Toon posts:

Hulp laptop, twee schermen en docking station of usb c hub

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MSchuit
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-01 19:55
Goedenavond allen,

Voor mijn thuiswerkplek heb ik inmiddels twee monitoren besteld, nog niet geleverd gekregen.

Voor mijn werkplek was ik opzoek naar een geschikt docking station/usb c hub. Nu kreeg ik echter te horen dat het op mijn laptop niet mogelijk is om twee externe monitoren aan te sluiten, volgens de winkelmedewerker was dit wel mogelijk en nu twijfel ik wat te doen.

Ik zoek een docking station/usb c hub voor:
- aansluiten van twee beeldschermen (Samsung LS27R650FDUXEN)
- opladen van mijn laptop
- bedraad internet.

Op deze wijze hoef ik maar 1 kabel in mijn laptop te pluggen en dan werkt alles.

In de bijlage heb ik foto's bijgevoegd van de aansluitingen van mijn Laptop.

Hieronder de specificaties van mijn laptop (heb ik gehaald uit de systeem informatievan mijn laptop):

Productnaam: HP ProBook 650 G8 Notebook PC
Productnummer: 1Y5L2AV
Totaal geheugen: 8.00 GB
Naam processor: 11th Gen Intel(R) Core(TM) i5-1145G7 @ 2.60GHz
Systeem BIOS: T74 Ver. 01.10.00 - 07/14/2022

HP system info usb type c, functie en status van ondersteuning.
Usb-apparaten: USB 2.0, USB 3.1 Gen 2
Thunderbolt: ondersteund
Displayport: ondersteund
Energieleverancier: ondersteund
Energieconsument: ondersteund
Maximaal uitgangsvermogen: ondersteund.

Wat denken jullie kan ik op mijn laptop twee externe monitoren aansluiten? En zo ja welk docking station raden jullie aan?

Ik heb zelf de volgende twee bekeken:
- HP USB-C G5 Essential Dock https://www.hp.com/nl-nl/...CcIUQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
- SBVR LV110 USB C Hub - 13 in 1 - Docking Station https://www.bol.com/nl/nl...r5bjPp04ArGwaAqUNEALw_wcB

Als jullie extra info willen dan hoor ik het graag. Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

• MSchuit
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-01 19:55
Toevoeging:

Het uploaden van de foto van de aansluitingen op mijn laptop lukt niet, het betreft de volgende aansluitingen:
- Ethernet aansluiting
- usb aansluiting met ss met drie pijltjes en een zwarte ovaal met een stip.
- hdmi aansluiting
- usb c aansluiting met een bliksemschicht met een pijl eraan ernaast.
- usb aansluiting met ss met drie pijlen en een bliksemschicht zonder pijl.
- usb aansluiting met alleen de ss met drie pijlen.
- plug voor oordopjes.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
De HP is een stuk duurder, maar kan monitoren met een veel hogere resolutie aansturen.

De andere kan maximaal 4K@30hz aan totaal, wat bij 2 monitoren dan Full HD op 60Hz betekent. Dat is dus niet eens de 75hz van je schermen (er vanuitgaande dat die op Full HD ook op de 75hz uit de specs van de Pricewatch draait.)

De HP trekt bij 2 schermen minimaal 2560x1440 op 60Hz en maximaal 3 4K-schermen op 60Hz.

https://h20195.www2.hp.com/v2/getpdf.aspx/c04168358.pdf

Pagina 7.

Je laptop heeft Displayport 1.4 (hoogstwaarschijnlijk met DSC) en draait waarschijnlijk in Multi-Function modus. Dat betekent dat er door de USB-c-poort zowel Displayport als USB 3.0 wordt gestuurd. 2 kanalen voor Displayport en 2 voor USB-C.

Het is ook mogelijk om alle 4 de kanalen Displayport verstuurd, dan heb je alleen geen USB 3.0, maar nog maar 2.0. Maar dan kun je dus hogere resoluties aansturen.

Je kunt in de bios instellen hoe de poort moet werken.

Worst case zou bij de HP zijn: Displayport 1.4 zonder DSC en op Multi-Function en dan kun je minimaal 2 QHD-monitoren aansturen, 2560x1440 op 60Hz.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee