Toon posts:

standalone DVD met beste beeldkwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een standalone DVD-speler kopen waarbij het me puur om de kwaliteit van het beeld gaat. Mijn budget gaat tot f 1000,-

- Hoeft niet regiovrij te zijn
- Hoeft geen MP3's af te kunnen spelen
- Hoeft geen DD/DTS decoder te hebben
- Mijn voorkeur gaat uit naar de betere merken (Philips/Sony/Pioneer)
- Ik vindt het ook wel belangrijk dat hij er mooi uitziet (het uiterlijk van de speler dus)

Graag jullie suggesties.

Ik heb trouwens een 82 cm breedbeeld van Philips. Ik weet niet of dit nog echt invloed heeft op de merkkeuze?

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:01
De pioneer 535. Heb ik zelf en is o.a. op dvdforum.nl de absolute aanrader voor een beginner die graag goed wil beginnen.

Rodisc gebruikt hem al tijden als demo machine in de showroom.

De 535 heeft rgb over scart en een digitale uitgang. Een aantal van de nieuwere pioneers heeft dat niet meer dus let goed op.

Overigens kan ik je zowiezo eens aanraden op dvdforum.nl te kijken. Daar hebben ze mij destijds ook geholpen met de keuze en je vindt er veel topics over deze en andere spelers.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik weet nog een dvd speler voor je, zit alleen een kras op (meer een diepe snee) naast de lade, voor de rest nix mis mee, is geloof ik een pioneer (kan me vergissen) en zou iets van 150 to 200 piek moeten opleveren, bij de gewone detailhandel, waar die nogmaar voor 1000+ op de plank staat!!

wel snel, anders is ie weg!!

mankeert voor de rest nix aan op die kras na.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:29

Masselink

Voor de dorst

Ik heb zelf een hiteker. (een vaag merk, ok) maar de beeldkwaliteit is super goed. Werkt met de ESS chip ipv van de Zoran III. informatie op www.hiteker.nl

zijn goedkoop en in verschillende varianten leverbaar.
doen wel MP3, VCD, KARAOKE etc...ik heb er toen fl.500,--
voor betaald. (de versie zonder ingebouwde decoder)

Koffie en meer...

• Opa
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Hiteker, Yamakawa, Cyberhome hebben gewoon slechter beeld. Dan kan je wel honderd keer roepen jamaar hij kan MP3, karaoke en thee zetten, ze hebben slechter beeld. Punt. Sla er maar een paar testen op na.

Dan nu mijn advies:
Merk van de TV maakt niets uit, wel de aansluitingen achter op de DVD speler. Ik neem aan dat er een S-video plug op de TV zit. Zo niet, dan gebruik je een volledig bedrade (lees:duurdere) SCART kabel. Deze vervoert naast composite S-Video en R/G/B signalen en dat scheelt enorm in de kwaliteit.

Kijk ff bij AreaDVD als je duits leest. Links op Hardware klikken en dan op DVD player rankings.

Als je geen duits leest, hier een aantal toppers:

Beste uit de test:
1. Panasonic DVD-RV31
2. JVC XV-S40, Pioneer DV-340, Yamaha DVD-S510
3. Philips DVD612

Excellente Prijs/kwaliteitverhouding:
Preis-/Leistung
1. Pioneer DV-340
2. Yamaha DVD-S510, Panasonic DVD-RV31, JVC XV-S40, Philips DVD612
3. Toshiba SD-210E

[EDIT] Bij de weg, sommige van deze spelers zijn ook regiovrij te maken en de Toshiba SD-210E leest ook MP3.
De JVC is ultraplat :9~ en leverbaar in zwart (s40) en zilver (s42)

..en weer verlaat een tevreden klant het pand.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De nieuwe lijn van Philips: kan ook mp3 afspelen en makkelijk regio vrij te maken. En verder natuurlijk nog prachtig mooi beeld.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Op donderdag 30 augustus 2001 15:24 schreef Demonseed het volgende:
Ik wil een standalone DVD-speler kopen waarbij het me puur om de kwaliteit van het beeld gaat. Mijn budget gaat tot f 1000,-

- Hoeft niet regiovrij te zijn
- Hoeft geen MP3's af te kunnen spelen
- Hoeft geen DD/DTS decoder te hebben
- Mijn voorkeur gaat uit naar de betere merken (Philips/Sony/Pioneer)
- Ik vindt het ook wel belangrijk dat hij er mooi uitziet (het uiterlijk van de speler dus)

Graag jullie suggesties.

