Toon posts:

Sony A80J of LG C2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-01 22:22
Ik ben op zoek naar een oled tv voor circa 1000€
Op 2e kerstdag een C2 55" voor 999€ besteld, maar die is nog steeds niet binnen en kan nog geannuleerd worden.

De Sony A80J (1099€)heeft eingelijk mijn voorkeur ondanks dat de LG wat helderder zou zijn (sdr)
Op rtings.com zijn er niet zoveel verschillen te zien behalve dat LG betere reflectiehandeling en gamingfuncties heeft. Ik game niet.

De Sony is beter gebouwd en ziet er mooier uit. Heeft een betere processor en tone mapping. Voor filmliefhebbers een betere keuze. (ook voor films op netflix? of alleen b.v. bluray)

Heeft iemand een advies welke keus te maken?

Alle reacties

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Doe wat je het beste lijkt. Er zijn geen grote argumenten op het gebied van techniek of beeldkwaliteit die sterk voor de één of de ander pleiten. Dus koop op de details die jij de het belangrijkst vindt. Als jij de Sony mooier vindt en beter gebouwd, de Sony kopen.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:16
De tone mapping geldt voor alle HDR content ongeacht de bron.

Verder zou ik niet te veel waarde hechten aan de scores die je bij Rtings ziet. De Sony heeft een semi-glossy toplaag en in de praktijk bij veel omgevingslicht spiegelt de A80J minder vergeleken met de C2.

Niemand zit de hele dag naar een volledig of half wit scherm te kijken, de SDR waardes van 25% zullen veel representatiever zijn in de praktijk. Volgens Rtings presteert de A80J dan beter, echter zal je nauwelijks verschil merken wanneer je ze naast elkaar zou zetten. Zou er dus niet teveel waarde aan hechten, beide tv's bieden meer dan voldoende helderheid in SDR voor de gemiddelde huiskamer.

Het klikt alsof je voorkeur uit gaat naar de Sony. Het oog wilt oog wat (pun intended), veel kijkplezier met de A80J ;)

• Drifter7
De A80J net besteld bij MM voor 1099€.
Bij Expert en HelloTV gisteren nog 1099€ en vandaag weer 1299/1199€ ??

Dank voor de reacties!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Dat kan erop wijzen dat de voorraden op aan het raken zijn, wat me niet zou verbazen gezien de televisie bijna 2 jaar op de markt is.

• Drifter7
2 weken de a80j in huis,en op zich zeer tevreden.
Alleen stoort mij iets; Als je bijvoorbeeld een persoon hebt die duidelijk op de voorgrond is en met een wazige achtergrond is die achtergrond korrelig en geen effen kleur maar wazig vlak, je ziet er kleine "bolletjes" in bewegen.

Dicht op het scherm zie je dat heel duidelijk.

Of zou dat toch normaal zijn met een oled scherm met een wazige achtergrond?

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:58
Drifter7 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:25:
2 weken de a80j in huis,en op zich zeer tevreden.
Alleen stoort mij iets; Als je bijvoorbeeld een persoon hebt die duidelijk op de voorgrond is en met een wazige achtergrond is die achtergrond korrelig en geen effen kleur maar wazig vlak, je ziet er kleine "bolletjes" in bewegen.

Dicht op het scherm zie je dat heel duidelijk.

Of zou dat toch normaal zijn met een oled scherm met een wazige achtergrond?
Klinkt meer als ruis die veroorzaakt wordt door een scene die geschoten is op hoge ISO door de camera of compressie dan dit een OLED eigenschap is. Maak anders een foto van wat je bedoelt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee