Hallo,
Ik heb op het kantoor twee bakken met de PC-Chips MB810LMR draaien. Het zijn opzich relaxte bakken. Super stabiel. Alleen zijn het geen op games gerichte moederborden, voor op kantoor zijn ze echter prima. Ik zal even wat eigenschappen van het moederbord geven:
MB810LMR
- onchip video (geïntegreerd in SiS730 chip) met max 64 MB shared memory. dus hebbie 128 MB systeemgeheugen en je stelt 64 MB in voor video, dan hebbie nog 64 over voor het systeem.
- onchip Lan (geïntegreerd in SiS730 chip) 10/100 Mbit/s
- onchip sound (je raad het al, geïntegreerd in de SiS730 chip
- FSB 100/133 (Bij AMD DDR dus 200/266Mhz)
- extra true 4x AGP-slot
- Meegeleverd AMR-modem riser kaart
- dus een ook AMR-slot
- 2 PCI-sloten
- 2 geheugen bankjes, voor PC133 geheugen (geen sneller geheugen PC100 kan wel alleen moet je je FSB dan ook op 100 zetten) Trouwens je kunt wel je FSB op 100 zetten en je geheugen --> chip snelheid op 133, dat is wel apart in te stellen.
- Geen tweak bordje kan de FSB niet stapsgewijs veranderen alleen instelbaar op 100 en 133.
- Ondersteund dus wel de "nieuwere" AMD proccesor-lijn die draaien op 133 (ddr) dus 266 FSB.
Het voordeel van dit bordje is dat het heel goedkoop is. Het bordje kun je bij
www.gistron.com halen voor F235,-- dus inclusief modem, lan, sound en vga.
Dat zijn nog wel de eerste revisie bordjes dus met SiS730 chip, maar ik ben er zeer tevreden over en PC-Chips is geen slecht merk hoor. Tenminste de kwaliteit is goed, alleen de opties wat minder. Wel een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
DARKviper