Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een Simulator met; Fanatec base, Heusinkveld pedalen en Sim-Labs Hardware, met 3x 27 inch AOC 144hz staan en daar speel ik veel race en af en toe wat schietspellen mee.
Ben sinds ik werk niet meer heel erg bezig met het up-to-date houden van mijn PC. Ik heb mijn huidige setup als kant en klaar systeem in 2014 aangeschaft bij Alternate (toen een goede deal) en service niet nodig want voor de rest kan ik het zelf wel. Maar de laatste jaren me gewoon niet meer bezig gehouden met de veranderingen en nu ben ik het bos kwijt door alle bomen.
huidige setup
Met 8GB RAM
Ik wil graag weer een aantal jaar mee kunnen zonder upgrades.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik probeer het rond de 1500 te houden excl videokaart denk ik.
Er zit een 620Watt voeding in als die te hergebruiken is, dan is dat mooi meegenomen en anders iets anders.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Moederbord, RAM, behuizing, voeding?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben vroeger altijd een intel meneer geweest maar nu is dat niet meer het belangrijkste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste weer excl. videokaart voor minimaal 5 jaar er weer tegen aan kunnen.
Ga je overklokken?
Daar ben ik niet meer zo van. been there, burned that
Wat verwacht je van ons?[i]
- feedback op individuele componenten. Is dit iets waar ik mee kan starten of moet ik toch nog even verder kijken.
De videokaart snap dat deze de bottleneck gaat worden. Voor nu kan ik er mee uit de voeten en spaar ik even verder.
ik hoor graag
Het lijstje met ideeen:
Ik heb een Simulator met; Fanatec base, Heusinkveld pedalen en Sim-Labs Hardware, met 3x 27 inch AOC 144hz staan en daar speel ik veel race en af en toe wat schietspellen mee.
Ben sinds ik werk niet meer heel erg bezig met het up-to-date houden van mijn PC. Ik heb mijn huidige setup als kant en klaar systeem in 2014 aangeschaft bij Alternate (toen een goede deal) en service niet nodig want voor de rest kan ik het zelf wel. Maar de laatste jaren me gewoon niet meer bezig gehouden met de veranderingen en nu ben ik het bos kwijt door alle bomen.
huidige setup
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-Z77P-D3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Antec HCG-620 | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 0,- |
Met 8GB RAM
Ik wil graag weer een aantal jaar mee kunnen zonder upgrades.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik probeer het rond de 1500 te houden excl videokaart denk ik.
Er zit een 620Watt voeding in als die te hergebruiken is, dan is dat mooi meegenomen en anders iets anders.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, Moederbord, RAM, behuizing, voeding?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben vroeger altijd een intel meneer geweest maar nu is dat niet meer het belangrijkste.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste weer excl. videokaart voor minimaal 5 jaar er weer tegen aan kunnen.
Ga je overklokken?
Daar ben ik niet meer zo van. been there, burned that
Wat verwacht je van ons?[i]
- feedback op individuele componenten. Is dit iets waar ik mee kan starten of moet ik toch nog even verder kijken.
De videokaart snap dat deze de bottleneck gaat worden. Voor nu kan ik er mee uit de voeten en spaar ik even verder.
ik hoor graag
Het lijstje met ideeen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-13700KF Boxed | € 445,95 | € 445,95 |
1 | Moederborden | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | € 319,- | € 319,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 139,- | € 139,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3238F16GX2-RS5K | € 190,45 | € 190,45 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 206,90 | € 206,90 |
Totaal | € 1.385,92 |