VPN aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veance
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-05 19:37
Ik wou mijn thuisnetwerk beschermen dmv VPN.
Ik had er wel een vraag over die ik niet vond op het internet dus ik waarschijnlijk een zodanig logisch antwoord dat de vraag nooit gesteld werd denk ik. :X

Ik dacht aan NordVPN. T schijnt 'de beste' te zijn maar goed, we zien dat wel.

- Dus, je installeert dan VPN-software op je pc ?
- Die ervoor zogt dat je via een tunnel navigeert naar de VPN-server om vandaaruit op het internet te gaan?
- Ik heb een Ipad, 4 smartphones, 2 pc's en een Imac, en een laptop : Moet ik dan op elk device die software zetten?
Of moet ik dat in de router ...bestaat er ergens een uitgebreide uitleg over hoe dit in de praktijk gedaan wordt?

Beste antwoord (via Veance op 20-01-2023 13:27)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:45
Zoals al genoemd is een dergelijke VPN niet bedoelt om je thuisnetwerk te beschermen, een VPN gebruik je om je internetverkeer te 'anonimiseren' en vaak ook om bepaalde regioblokkades te omzeilen om bijvoorbeeld content op Netflix te kunnen zien die in Nederland niet beschikbaar is. In de gamewereld wordt het ook wel gebruikt om zo te forceren dat je op servers uit bepaalde regios kan spelen.

Als je overigens een goede deal zoekt van een goede VPN met daarbij ook nog eens gratis 1 jaar onbeperkt cloud opslag. ExpressVPN + Backblaze deal...

https://www.expressvpn.com/nl/go/backblaze

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57

lier

MikroTik nerd

Je beschermt je thuisnetwerk niet met VPN. Daarom vond je je vraag waarschijnlijk niet beantwoord worden op het internet.

Voor de overige vragen:
https://support.nordvpn.com/nl/

En zoeken hier op GoT geeft je meer dan genoeg informatie.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:00

Rannasha

Does not compute.

Op welke manier denk je dat een VPN je thuisnetwerk beschermt?

In tegenstelling tot wat veel VPN aanbieders beweren, biedt een commerciele VPN dienst niet bijzonder veel veiligheidsvoordelen. Een alledaagse router blokkeert standaard al alle ongevraagde inkomende verbindingen en voor uitgaande verbindingen (en de antwoorden daarop) ben je zelf verantwoordelijk. Hier doet een VPN niets tegen.

Een VPN dienst kan zeker nuttig zijn, anders zouden er niet zoveel aanbieders zijn, maar dat nut zit hem niet echt in de beveiligingshoek. Bedenk dus eerst of je een dergelijke dienst echt nodig hebt en dat het geen weggegooid geld is.

Maar goed, om terug te komen op je daadwerkelijke vraag: Je zult de VPN software of op ieder apparaat moeten installeren (let even op of de dienst een maximum aantal gelijktijdige logins heeft per account) of je moet je router instellen om met de VPN dienst verbinding te maken. Of en hoe dat kan hangt af van het model router dat je hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Rannasha op 04-01-2023 16:20 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Veance schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:13:
Ik had er wel een vraag over die ik niet vond op het internet dus ik waarschijnlijk een zodanig logisch antwoord dat de vraag nooit gesteld werd denk ik.
Gewoon niet aan beginnen. VPN's zijn een scam. Het is een oplossing voor een probleem wat de meeste mensen niet hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

downtime schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:18:
[...]

Gewoon niet aan beginnen. VPN's zijn een scam. Het is een oplossing voor een probleem wat de meeste mensen niet hebben.
Meestal met je eens, tenzij je op vage wifi hotspots zit (hotels, cafes, vliergvelden, hostels....) waarvan je niet echt weet hoe vertrouwd ze zijn. (hoewel het meeste tegenwoordig wel versleuteld is)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:45
Zoals al genoemd is een dergelijke VPN niet bedoelt om je thuisnetwerk te beschermen, een VPN gebruik je om je internetverkeer te 'anonimiseren' en vaak ook om bepaalde regioblokkades te omzeilen om bijvoorbeeld content op Netflix te kunnen zien die in Nederland niet beschikbaar is. In de gamewereld wordt het ook wel gebruikt om zo te forceren dat je op servers uit bepaalde regios kan spelen.

