Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Hi! Heb sinds vandaag 2 smart tags (niet de + maar de normale versie) binnen.

Heb ze verbonden met m'n S21 ultra dmv Smart Things, geactiveerd enz.
Daarna met de Smartthings Find de tags proberen 'op te sporen' terwijl ze naast een drukke weg stonden waar honderden autos en mensen langskwamen.

Na anderhalf uur ....nog steeds niet gevonden (alleen een oude locatie waar mijn eigen telefoon de tag 'oppikte' aldus de Find app). Op een gegeven moment kwam ik weer dichterbij dan 100 meter en voila, de Tag werd netjes op het kaartje aangegeven opeens.

TLDR: Tags worden niet door Galaxy Find network gevonden (alle andere devices van Samsung) maar alleen door m'n eigen telefoon. Zo zijn ze als bagage-tracker natuurlijk vrij nutteloos :(

Iemand enige tips? Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Ik heb ook een Samsung Galaxy SmartTag, en je moet vooral geen wonderen verwachten.

Je zegt dat je het naast een drukke weg hebt gelegd, waarschijnlijk met het idee 'daar komen veel mensen langs, dus daar moet wel iemand met een Samsung-telefoon tussen zitten'. Dat idee is niet zo gek, maar je gaat voorbij aan het feit dat deze SmartTags gebruik maken van Bluetooth, en dat dat even nodig heeft om te verbinden.

Dus je hebt te maken met:
  • Mensen moeten een Samsung device hebben
  • Beperkte range van Bluetooth
  • Bluetooth heeft even nodig om verbinding te maken
Die 3 punten samen, gecombineerd met een plek waar veel mensen langskomen, maar waarschijnlijk niet lang stil in de buurt zullen blijven staan, maakt dat de kans dat je tags gevonden worden en op de map te vinden zijn, bij lange na geen 100% zal zijn.

Waar zijn ze dan wel goed voor? Om binnenshuis je sleutels te vinden, of om een idee te krijgen waar je iets gelaten hebt. Maar je moet niet verwachten dat je elke 3 minuten een heel precieze locatie kan achterhalen. Dat zal soms uren duren.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 04-01-2023 22:04 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Hahn schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:03:
Ik heb ook een Samsung Galaxy SmartTag, en je moet vooral geen wonderen verwachten.

Waar zijn ze dan wel goed voor? Om binnenshuis je sleutels te vinden, of om een idee te krijgen waar je iets gelaten hebt. Maar je moet niet verwachten dat je elke 3 minuten een heel precieze locatie kan achterhalen. Dat zal soms uren duren.
Hey, bedankt voor je snelle reactie! Hij lager c.a. 1.5 uur. Maar misschien te weinig mensen te voet (traag, tijd om te verbinden). De autos gaan inderdaad vrij snel voorbij, dus misschien was dat net niet genoeg. Zal de test eens herhalen maar dan bij een winkelcentrum waar veel mensen lopen :)

De online reviews gaven een hele andere indruk overigens (Van 3rden, niet samsung). Een tag in een auto werd netjes constant getracked, dus ook bewegend maar dan omgekeerd...werkte zelfs een stuk beter dan Apple tags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mijn auto heeft een tag (gewone). M'n ouders lenen regelmatig mijn auto. Ik kan begin en eindpunt zien als ze ermee rijden, en zo af en toe een stoplicht. That's it.
Mijn ouders hebben trouwens allebei Samsung met bt aan en smartthings app. En dan nog geen fulltime tracking.
Hoeft ook niet, dit voldoet voor mij al prima 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
majic schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:05:
[...]

Hey, bedankt voor je snelle reactie! Hij lager c.a. 1.5 uur. Maar misschien te weinig mensen te voet (traag, tijd om te verbinden). De autos gaan inderdaad vrij snel voorbij, dus misschien was dat net niet genoeg. Zal de test eens herhalen maar dan bij een winkelcentrum waar veel mensen lopen :)
Mijn punt was vooral: als mensen niet langere tijd in de buurt blijven, dan wordt het lastig. Dus niet op een slakkengangetje langslopen, want dan heb je het nog steeds over seconden dat er verbinding gemaakt zou kunnen worden. Maar óf echt heel dichtbij komen óf een langere tijd (minutenlang) op een redelijke afstand.

Ook een winkelcentrum waar mensen langslopen zal het niet direct veel beter presteren.
De online reviews gaven een hele andere indruk overigens (Van 3rden, niet samsung). Een tag in een auto werd netjes constant getracked, dus ook bewegend maar dan omgekeerd...werkte zelfs een stuk beter dan Apple tags.
Als degene in die auto een Samsung telefoon heeft en dus minutenlang op zeer korte afstand bij een SmartTag blijft (namelijk, in dezelfde auto), dan kan het heel goed dat dat goed werkt, ja :P
dragon2 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:10:
Mijn auto heeft een tag (gewone). M'n ouders lenen regelmatig mijn auto. Ik kan begin en eindpunt zien als ze ermee rijden, en zo af en toe een stoplicht. That's it.
Mijn ouders hebben trouwens allebei Samsung met bt aan en smartthings app. En dan nog geen fulltime tracking.
Hoeft ook niet, dit voldoet voor mij al prima 😊
Point proven :+ SmartTag + 2 Samsung devices die constant in de buurt zijn = redelijk goede tracking. Mensen die een paar seconden langslopen, is een heel ander verhaal.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-06 17:01
Moeten andere mensen ook Smart Things op hun telefoon hebben staan?
Pagina: 1