Vraag
Beste antwoord (via Beschuitelia op 04-01-2023 20:56)
Je layout kan best wat meer pixels gebruiken om goed leesbaar te zijn, maar het ziet er zo uit als gemultiplexde schakelaars, prima om dan de draden gewoon door te verbinden.
Klok is stuk :(
Alle reacties
Je kunt dat zeker doen, in praktische zin. Waar je naar moet kijken is wat je met de andere kant gaat doen. Is het een potentiaalvrij contact? Wat wordt er geschakeld? Lopen er rare stromen of signalen doorheen waar je Arduino niet tegen kan?
sypie schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:56:
Je kunt dat zeker doen, in praktische zin. Waar je naar moet kijken is wat je met de andere kant gaat doen. Is het een potentiaalvrij contact? Wat wordt er geschakeld? Lopen er rare stromen of signalen doorheen waar je Arduino niet tegen kan?
Dit is de layout die ik gebruik, dus denk dat het wel kan dan toch? Heb nauwelijks verstand hiervan dus vandaar deze vraag.
sypie schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:56:
Dit is de layout die ik gebruik, dus denk dat het wel kan dan toch? Heb nauwelijks verstand hiervan dus vandaar deze vraag.
Edit:
Het zijn gewoon van zulke simpele schakelaars.
Je layout kan best wat meer pixels gebruiken om goed leesbaar te zijn, maar het ziet er zo uit als gemultiplexde schakelaars, prima om dan de draden gewoon door te verbinden.
Klok is stuk :(
Wat hij bedoelt wellicht is dat verlichting van de schakelaar los wil kunnen bedienen teminste hangt af van je type toggle switchsypie schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:56:
zie hier bv https://www.qspproducts.n...e-switch-LED-qsp-products
@Beschuitelia
als je inderdaad de lampjes los wilt bedienen dan moet je testen meest simpele is
- verbind ground met ground van je arduino
- verbind een een draadje verbonden aan 5v van arduino[/i]
- raak met 5v 1 van de 2 overige pootjes
- doe stap 2 nu met het andere pootje wat je nog niet aangeraakt hebt
- haal de schakelaar over en herhaal stap 3 en 4
heb je een multimeter kan dat ook op continuiteits stand van dat ding die dingen zijn zeker een must !
het kan ook zijn dat je beide pinnen met 5 v moet verbinden maar dat is de laatste stap
echter
Hoe je dat aansluit op een esp/arduino aansluit is een ander verhaal, maar er zijn op youtube genoeg filmpjes te vinden hoe je een "button box" maakt.
leest meer dan reageert
Excuses, layout is 1080p maar had hem via telefoon gedownload en had daardoor het aantal pixels zoals ik hem op telefoon in het klein bekeek.SA007 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:35:
Bedankt voor je hulp!
Bedankt! Heb een toggle switch zonder lampjes, vond dat het mooistevso schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:37:
[...]
Wat hij bedoelt wellicht is dat verlichting van de schakelaar los wil kunnen bedienen teminste hangt af van je type toggle switch
zie hier bv https://www.qspproducts.n...e-switch-LED-qsp-products
@Beschuitelia
als je inderdaad de lampjes los wilt bedienen dan moet je testen meest simpele isAls je lampje ongeacht van de stand van de schakelaar aangaat, ben je een stap verder gaat het lampje alleen aan in 1 van de 2 standen als je de schakelaar overgehaalt hebt dan heb je ook je antwoord.
- verbind ground met ground van je arduino
- verbind een een draadje verbonden aan 5v van arduino[/i]
- raak met 5v 1 van de 2 overige pootjes
- doe stap 2 nu met het andere pootje wat je nog niet aangeraakt hebt
- haal de schakelaar over en herhaal stap 3 en 4
heb je een multimeter kan dat ook op continuiteits stand van dat ding die dingen zijn zeker een must !
het kan ook zijn dat je beide pinnen met 5 v moet verbinden maar dat is de laatste stap
echter
Hoe je dat aansluit op een esp/arduino aansluit is een ander verhaal, maar er zijn op youtube genoeg filmpjes te vinden hoe je een "button box" maakt.

weet je trouwens van https://nl.aliexpress.com/item/1005002533998644.html kan je 12 knoppen defineren "gewoon draadjes verbinden"Beschuitelia schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:55:
[...]
Bedankt! Heb een toggle switch zonder lampjes, vond dat het mooiste
En afhankelijk van de game kan je wellicht up/down/left/right en de andere knopjes ook gebruiken .. zelfs een van die duim joysticks die je vind voor je gamecontrollers kan er ook op ..
Zo heb ik voor mijn schoonvader een simple button box gemaakt, jaren geleden met als opdracht "bedenk zelf maar de behuizing

leest meer dan reageert
Had ik inderdaad voorbij zien komen! Maar wilde voor een button box gaan met wat meer knoppen en dus kwam op die 32 knoppen box uit van Amstudio. Vond dit ook wel een leuke uitdaging. Heb zelf twee buttons vervangen met een paar die lampjes hebben. Maakt het echter wel een stuk ingewikkelder voor iemand die net voor het eerst gaat solderen en met elektronica gaat werken. Hopelijk gaat het allemaal gewoon werken. Misschien is die simpelere variant ook wel interessant om eens een keer iets mee te makenvso schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:11:
[...]
weet je trouwens van https://nl.aliexpress.com/item/1005002533998644.html kan je 12 knoppen defineren "gewoon draadjes verbinden"
En afhankelijk van de game kan je wellicht up/down/left/right en de andere knopjes ook gebruiken .. zelfs een van die duim joysticks die je vind voor je gamecontrollers kan er ook op ..
Zo heb ik voor mijn schoonvader een simple button box gemaakt, jaren geleden met als opdracht "bedenk zelf maar de behuizing

Pagina: 1