Als je overigens een goede deal zoekt van een goede VPN met daarbij ook nog eens gratis 1 jaar onbeperkt cloud opslag. ExpressVPN + Backblaze deal...

https://www.expressvpn.com/nl/go/backblaze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een VPN zorgt er feitelijk voor dat je via een ander IP adres het internet op gaat waardoor je minder makkelijk getraceerd kan worden. Sommige VPN providers bieden nog wat extra bescherming, maar dan houdt het ook wel op.
Als je je thuis netwerk wilt beveiligen heb je een firewall nodig. Firewalls zijn echter niet echt makkelijk. Je moet aardige kennis van de materie hebben om deze in te stellen. Denk aan: kennis van TCP/IP, poorten en protocollen. Je moet namelijk gaan instellen welk verkeer je wel en niet wil doorlaten, zowel van buiten naar binnen als van binnen naar buiten. Een paar bekende open-source firewalls zijn PFsense en OpnSense. Daar moet je nog zelf e.e.a. installeren en configureren (zelf hardware regelen, alhoewel PFsense ook kant en klare kastjes heeft). Er zijn ook kant en klare firewalls, o.a. van Zyxel, Netgear, Ubiquiti

[ Voor 29% gewijzigd door Microkid op 04-01-2023 16:53 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sluit me er helemaal bij aan en als je geen kennis hebt gebruik vooral de router van je provider die is voor thuis echt uitstekend. Vergeet niet dat je hier usecases leest van specifieke mensen met bepaalde eisen, wensen en kennis. En soms omdat het kan, ze ervan leren en kennis opdoen. Als je voor je werk veel onderweg bent dan wordt er meestal gebruik gemaakt van VPN naar een kantoor. Bedenk wel dat bijna al het verkeer tegenwoordig HTTPS is (dus ook al versleuteld) en ja je kan een man in the middle attack doen etc maar simpel is dat zeker niet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-05 12:56
J2pc schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Meestal met je eens, tenzij je op vage wifi hotspots zit (hotels, cafes, vliergvelden, hostels....) waarvan je niet echt weet hoe vertrouwd ze zijn. (hoewel het meeste tegenwoordig wel versleuteld is)
Eens, maar dan zou zelf thuis een VPN-server opzetten al voldoende zijn.
TS vraagt om zijn thuisnetwerk te beschermen en dat doet een VPN niet, zoals hierboven al gemeld is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 22:38
downtime schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:18:
[...]

:| bijzonder ik zou rfc2764 als ik jou was even doorlezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hajee999 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:52:
[...]

:| bijzonder ik zou rfc2764 als ik jou was even doorlezen.
Alsof ik niks beters te doen heb. Leg gerust zelf even uit waarom jij het belangrijk vindt dat iedereen een VPN heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veance
Owkey, ik weet weer wat niet te doen dan. Of mss doe ik het toch een keer een jaar op 1 pc dan, om er een en ander uit te leren. En op de router van de internetprovider zoals Orange of Telenet kun je wss geen vpn-software installeren. Maar ik had gedacht er voordeel uit te halen voor iets als soulseek etc maar net niet dan...

@Rannasha :Op welke manier denk je dat een VPN je thuisnetwerk beschermt?

Ik dacht omdat je jezelf isoleert, via een tunnel het internet opgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:00

Rannasha

Does not compute.

Veance schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:58:
Het enige dat je met deze tunnel overslaat is je internet provider. Als je niet wil dat je provider ziet wat je doet of je wil niet dat de website ziet welke provider je gebruikt, dan kan een VPN nuttig zijn. Maar dat is een vrij beperkte use case.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Veance schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:58:
Owkey, ik weet weer wat niet te doen dan. Of mss doe ik het toch een keer een jaar op 1 pc dan, om er een en ander uit te leren. En op de router van de internetprovider zoals Orange of Telenet kun je wss geen vpn-software installeren. Maar ik had gedacht er voordeel uit te halen voor iets als soulseek etc maar net niet dan...

@Rannasha :Op welke manier denk je dat een VPN je thuisnetwerk beschermt?

