Pricewatch lijst enkel belgische webshops en prijzen op

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:57
Neem deze week bvb de Pixel 6a: deze staat in promo bij Belsimpel (enkel te leveren in NL) voor 299: https://www.belsimpel.nl/google-pixel-6a/128-zwart.
Als ik, vanuit België naar de Pixel 6a kijk, zie ik als laagste prijs 366 euro. Da's wel een aardig verschil en menig in Turnhout of Limburg wonende belg zou hier wel eens snel voor naar Tilburg trekken om die daar te kopen aan die prijs.
Naast belsimpel vergeet de pricewatch ook amazon.de waar die voor 330 euro te koop staat: https://amzn.eu/d/eLgVBY1. Deze kan gewoon besteld worden (weliswaar tegen 21% belgische ipv 19% duitse BTW).
De nieuwe (?) belgische tak van belsimpel, gomibo.be (die overigens belachelijk veel duurder is dan belsimpel.nl), staat ook niet in de pricewatch.

Als ik dit soort verschillen zie, tja, dan is de pricewatch toch wel met een korrel zout te nemen. Zeker als je dan het historische prijsverloop wil vergelijken krijg je een erg incorrect beeld als deze verkoper daar niet in meegenomen worden.

PS: het lijkt dus niet te zijn dat "enkel" belgische webshops getoond worden, want azerty.nl staat er wel tussen...

[ Voor 5% gewijzigd door rubenvb op 04-01-2023 16:48 . Reden: PS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:20

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@rubenvb Sorry voor de late reactie.

In de Pricewatch is het voor een shop mogelijk om aan te geven of ze in Nederland, België of allebei leveren. Rechtsbovenin de menubalk zie je een vlaggetje, die in jouw geval op België staat, je ziet dus enkel shops die (ook) in België leveren. Wil je ook shops zien die alleen in NL leveren (bijvoorbeeld omdat je iemand in NL kent of vlakbij een NL pakketkluis oid woont), kan je met een klik op de vlag een menu openen waar je kan wisselen. Vergeet niet deze weer terug te zetten naar BE als je klaar bent ;)

Belsimpel heeft sinds we Gomibo.be in de Pricewatch hebben ervoor gekozen om Belsimpel alleen voor NL levering en Gomibo voor BE levering. Dat ze verschillende prijzen hanteren, is aan hun om zelf te bepalen, daar gaan wij niet tussen zitten. Ook zie ik inderdaad dat ze niet altijd beide shops bij een product hebben staan, ook dat is weer aan hun. Als je daar een specifieke opmerking over hebt, kan je het beste contact met hun opnemen.

Verder maak je een opmerking over Amazon.de, Amazon heeft sinds de oprichting van de Amazon.nl shop ervoor gekozen om niet meer bij ons te adverteren met Amazon.de. Later is daar ook Amazon.com.be bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenvb
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:57
Een optie om beide leveringslanden "aan" te zetten zou leuk zijn, nu wordt het veel gefoeter waar de Pricewatch vroeger gewoon super straightforward was. België is letterlijk een scheet groot en voor velen is even naar NL of zelfs DE of FR rijden niet de grote moeite.

Dat een winkel niet meer wil "adverteren" en dat jullie die dan ook niet meer tonen is ergens wel logisch vanuit commercieel standpunt, maar is wederom weer een grote drawback voor gebruikers. In plaats van de laagste prijzen toont de pricewatch nu dus de prijs die een bepaalde webwinkel wil dat je ziet, exact het tegenovergestelde van wat mensen komen zoeken op de Pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:20

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@rubenvb Ik verplaats dit topic naar het Mooie Features forum, met de vraag aan mijn collega's aldaar of het haalbaar is om een "maakt niet uit" optie te maken daar waar het gaat om de landenkeuze in de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:30
+1 Zou inderdaad zeer handig zijn, ik krijg nu, als Belg, geen prijzen van amazon.nl te zien.
Ik veronderstel dat pricewatch notificaties gebaseerd zijn op het ingestelde land, die wil ik dus zeker niet missen, de prijzen kunnen nogal verschillen tussen amazon.com.be/.nl/.de

[ Voor 49% gewijzigd door BlackShadow op 14-08-2023 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

jelle.

Product Owner
Bedankt voor je suggestie! We hebben deze wens intern besproken, maar een optie om beide landen te tonen is zowel technisch als qua UX behoorlijk complex. Het staat daarmee niet in verhouding tot de beperkte waarde die het zou toevoegen. Er is reeds een simpele toggle om van land te switchen en eventueel prijzen en winkels te vergelijken, mocht dat in jouw situatie (bijvoorbeeld door een geografische locatie) interessant zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 02-10-2023 15:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.