Toon posts:

Asus RTX TUF 3070 gaat zeer snel naar hoge fps en temp.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gerritvan3hoog
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-01 15:12
Asus TUF 3070 overgenomen van een goede kennis, doe ik vaker.
Na montage ging de kaart bij Sniper Elite 4, rendering op 100 %, direct naar 80, 85 graden en ventilatoren vol aan.
140 tot over 200fps op 1440.

Win 10.
Asus tweak 2.
Asus Rog z470f mb
Intel 10850k
Kingston fury 32gb op 3333Mhz met xmp.
Corsair RM850x, dubbele kabels dus geen splitter gebruikt.
Noctua casefans in een Fractal R5
Scythe Fuma 2 die vroeg aangaat evenals de gpu fans.

Laatste nVidia drivers erop, oude gpu weggegooid eerst en een keer de CMOS clear op het MB gedaan(2 pinnetjes 10 sec kortsluiten)

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
temperatuur is prima,niet te hoog hoor.

Maar wat geeft gpu z aan bij sensors en vooral hotspot?

140 to 200 fps,dan met de gpu aardig wat leveren dan zal de gpu en warm worden en dus meer lawaai maken.

Kan je wel wat aan doen en dat is gpu undervolten,dat scheelt erg veel gebruik maar ook hitte.

En heb je een foto van binnenin de case?
Dan krijg ik een beetje meer een idee over de koeling ect

[Voor 65% gewijzigd door freaky35 op 04-01-2023 18:53]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Idd, ga in GPU-Z naar tabje sensors en daar zie je GPU hotspot

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gerritvan3hoog
Oké, ben nu niet thuis maar straks weer zoeken en doen.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Schijnt een bekend probleem te zijn met 30XX Asus TUF kaarten. Schieten direct naar 85 graden met 100% fancurve en hotspot van tegen de 100 a 105 graden in benchmarks.

Oplossing is nieuwe koelpasta, die van de fabriek droogt zeer snel uit. Daarna dropt de DIE temp naar 65 graden, hotspot 85 en de fancurve richting de 60 a 65%.

Dit is met alleen nieuwe koelpasta, de thermal pads hoeven veelal niet vervangen te worden.

[Voor 20% gewijzigd door stin00 op 04-01-2023 19:28]

• Gerritvan3hoog
Aha, heb nog wat Noctuapasta liggen.
Ga ik ook eventjes doen.

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:19
Uiteraard ook ff goed stofvrij maken en drivers verwijderen met ddu en dan opnieuw installeren.

Verder kan je de fps nog cappen op de refresh van je monitor, lichtelijk ondervolten en je fancurve zelf aanpassen (allemaal na de repaste)

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 21:14

Phenos2

elcotje

Als je repaste met MX-4, NT-H1 of 2, Kryonaut of iets anders dat makkelijk smeerbaar is dan werkt dit maar voor een korte tijd goed. Vaak stijgen de temperaturen binnen een korte tijd waardoor je weer opnieuw moet repasten. Stugge koelpasta blijft langer stabiel op direct-die toepassingen. En ik gebruik nu zelf geen koelpasta meer in dit soort apparaten die heet worden (70°c en hoger) maar een stukje uit een Honeywell PTM7950 phase change sheet, dit spul werkt fenomenaal en blijft lang goed.
-
Stugge koelpasta's: Makkelijk verkrijgbaar: Gelid GC-Extreme (was vroeger beter, hogere stugheid), Arctic Ceramique 2, Arctic Silver 5. Minder makkelijk te verkrijgen: Shin-Etsu X23-7921-5 (Gebruik ik zelf), IC-Diamond, Prolimatech PK-3 (kan ik nergens meer vinden in 30 gram tubes met een normale prijs).

[Voor 25% gewijzigd door Phenos2 op 04-01-2023 21:20]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt als mijn MSI ventus. Wordt ook 80+ met hotspot over de 95 met fans op standje föhn :+

Amper 2 mnd oud :+

I reject your reality and substitute my own

• Gerritvan3hoog
Ik ga eerst hardwarematig de boel op orde brengen, daarna maar een schone installatie.
Bedankt voor de info en adviezen!
Ik wist niet dat koelpasta specifiek voor gpu's zo'n ding is geworden.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:42
Fps cappen via nvidia panel, en wat ik tegenwoordig doe is dat ik de tdp limit naar 60% gooi waardoor het verbruik drastisch terug loopt met maar 15/20% lagere performance.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gerritvan3hoog schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:52:
Ik ga eerst hardwarematig de boel op orde brengen, daarna maar een schone installatie.
Bedankt voor de info en adviezen!
Ik wist niet dat koelpasta specifiek voor gpu's zo'n ding is geworden.
Valt ook wel mee. RTX3080 Tuf OC van Jr. draait prima.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:44
"Goeie kennis" die je een videokaart met issues verkoopt :P

Zit er geen garantie meer op de kaart?
Binnen de garantie zou ik een garantieclaim (laat je goeie kennis dat doen) doen voordat ik er zelf aan zou gaan klooien.
Dat is extra relevant als je (nog) geen ervaring hebt met dit soort ingrepen.

[Voor 23% gewijzigd door HugoBoss1985 op 05-01-2023 13:28]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
ik meen dat asus 3 jaar garantie had en dat je ook al je geen
bon hebt toch kan kijken of je nog garantie hebt.

Als je het serie nummer maar hebt:

https://www.asus.com/nl/support/FAQ/1041323/

[Voor 28% gewijzigd door freaky35 op 05-01-2023 13:23]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee