Toon posts:

Racing Sim Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sibon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-01 19:03
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een Simulator met; Fanatec base, Heusinkveld pedalen en Sim-Labs Hardware, met 3x 27 inch AOC 144hz staan en daar speel ik veel race en af en toe wat schietspellen mee.

Ben sinds ik werk niet meer heel erg bezig met het up-to-date houden van mijn PC. Ik heb mijn huidige setup als kant en klaar systeem in 2014 aangeschaft bij Alternate (toen een goede deal) en service niet nodig want voor de rest kan ik het zelf wel. Maar de laatste jaren me gewoon niet meer bezig gehouden met de veranderingen en nu ben ik het bos kwijt door alle bomen.

huidige setup
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-3570K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenGigabyte GA-Z77P-D3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 0,-€ 0,-
1VoedingenAntec HCG-620€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 0,-

Met 8GB RAM

Ik wil graag weer een aantal jaar mee kunnen zonder upgrades.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik probeer het rond de 1500 te houden excl videokaart denk ik.
Er zit een 620Watt voeding in als die te hergebruiken is, dan is dat mooi meegenomen en anders iets anders.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Moederbord, RAM, behuizing, voeding?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben vroeger altijd een intel meneer geweest maar nu is dat niet meer het belangrijkste.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste weer excl. videokaart voor minimaal 5 jaar er weer tegen aan kunnen.

Ga je overklokken?
Daar ben ik niet meer zo van. been there, burned that

Wat verwacht je van ons?[i]
- feedback op individuele componenten. Is dit iets waar ik mee kan starten of moet ik toch nog even verder kijken.
De videokaart snap dat deze de bottleneck gaat worden. Voor nu kan ik er mee uit de voeten en spaar ik even verder.

ik hoor graag :)

Het lijstje met ideeen:
1ProcessorsIntel Core i7-13700KF Boxed€ 445,95€ 445,95
1MoederbordenMSI MAG Z690 Tomahawk WiFi€ 319,-€ 319,-
1BehuizingenNZXT H7 Flow Zwart€ 139,-€ 139,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 84,62€ 84,62
1Geheugen internG.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3238F16GX2-RS5K€ 190,45€ 190,45
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 206,90€ 206,90
Totaal€ 1.385,92

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:35
Deze be quiet! Dark Rock Pro 4 houdt deze CPU maar net onder controle, ik zou een AIO overwegen om hem wat koeler te houden, bijvoorbeeld een NZXT Kraken Z53. Maar voor SIM racing is deze CPU overkill, de Intel Core i5-13600KF voldoet, en deze blijft wel koel genoeg met de Dark Rock.

Neem ook net iets sneller RAM: Kingston Fury Renegade KF564C32RSK2-32

De Antec voeding moet je vervangen, na zoveel jaar heeft hij rust verdiend op het milieuplein. Omdat je er lang mee doet zou ik een ATX 3.0 voeding nemen (lijst)

De WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB wint het van de Samsung.

• Sibon
klinkt plausible, bedankt

Schilt die 6400 vs 6000 en 0,69 ns zoveel?

• Sibon
ik denk dat dit het setje gaat worden
1ProcessorsIntel Core i5-13600KF Boxed€ 325,-€ 325,-
1MoederbordenMSI MAG Z690 Tomahawk WiFi€ 315,02€ 315,02
1BehuizingenNZXT H7 Flow Zwart€ 139,-€ 139,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 84,62€ 84,62
1Geheugen internKingston Fury Renegade KF564C32RSK2-32€ 211,77€ 211,77
1VoedingenSilverstone HELA 850R Platinum€ 234,15€ 234,15
1Solid state drivesWD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB€ 219,-€ 219,-
Totaal€ 1.528,56

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40
Prima keuzes. Wat wordt de videokaart?

• Sibon
weet ik nog niet, ik denk dat ik hiermee start en dan in de loop van het jaar de videokaart vervang

• Sibon
Bedankt voor de hulp draait als een zonnetje.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee