P4 voeding

Pagina: 1
Acties:

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb zojuist een P4 gekocht, maar vraag me nu iets af:
Ik heb bij norrod de kast (incl voeding) gehaald, er zitten echter maar 2 "moederbord stekkertjes" aan de voeding (de "standaard" en eentje van ongeveer 1x1cm). Op het moederbord zit nog een aansluiting (een derde dus), ongeveer 0,5x2cm (staat AUX bij), maar de voeding heeft hier dus geen stekkertje voor...

De computer start normaal op, ik ben nu windoos aan het instaleren. Hoewel het allemaal schijnt te werken, vraag ik me toch af wat het nut van die 3e aansluiting is en of ik nu iets mis o.i.d....

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Laat maar......

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Zit op elk mobo. Als je stabiliteitsproblemen hebt, heb je dit pas echt nodig. Anders niet. De P4 roelz.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 15:30 schreef deavatar het volgende:
Ik heb zojuist een P4 gekocht, maar vraag me nu iets af:
Ik heb bij norrod de kast (incl voeding) gehaald, er zitten echter maar 2 "moederbord stekkertjes" aan de voeding (de "standaard" en eentje van ongeveer 1x1cm). Op het moederbord zit nog een aansluiting (een derde dus), ongeveer 0,5x2cm (staat AUX bij), maar de voeding heeft hier dus geen stekkertje voor...

De computer start normaal op, ik ben nu windoos aan het instaleren. Hoewel het allemaal schijnt te werken, vraag ik me toch af wat het nut van die 3e aansluiting is en of ik nu iets mis o.i.d....
zelfs zonder het stekkertje van 1x1cm werkt de computer gewoon goed.
De extra stekkers zijn voor wat meer directe voeding, en zijn dus wat vriendlijker voor de stroom door je mobo.
Ik heb een voeding met allebij de stekkers (cpu stekker (1x1) en AUXstekker (voor voeding PCI en AGP sloten)(0.5x2) en heb bekeken of ik verschil merkte, maar dat was er niet. ;)

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ok, dan laat ik het zo ;)

bedankt voor jullie reacties!