Ik heb trouwens een 82 cm breedbeeld van Philips. Ik weet niet of dit nog echt invloed heeft op de merkkeuze?
ik heb een grundig 5100. VOor mij een perfect ding en niet duur. Speelt wel mp3 af, maar dat is alleen een leuke extra. Beeld is (naar mijn mening perfect)

• jaspov
  • Laatst online: 09-03 15:01
Victorvo: heb die site gelezen. Het verbaasde me iets dat die pioneer 340 nog zo hoog scoort. Het is absoluut een mooi apparaat alleen heb ik zelf bewust de duurdere 535 gekocht voor rgb over scart wat absoluut beter beeld geeft en een optische digitale uitgang (340 heeft alleen coax digitaal uit)

Als de thread starter daar geen waarde aan hecht dan is dit inderdaad een prima apparaat en qua hardware eigenlijk identiek aan de 535 en je houdt wat pieken over. Indien je echter toch net iets meer wilt aan aansluitingen en daadwerkelijk bereid bent tot 1000 piek te gaan dan zou ik de 535 overwegen voor rgb over scart en optisch digitaal uit.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 16:39 schreef victorvo het volgende:

Als je geen duits leest, hier een aantal toppers:

Beste uit de test:
1. Panasonic DVD-RV31
2. JVC XV-S40, Pioneer DV-340, Yamaha DVD-S510
3. Philips DVD612
Mooi ik heb een topper gekocht! :7
..en weer verlaat een tevreden klant het pand.
Inderdaad. :)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:35
Ik heb deze :9~ :

Afbeeldingslocatie: http://kiki.tte.be/JvcCons/Products/images/XV-S42.jpg

JVC XV-S42

Specs:

High-bit/high-sampling (10-bits/27 MHz) video D/A converter
THEATER functie met 3 standen
Resume/Digest/Zoom/Strobe functies Audio
1-bits PEM DD converter met 96 kHz/24-bits audio resolutie
Optische en coaxiale digitale uitgangen voor PCM, Dolby Digital/DTS/MPEG
3D-PHONIC Gebruiksgemak en veelzijdigheid
Geschikt voor DVD Video, CD, CD-R/RW en Video CD
21-pins SCART met RGB uitgang
Nieuw compact ontwerp -- slechts 68 mm hoog

En ik ben er HEEEL blij mee :9

Hij was geloof ik iets van f840 ofzo.

Over een tijdje komt er een bijpassend surround systeem bij :)

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Zeg sypie, heb jij die dvd speler met die kras nog >:)
Of hoe kom je er anders aan... heb wel interesse en die kras boeit me geen hol :D

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 30 augustus 2001 18:25 schreef Jaspov het volgende:
Victorvo: heb die site gelezen. Het verbaasde me iets dat die pioneer 340 nog zo hoog scoort. Het is absoluut een mooi apparaat alleen heb ik zelf bewust de duurdere 535 gekocht voor rgb over scart wat absoluut beter beeld geeft en een optische digitale uitgang (340 heeft alleen coax digitaal uit)

Als de thread starter daar geen waarde aan hecht dan is dit inderdaad een prima apparaat en qua hardware eigenlijk identiek aan de 535 en je houdt wat pieken over. Indien je echter toch net iets meer wilt aan aansluitingen en daadwerkelijk bereid bent tot 1000 piek te gaan dan zou ik de 535 overwegen voor rgb over scart en optisch digitaal uit.
Idd. Je zou eigenlijk de genoemde apparaten moeten vergelijken op aansluitingen achterop, je stereo moeten inspecteren (heb ik een optische of RCA digitale ingang?) en zo.
Het is dus zo dat niet elke DVD player een volledige SCART plug heeft. De Pioneer 340 en Panasonic hebben geen RGB in de SCART, de Yamaha en Toshiba hebben 2 Scarts waarvan 1 met RGB. De Philips heeft geen S-video. De Philips 622 weer wel.
Ik zou tussen de Yamaha en de Toshiba kiezen. Sterker nog, ik heb al voor de Toshiba gekozen. In Frankrijk besteld.