Begin is even met een omschrijving van je probleem en hoe je dat wil oplossen met een VPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
Sterker nog,
Als je niet 100% zeker weet of je de vpn boer kunt vertrouwen, maak je minder veilig. Je stuurt al je verkeer langs een 3e partij

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veance
Goh Sethro, geen idee eig. Ik dacht vpn is beter, van onder big brother vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05 10:41
Welke Big Brother? Je gaat al je internetverkeer via een VPN-provider laten lopen. Deze moet je ook maar vertrouwen dat deze niets opslaat. Zolang je de diensten van onder andere Google, Facebook / Instagram / TikTok gebruikt is je gedrag op internet gewoon te volgen ook met een VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46
@Veance een veelgebruikte use case voor bv nordvpn is vanwege illegale zaken zoals:
- je ip te verbergen bij torrents/nieuwsgroepen
- content uit andere landen te streamen

Alleen dat adverteert wat lastig ;)

Dat het je verkeer versleuteld is waar maar dat zijn de meeste verbindingen al. Hoofd business case zijn die illegale diensten faciliteren

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 22:38
downtime schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:47:
[...]

Alsof ik niks beters te doen heb. Leg gerust zelf even uit waarom jij het belangrijk vindt dat iedereen een VPN heeft.
- Privacy, encrypted data traffic ook onzichtbaar voor je provider
- Toegang tot lokale content
- anoniem browsen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:07
hajee999 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:45:
[...]

De inhoud is in 99% van de gevallen ook zonder VPN "onzichtbaar", dus dit is een flauw argument. Alleen weet je ISP wel waar je naar toe wilde. Nu zijn providers binnen de EU nog wel aan redelijk strakke regels verbonden, dus of dit nou een probleem is ... - ik vertrouw een gereguleerde ISP meer dan een toko welke onder, bijvoorbeeld, de Panamase vlag opereert. Het heeft allemaal met vertrouwen te maken.
- anoniem browsen
Hiervoor moet je, na het instellen van je VPN, ook je gedrag significant aanpassen, instellingen op je devices veranderen, andere browsers gebruiken, nooit meer inloggen met persoonlijke accounts etc etc. Dit direct koppelen aan het gebruik van een VPN is incorrect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:04
Er zijn twee soorten gebruik van een VPN.

Een VPN van een provider, dat is geen security, maar privacy beschermer.
Als je een VPN van een provider gebruikt komt jou internet verkeer niet meer vanaf je thuis ip, maar vanaf het ip van een server van je VPN provider. Je hebt een encrypted tunnel tussen je eigen netwerk en de server van je VPN provider
Die servers van een VPN provider kun je vaak zelf kiezen dus kun je ook bepalen uit bijvoorbeeld welk lang je verkeer "lijkt" te komen (handig voor websites met regio blocking).
Je moet dan op elk device waarmee je via die VPN het internet op wilt een VPN client gebruiken of op je router.

Een VPN server die je zelf opzet in je eigen lan (of in je router) is wel een security beschermer.
Dan kun je vanaf het internet je netwerk veilig bereiken met een VPN client op je device waarmee je vanaf het internet je lan wilt bereiken.
Je hebt dan een encrypted tunnel tussen je device en je eigen lan en maar een enkele portforward nodig die beveiligd is door je VPN server.

Als je een VPN van een provider wilt uittesten zijn er genoeg providers die een gratis testtijd bieden of anders zijn er ook gratis VPN providers die vaak minder servers en lagere snelheden bieden.

[ Voor 10% gewijzigd door Ben(V) op 05-01-2023 11:13 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009

D4NG3R

kiwi

:)

Mits je zelf al redelijk privacy-bewust browsed kan een VPN absoluut verbetering brengen. Doe je dat nu al niet dat gaat een VPN daar gewoon geen verandering in brengen. Je nieuwe IP staat binnen de kortste keren op het lijstje met de IP's die je daarvoor gebruikte. :+

Dom voorbeeld wanneer je wel een VPN gebruikt, maar alsnog dezelfde accounts blijft gebruiken:
VPN uit:
Ik ben * D4NG3R en ik sta nu in Nederland.
VPN aan:
Ik ben * D4NG3R en ik sta nu in Spanje.

