pc-chips 2de met sis735 chipset ??

Pagina: 1
Acties:

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

Topicstarter
Was effe aan het surfen en kwam de 830 lr tegen van pcchips,,

weet iemand al wat meer van dit mobo.. wanneer komt ie,, ???http://203.161.230.38/m830lr.html

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

PC-Chips is nie echt goed spul...

¯\_(ツ)_/¯

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
geloof mij, je wilt echt geen pcchips mobo hebben :r

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Veel goedkoper dan de ECS zal hij niet worden, en de prijs is waarschijnlijk de enige reden wat hem interessant zou moeten maken. 'k Heb ook wel een PC-chips mobo gehad, standaard, niks in te stellen, maar voor de rest niet zoveel problemen mee gehad. 'k Heb wel gehoord van mensen die problemen hadden met een PC-chips mobo, maar goed, elk mobo verschilt natuurlijk.
Maar ik zou 'm niet zo snel nemen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb op het kantoor twee bakken met de PC-Chips MB810LMR draaien. Het zijn opzich relaxte bakken. Super stabiel. Alleen zijn het geen op games gerichte moederborden, voor op kantoor zijn ze echter prima. Ik zal even wat eigenschappen van het moederbord geven:
MB810LMR
- onchip video (geïntegreerd in SiS730 chip) met max 64 MB shared memory. dus hebbie 128 MB systeemgeheugen en je stelt 64 MB in voor video, dan hebbie nog 64 over voor het systeem.
- onchip Lan (geïntegreerd in SiS730 chip) 10/100 Mbit/s
- onchip sound (je raad het al, geïntegreerd in de SiS730 chip
- FSB 100/133 (Bij AMD DDR dus 200/266Mhz)
- extra true 4x AGP-slot
- Meegeleverd AMR-modem riser kaart
- dus een ook AMR-slot
- 2 PCI-sloten
- 2 geheugen bankjes, voor PC133 geheugen (geen sneller geheugen PC100 kan wel alleen moet je je FSB dan ook op 100 zetten) Trouwens je kunt wel je FSB op 100 zetten en je geheugen --> chip snelheid op 133, dat is wel apart in te stellen.
- Geen tweak bordje kan de FSB niet stapsgewijs veranderen alleen instelbaar op 100 en 133.
- Ondersteund dus wel de "nieuwere" AMD proccesor-lijn die draaien op 133 (ddr) dus 266 FSB.

Het voordeel van dit bordje is dat het heel goedkoop is. Het bordje kun je bij www.gistron.com halen voor F235,-- dus inclusief modem, lan, sound en vga.

Dat zijn nog wel de eerste revisie bordjes dus met SiS730 chip, maar ik ben er zeer tevreden over en PC-Chips is geen slecht merk hoor. Tenminste de kwaliteit is goed, alleen de opties wat minder. Wel een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

DARKviper

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
'k zou zeggen, w8 nog ff op de andere/betere merken zoals ASUS, Abit, MSI,... niet dan die zoveel beter zouden zijn, maar ASUS en Abit staan toch wel bekend als iets sneller en hebben meestal toch goede oc functies >:)

Verwijderd

Heb ik het hele stuk over de 810 geschreven terwijl je het over de 830 wilde hebben. Lekker lomp }:O, maar jaah misschien heb je der toch wat aan.

In ieder geval sorry,

DARKviper

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 15:44 schreef darkviper het volgende:
Heb ik het hele stuk over de 810 geschreven terwijl je het over de 830 wilde hebben. Lekker lomp }:O, maar jaah misschien heb je der toch wat aan.

In ieder geval sorry,

DARKviper
No probs!!! de 810 lmr is ook leuk,,

ik ben alleen benieuwd of die nieuwe sis735 straks een beetje standaard word en /of asus,abit etc er ook gebruik van gaan maken
Pagina: 1