Enne, de 535 is niet zozeer duurder dan de 340 alswel ouder. Hij komt in de vergelijkingstest niet meer voor, wel in het archief bij areadvd, en hij is ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, daarom is dit forum nu zo handig. Ik was dus nog niet zo technisch onderlegd dat ik verstand had van de verschillende soorten aansluitingen. Als RGB in scart het beste beeld geeft is dat natuurlijk wel een vereiste. Ik zal nog eens effe searchen om het helemaal te snappen.
Ik heb intussen op wat site's van producenten zitten kijken.
Heeft er iemand ervaring met de Philips DVD-1010? Ik vermoed dat deze buiten mijn budget valt, maar dit lijkt me een mooi ding.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 30 augustus 2001 19:07 schreef Demonseed het volgende:
Ik heb intussen op wat site's van producenten zitten kijken.
Heeft er iemand ervaring met de Philips DVD-1010? Ik vermoed dat deze buiten mijn budget valt, maar dit lijkt me een mooi ding.
Ach, hij valt er maar een ietsiepietsie buiten...

Wehkamp f 2311
www.Yourproductinmind.com f 2081
:+

Je moet trouwens ff naar www.kieskeurig.nl en van daar een prijsvergelijk doen. Dan over naar YPIM.com. Krijg je korting, zeggen ze.

www.hermeselectronics.nl is ook groot.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 19:01 schreef victorvo het volgende:

[..]

Idd. Je zou eigenlijk de genoemde apparaten moeten vergelijken op aansluitingen achterop, je stereo moeten inspecteren (heb ik een optische of RCA digitale ingang?) en zo.
Het is dus zo dat niet elke DVD player een volledige SCART plug heeft. De Pioneer 340 en Panasonic hebben geen RGB in de SCART, de Yamaha en Toshiba hebben 2 Scarts waarvan 1 met RGB. De Philips heeft geen S-video. De Philips 622 weer wel.
Ik zou tussen de Yamaha en de Toshiba kiezen. Sterker nog, ik heb al voor de Toshiba gekozen. In Frankrijk besteld.

Enne, de 535 is niet zozeer duurder dan de 340 alswel ouder. Hij komt in de vergelijkingstest niet meer voor, wel in het archief bij areadvd, en hij is ook prima.
Ik zou voor de Pioneer 535 gaan... prima prijs/kwaliteitsverhouding :P
Heb er zelf ook een staan, just perect.

Verschil in beeldkwaliteit is er m.i. niet tussen DVD-spelers. Alleen kan de ene DVD-speler wat beter omgaan met het afspelen op lage snelheid of versneld dan de andere.
Dat soort extra features maken verschillen tussen de spelers en de prijzen natuurlijk :(

Persoonlijk zeg ik de 535 van Pioneer.... een versie later (weet ff het type# niet) schijnt niet zo goed te zijn werd mij 4 maanden na aanschaf van mijn 535 verteld door een gozer in een speciaalzaak. Die 535 bleek dus een goede keus. Succes met uitzoeken.. :9

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:54

DFY

Sja...