Dat gaat natuurlijk niet helpen om je privacy te beschermen en/of anoniem te blijven.

Als je vanuit een privacy aspect een VPN wil gebruiken, vereist dat een flinke gedragswijziging. Die gedragswijziging maakt browsen in ieder geval niet leuker, en al helemaal niet makkelijker. Maar sommige mensen hebben veel over voor een stukje gemoedsrust.

Als het einddoel is om heel overkappend "veiliger het internet op te gaan" is een VPN niet de juiste keuze.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 05-01-2023 11:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tom Scott heeft het al eens goed uitgelegd:

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veance
D4NG3R schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:26:

Als je vanuit een privacy aspect een VPN wil gebruiken, vereist dat een flinke gedragswijziging. Die gedragswijziging maakt browsen in ieder geval niet leuker, en al helemaal niet makkelijker. Maar sommige mensen hebben veel over voor een stukje gemoedsrust.

Als het einddoel is om heel overkappend "veiliger het internet op te gaan" is een VPN niet de juiste keuze.
Hmm en om eens verder te denken dan, zou in kader van hacking ed, een virtuele pc op VMware beter zijn? T kan alleen maar een virtuele pc zijn die gehackt is dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Veance op 06-01-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009

D4NG3R

kiwi

:)

Je moet in kaart gaan brengen wat nu precies je verwachtingen zijn. Houd daarbij vooral rekening met de vragen hoeveel gemak je op wil offeren en hoe reëel de (bedachte) risico's überhaupt gaan zijn.

Als je er bang voor bent dat mensen bijvoorbeeld op je netwerk in breken is doorgaans zelfs de firewall in je generieke routertje al voldoende. Wil je daar een extra laag overheen kan je kijken naar een gerichte oplossing zoals @Microkid eerder aanhaalde.

Zit je constant op wazige websites wazige dingen te downloaden moet je toch eerder kijken naar een fatsoenlijke virusscanner al dan niet i.c.m. een gedragswijziging. :P

Onderschat niet hoe veilig de meeste apparaten/software uit zichzelf al is tegenwoordig. Hoe dan ook blijft de zwakste schakel in alle gevallen de eindgebruiker.

Waarom denk jij bijvoorbeeld dat je "gehacked" gaat worden, en wat bedoel je in dit kader überhaupt met "gehacked"? Die vraag bedoel ik in een heel erg letterlijke zin, want iedereen geeft tegenwoordig een eigen draai aan termen. :')

[ Voor 67% gewijzigd door D4NG3R op 06-01-2023 11:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-05 15:31
Tenzij je er vrolijk van wordt om elke drie en halve femtoseconde zo'n "ben je geen robot" puzzel op te lossen op internet zou ik VPN niet op zo'n manier implementeren dat al je internetverkeer er overheen gaat.
Daar wordt je echt mal van.

Inhoudelijke security levert het daarbij niet.

Het is een stukje privacy die het kan bieden omdat het voor de buitenwereld je oorsprong verhult, maar het is vooral heel erg nuttig om firewalls te omzeilen (in bvb China) of Netflix content uit andere landen te zien.
Meer zou ik er echt niet mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veance
@D4NG3R bedankt voor je bijdrage. Nee ik ben niet bezig met wazige dingen ofzo, niet echt bang om gehackt te worden maar ik vond de denkpiste interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb nu een paar dagen Nord VPN draaien, maar ik word er ook gestoord van op dit moment. Kan telkens geen verbinding meer maken met Spotify. Dan open ik mijn bibliotheek maar valt er niks af te spelen; ik moet zoals @Polderviking zegt continu overal en nergens tonen dat ik geen robot ben; en het internet vliegt er telkens uit op mijn laptop. (Wifi, maar met 1GB glasvezel). En hoewel ik Tweakers in mijn browser gewhitelist heb voor advertenties krijg ik ook steeds te zien dat dat niet zo is.

Ook ik dacht dat het wel eens handig kon zijn als ik een video wil terugzien vd Engelse zenders bijv. Maar nu weegt dat voordeel niet op tegen de nadelen.

