Laptop zonder netstroom trager

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfhuman
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-05 11:16
Goedemiddag,

Ik heb voor mijn werk een HP Probook laptop, deze gebruik ik al een aantal maanden.
Nu sind kort merk ik dat wanneer ik de netstroom uit de laptop haal deze aanzienlijk trager wordt.

Zodra ik de stroom er weer in steek loopt hij weer goed door.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn?

Laptop staat op Beste Prestaties zowel op accu als op netstroom.
Alvast bedankt,

Youri

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
welke probook?

kan me voorstellen dat iets wat als high end workstation is ontworpen misschien meer stroom nodig heeft dan de accu redelijkerwijs kan leveren. en dat hij daarom terug ''klokt'' op de gpu en cpu

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:35
@jack zomer Een Probook is geen high end (workstation). Mid range zakelijk, zonder losse gpu en cpu tot P-range (28 watt TDP).

@halfhuman Zo te horen staat het zo goed.

Je zou de instelling even op wat anders kunnen zetten en dan terug op vol gas. (Klinkt raar, maar het is mij wel eens overkomen dat het toen opeens werkte.)

Heb je in de bios misschien nog instellingen hiervoor (als je hier überhaupt bij kunt gezien ProBook=zakelijk en werkgevers blocken dat vaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bij mijn 6 maanden oude Thinkpad hebben bios updates en/of optionele Windows updates (thermal management) ervoor gezorgd dat de laptop veel minder warm wordt bij gebruik zowel op netstroom als zonder. Misschien helpt dat bij jou ook hier in (als je de rechten hebt..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06 22:06
Doet iedere laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalis
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-06 16:10
Bij alle laptops die ik heb gehad is dit gebruikelijk. De helderheid van het scherm wordt minder en ik vermoed een energie balans instelling in Windows. Altijd netstroom gebruiken als het kan.
Pagina: 1