Op vrijdag 31 augustus 2001 08:25 schreef dizzystef het volgende:

[..]
Verschil in beeldkwaliteit is er m.i. niet tussen DVD-spelers. Alleen kan de ene DVD-speler wat beter omgaan met het afspelen op lage snelheid of versneld dan de andere.
Dat soort extra features maken verschillen tussen de spelers en de prijzen natuurlijk :([/b]
Ik heb in tijden niet meer zo'n domme opmerking gehoord :?, heb jij uberhaupt wel eens meer dan 1 DVD speler bekeken (beeldkwaliteit, geluidskwaliteit), want anders zou je niet zo'n opmerking plaatsen. Er zit HEEL VEEL verschil tussen de beeld en geluidskwaliteit van DVD spelers, je d8 toch niet werkelijk dat het verschil tussen die aparaten was dat je met de 1 sneller vooruit kon spoelen ofzo ..... :?

• xxxMaverick
Op donderdag 30 augustus 2001 21:21 schreef victorvo het volgende:

[..]

Ach, hij valt er maar een ietsiepietsie buiten...

Wehkamp f 2311
www.Yourproductinmind.com f 2081
:+

Je moet trouwens ff naar www.kieskeurig.nl en van daar een prijsvergelijk doen. Dan over naar YPIM.com. Krijg je korting, zeggen ze.

www.hermeselectronics.nl is ook groot.
ik werk bij kieskeurig, klopt allemaal doen, wel rechtstreeks bestellen :+

Verwijderd

Topicstarter
Voor iedereen die nog geinteresseerd is: ik heb een Pioneer DV-535 gekocht voor f 599,- Lijkt me wel een goed prijsje, niet? Ik ga hem via een SCART kabel verbinden met m'n Philips 32PW9763 breedbeeld. Is er nog iets waar ik op moet letten wat betreft die Scart kabel die ik nog moet kopen? Ik bedoel maakt het nog veel uit of hij rond of plat is, moeten er vergulde aansluitingen op zitten? Aan 1,5 m heb ik wel genoeg. Ik weet dat ik een 21-pens kabel nodig heb. Verder nog eisen?
Weet iemand trouwens of die SCART aansluiting op de 32PW9763
ook RGB ondersteunt? Staat niet in de handleiding, maar daar wordt wel expliciet aangegeven dat SCART 1 speciaal voor DVD bestemt is.

Verwijderd

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik weet zeker dat je er veel plezier mee zult beleven. Op mijn TV, de Philips 32PW9525, zit de RGB ingang op Scart 1. Dat staat in de handleiding, maar wel een beetje verborgen. Je kunt het ook zien op het scherm: iets van RGB EXT1. Je moet wel je Pioneer 535 nog even vertellen dat je RGB-uit wilt gebruiken. Dit gaat met de setup. Waar heb jeŽm gekocht? Regiovrij?
Let ook even op de kwaliteit van de Scartkabel. Ik had kabels die een zichtbare ruis in beeld gaven... Ze mogen niet _al_ te goedkoop zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:33 schreef DFY het volgende:

[..]

Ik heb in tijden niet meer zo'n domme opmerking gehoord :?, heb jij uberhaupt wel eens meer dan 1 DVD speler bekeken (beeldkwaliteit, geluidskwaliteit), want anders zou je niet zo'n opmerking plaatsen. Er zit HEEL VEEL verschil tussen de beeld en geluidskwaliteit van DVD spelers, je d8 toch niet werkelijk dat het verschil tussen die aparaten was dat je met de 1 sneller vooruit kon spoelen ofzo ..... :?
DFY, ik zeg toch ook Mijns Inziens (m.i.) ik zie nl echt geen verschil tussen verschillende DVD-spelers... ;)
Je moet natuurlijk geen DVD-speler van 300 gulden met een van 3000 piek gaan vergelijken, maar als je die tussenklassers (voor semi-pro thuisgebruik) neemt dan zit daar vrijwel geen "optisch" 8-) verschil tussen...
Allemaal de zelfde techniek, alleen is de een wat meer getuned dan de ander....
Veel plezier met je 535, maar dat zal absoluut wel lukken denk ik... :9

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

marantz dv4100 ose, ook erg goed als normale cd speler, iets wat de meeste dvd spelers toch wat minder goed doen...

Al is je pioneer ook een goede koop...

