Beste Tweakers
Ik heb de volgende vraag.
Ik heb prive nog altijd een oude configuratie
I5 2500K met HD 3000. (Z68X-UD3H-B3)
En meerdere grote SSD.
Ik gebruik de pc vooral om te internetten en wat fotobewerking.
Internet is behoorlijk snel dus eerlijk gezegd is de pc nog altijd niet vervangen.
Ik heb nu een 24 inch IIyama scherm. Full hd.
Ik wilde graag een groter scherm gaan gebruiken.
Ik heb vandaag het volgende scherm gekregen (natuurlijk ook gekocht
).
Acer NITRO XZ2 XZ322QUP - 31.5" (2K)
Vandaag proberen aan te sluiten.
Ik had gelezen dat dat HD3000 (onboard GPU) via een displayport kabel 2K aan zou moeten kunnen.
Ik heb vanalles geprobeerd.
Meerdere DP kabels die wel werken op een andere configuratie.
Wanneer ik het acer scherm aansluit via hdmi dan verschijnt er wel beeld. Maar alleen full hd.
Een bijkomend probleem is dat wanneer ik mijn pc herstart dan doet de pc dit netjes maar gaat het acer scherm in standby modus. De enige manier om weer beeld te krijgen is om de stroomkabel eruit en erin te stoppen.
Hierna heb ik een oudere pc van mijn zoon genomen met een AMD Radeon 7770 GPU.
Het nieuwe scherm via DP aangesloten. Hier krijg ik wel netjes 2K beeld. So far so good.
Wanneer ik dit via HDMI doe ook.
Echter het bijkomende probleem dat wanneer ik de pc herstart verschijnt er weer geen beeld meer.
Het blauwe lampje op de acer nitro monitor wordt rood (standby) en hierna wordt het niet meer blauw. (totdat ik de stroom er weer afhaal)
Ik kan dus wel de radeon 7770 kaart in mijn eigen pc inbouwen maar dan heb ik nog altijd het bijkomende probleem.
Kan iemand me hiermee helpen?
1. Gaat het werken op mijn onboard GPU (hd 3000)
2. Weet iemand hoe ik het extra probleem van het opnieuw opstarten van pc en dat de monitor dan weer functioneert kan verhelpen?
Ik heb de volgende vraag.
Ik heb prive nog altijd een oude configuratie
I5 2500K met HD 3000. (Z68X-UD3H-B3)
En meerdere grote SSD.
Ik gebruik de pc vooral om te internetten en wat fotobewerking.
Internet is behoorlijk snel dus eerlijk gezegd is de pc nog altijd niet vervangen.
Ik heb nu een 24 inch IIyama scherm. Full hd.
Ik wilde graag een groter scherm gaan gebruiken.
Ik heb vandaag het volgende scherm gekregen (natuurlijk ook gekocht

Acer NITRO XZ2 XZ322QUP - 31.5" (2K)
Vandaag proberen aan te sluiten.
Ik had gelezen dat dat HD3000 (onboard GPU) via een displayport kabel 2K aan zou moeten kunnen.
Ik heb vanalles geprobeerd.
Meerdere DP kabels die wel werken op een andere configuratie.
Wanneer ik het acer scherm aansluit via hdmi dan verschijnt er wel beeld. Maar alleen full hd.
Een bijkomend probleem is dat wanneer ik mijn pc herstart dan doet de pc dit netjes maar gaat het acer scherm in standby modus. De enige manier om weer beeld te krijgen is om de stroomkabel eruit en erin te stoppen.
Hierna heb ik een oudere pc van mijn zoon genomen met een AMD Radeon 7770 GPU.
Het nieuwe scherm via DP aangesloten. Hier krijg ik wel netjes 2K beeld. So far so good.
Wanneer ik dit via HDMI doe ook.
Echter het bijkomende probleem dat wanneer ik de pc herstart verschijnt er weer geen beeld meer.
Het blauwe lampje op de acer nitro monitor wordt rood (standby) en hierna wordt het niet meer blauw. (totdat ik de stroom er weer afhaal)
Ik kan dus wel de radeon 7770 kaart in mijn eigen pc inbouwen maar dan heb ik nog altijd het bijkomende probleem.
Kan iemand me hiermee helpen?
1. Gaat het werken op mijn onboard GPU (hd 3000)
2. Weet iemand hoe ik het extra probleem van het opnieuw opstarten van pc en dat de monitor dan weer functioneert kan verhelpen?
hans