 NICS en een line bundle prog...
hypotetisch gesproken dan natuurlijk :)

• Rukapul
Knetter en ik zijn het wel eens geloof ik :)

Deze functie zul je niet snel tegenkomen in hardware routers, tenzij je een leuke Cisco doos wil kopen ;)

Een Windows/Linux/BSD systeem zullen allemaal wel line bundle/load balancing progjes hebben. Voor Windows moet er ergens een in m'n favorites staan maar die is ff onvindbaar :+

Belangrijk is wel dat je 1 centrale router/server hebt en niet 2 zoals je zelf voorstelt, want zomaar via een hub het op de lijn gooien werkt niet. Het verkeer wordt dan identiek over 2 kabelmodems op het internet gegooid en er zullen 2 resultaten terugkomen (zie je het probleem al?). Bovendien wordt het niets sneller, omdat dezelfde data van beide kabelmodems de bandbreedte zal opsoeperen.

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 30 augustus 2001 16:06 schreef Rukapul het volgende:
Knetter en ik zijn het wel eens geloof ik :)

Deze functie zul je niet snel tegenkomen in hardware routers, tenzij je een leuke Cisco doos wil kopen ;)

Een Windows/Linux/BSD systeem zullen allemaal wel line bundle/load balancing progjes hebben. Voor Windows moet er ergens een in m'n favorites staan maar die is ff onvindbaar :+

Belangrijk is wel dat je 1 centrale router/server hebt en niet 2 zoals je zelf voorstelt, want zomaar via een hub het op de lijn gooien werkt niet. Het verkeer wordt dan identiek over 2 kabelmodems op het internet gegooid en er zullen 2 resultaten terugkomen (zie je het probleem al?). Bovendien wordt het niets sneller, omdat dezelfde data van beide kabelmodems de bandbreedte zal opsoeperen.
Wauw daar zat ik nou net aan te denken....
Delen wij een paar hersenen ofzo. jeemig... :+

• Rukapul
Op donderdag 30 augustus 2001 16:17 schreef KNETTER2000 het volgende:

[..]

Wauw daar zat ik nou net aan te denken....
Delen wij een paar hersenen ofzo. jeemig... :+
Het verschil tussen mij en een frikadel is anders dat een frikadel hersenen heeft :P

* Rukapul heeft Google 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste had ik ook wel gedacht, daarom was het ook hypothetisch en bovendien weet ik niet eens of de buren dat wel zouden willen.

ik denk dat het inderdaad het makkelijkst is om een soort dedicated server voor dit doel te maken, maar krijg je dan ook niet dat de informatie gelijktijdig over beide internet verbindingen worden verstuurd, waardoor de capaciteits vergroting er ook niet komt.

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Nee want DAT wordt nou juist met dat line bundle prog geregeld...
Die zorgt ervoor dat die twee lijnen als een enkele wordt gezien en je daarom ook de dubbele/grotere/hogere bandbreedte hebt.

Ik hoop alleen dat dat ook werkt voor kabelaaraansluitingen...

* KNETTER2000 kent google ook. aardige gast, vindt allerlei dingen voor me

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Rukapul & Knetter moeten maar vriendjes worden.... :+

Kubuntu

• Razwer
  • Laatst online: 18-08 18:16
Volgens mij moet het ook met MS Proxy 2.0 of MS ISA server moeten kunnen, zet je een cascading proxy op ofzo.
volgens mij moet dat wel lukken. (8>

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor het brainstormen :),
ik zal er eens over brainstormen met de buurtjes,
misschien hebben ze wel zin om het eens in de praktijk uit te testen :P
ze zitten er niet zo vaak achter, dus ik wil best wel hun bandbreedte erbij krijgen

• KNETTER2000

KNETTER2000

*zucht*

Op donderdag 30 augustus 2001 16:32 schreef roelvis het volgende:
thanx voor het brainstormen :),
ik zal er eens over brainstormen met de buurtjes,
misschien hebben ze wel zin om het eens in de praktijk uit te testen :P
ze zitten er niet zo vaak achter, dus ik wil best wel hun bandbreedte erbij krijgen
Wie wil er nou GEEN extra bandbreedte...
En misschien als je het praktische deel hebt.. kan je ook nog wel es hypotetisch na gaan denken over lijnknijpen© en de buren een lijntje aanbieden van 64Kb ofzo...>:)
Maar das hypotetisch weer natuurlijk.

En Neotek,
wil jij ook mijn vriendje worden? :+
hehehe

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik ook al over nagedacht, want anders heeft het voor mij geen zin. Gewoon ietsie minder voor hen en meer voor mij, merken ze toch niets van :P
Pagina: 1