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-03 13:06
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:49 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ik werk bij kieskeurig, klopt allemaal doen, wel rechtstreeks bestellen :+
Hehe dus toch ;)

• xxxMaverick
Op zondag 02 september 2001 16:48 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Hehe dus toch ;)
heb ik nooit een geheim van gemaakt hoor. Alleen moet je hier soms uitkijken. Sommige mensen vinden iets al snel spam tja... :) geloof me, dat hebben we niet nodig

Verwijderd

Heb dus hier een zwarte Panasonic RV31, SUPER!!! en leest VCD's niet onbelangrijk voor m'n films die ik van het net trek.
Hiervoor een zogenaamde "alleskunner" gehad, zo'n Hiteker-achtige, die kon alles behalve een mooi beeld leveren. Kortom die heb ik snel de deur weer uitgedaan.

Suc6 met je keuze.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 02 september 2001 15:24 schreef Speedy_J het volgende:
marantz dv4100 ose, ook erg goed als normale cd speler, iets wat de meeste dvd spelers toch wat minder goed doen...

Al is je pioneer ook een goede koop...
En waar kan je die vinden voor minder dan f 1000?

Ik heb toevallig bij richersounds.nl een Marantz DV4100 zien staan ZONDER OSE toevoeging voor f 999 en dat zijn prijskrakers.

Ook goed als CD speler en 899 adviesprijs (via kieskeurig f 819) is de Yamaha S510.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:30

DDX

Ik heb zelf van het weekend de Philips DVD960 gekocht bij de mediamarkt.
Ik wou wel eens een wat betere beeldkwaliteit dan mijn Yamakawa. (2 jaar oud)
Ik wou eerst de 622 of de 722 kopen (kon niet echt verschil vinden tussen deze 2)
De verkoper gaf aan dat de 960 een betere beeldkwaliteit had dan de 622 of de 722.

Nog even een weekje wachten (regiovrij versie was helaas niet op voorraad)

Oja prijs was 999,- (1099,- regiovrij)

nu maar hopen dat het echt een goede speler is, anders gewoon gebruik maken van de 14 dagen omruilservice van mediamarkt

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 02 september 2001 21:08 schreef ddx2 onder meer het volgende:
Ik heb zelf van het weekend de Philips DVD960 gekocht bij de mediamarkt.
Ik wou eerst de 622 of de 722 kopen (kon niet echt verschil vinden tussen deze 2)
De verkoper gaf aan dat de 960 een betere beeldkwaliteit had dan de 622 of de 722.
Oja prijs was 999,- (1099,- regiovrij)

nu maar hopen dat het echt een goede speler is, anders gewoon gebruik maken van de 14 dagen omruilservice van mediamarkt
De 960 is van een oudere generatie. Was oorspronkelijk zo een 1600 tot 2000 gulden. Overigens vindt niemand die hem getest heeft hem die prijs ook waard, dus je hebt hem nu tegen gecorrigeerde prijs. ;)
De 722 en 622 kunnen MP3 afspelen. De 712/722 hebben een S-video connector en een optische digi uitgang, de 622 niet. Als je een SCART met RGB hebt en een tulp digi ingang, heb je de 712/722 dus niet nodig. Beeld van de 960 is onmiskenbaar beter.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22

koboy

Heb een idee voor een icon

Ikzelf (en een collega) ben zeer tevreden met mijn Yamaha DVD-S510. DOet nu Fl.799,- bij de mediamarkt.
Wel afzetters trouwens; voor regiovrij maken rekenen ze fl.100,-.... Was in 5 minuutjes met m'n palm gedaan.

Advies: Philips, en Yamaha DVD-S510 ZELF regiovrij maken.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:30

DDX

gisteren m'n philips 960 opgehaald
perfecte beeldkwaliteit (rgb-scart)
ook krijgt de tv nu door wat voor formaat het is (zodat ik niet meer zelf beeldformaat hoef in te stellen)

achteraf had ik die yamakawa veel eerder weg moeten doen ;-)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1