Dat is wat er in de advertenties niet bij wordt verteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 20-01-2023 01:40 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:10
Veance schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:13:
Ik had er wel een vraag over die ik niet vond op het internet dus ik waarschijnlijk een zodanig logisch antwoord dat de vraag nooit gesteld werd denk ik. :X

Ik dacht aan NordVPN. T schijnt 'de beste' te zijn maar goed, we zien dat wel.

- Dus, je installeert dan VPN-software op je pc ?
- Die ervoor zogt dat je via een tunnel navigeert naar de VPN-server om vandaaruit op het internet te gaan?
- Ik heb een Ipad, 4 smartphones, 2 pc's en een Imac, en een laptop : Moet ik dan op elk device die software zetten?
Of moet ik dat in de router ...bestaat er ergens een uitgebreide uitleg over hoe dit in de praktijk gedaan wordt?
Ik krijg de indruk dat jij je hebt laten beïnvloeden door horror verhalen over gehacked worden en andere berichten over security etc. Ook omdat je van een vpn vraag daarna begint over een virtuele machine i.c.m. hacking.
Als je een goede firewall hebt draaien en je stelt niks domweg open en bloot richting internet, dan zit je aardig veilig. Ook je gezonde verstand blijven gebruiken.
Ik denk dat je misschien ook twee termen verward met elkaar : anonimiteit en beveiliging.
Laat je niet gekmaken en vooral veeeeel lezen hoe eea werkt 😊👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veance
:D Wie heeft het nu over gek maken en horrorverhalen. Een mens kan maar wat vragen he, over de onderwerpen waar hij niet veel van af weet. Ik zie mezelf als een evenwichtig persoon die niet snel "gek" gemaakt wordt. Daarom ook dat ik vragen stel. Ik begin hier en daar wat bij te leren over onderwerpen in ICT en dit door veeeeel te lezen. En dan kom je onvermijdelijk onderwerpen als vpn tegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Veance op 20-01-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat mensen proberen te zeggen is dat een VPN een stuk gereedschap is. Net zoals een hamer. Als je een probleem hebt dat je op kunt lossen door twee stukken hout aan elkaar te timmeren is een goede hamer erg nuttig gereedschap. Wil je een kaart in je PC schroeven, dan is een hamer zeker niet passend, gaat het je niet helpen en kan het ongewenste neveneffecten hebben.

Zeggen "ik heb gewoon goed gereedschap nodig" maakt nog niet dat jij een (goede) hamer nodig hebt. Alles staat of valt bij wat je met dat gereedschap denkt te moeten doen.

Tenslotte moet je met hamer, schroevendraaier, VPN of om het even welk stuk gereedschap weten hoe het effectief te gebruiken. De beste hamer gaat je nog niet helpen twee planken te timmeren als je ermee op je hoofd en niet op de spijker slaat...

Vandaar dat je moet beginnen met het probleem dat je wilt oplossen zo scherp mogelijk te definiëren. Dus van: "Ik wil lekker wonen" naar "Ik wil een huis bouwen" naar "ik denk dat ik dit zelf moet kunnen" naar "mijn huis heeft een dak nodig" naar "ik wil een houten plank aan deze balk bevestigen" naar "timmeren is hier handiger dan schroeven" naar "om te timmeren heb ik een hamer nodig". Voila: dan weet je dat je een hamer nodig hebt. Om bij stap een met een hamer aan te komen slaat heel veel over en riskeert dat je geld uitgeeft aan iets dat je niet nodig hebt of niet zinnig kunt gebruiken.

Dus: begin bij het begin en probeer soortgelijke stappen te maken rondom je wens je netwerk beter te beveiligen. Mogelijk kom je uit op een commerciële VPN-dienst. Mogelijk niet. Wij helpen je er graag bij

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veance
dit mocht eigenlijk al afgesloten worden. Had al ruim antwoorden gekregen en vandaaruit nog wat verder kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_kroket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 17:59
Filmpje is erg duidelijk, maar overeind blijven dus een beetje onzichtbaar blijven wat je doet voor je ISP,
en als je bijv Usenet/Torrents of IPTV wil gebruiken. en als je wil streamen alsof je in een ander land bent zoals de VS, om de nieuwste series al te kunnen zien!

Dat zijn dan de 'legitieme' VPN redenen.

[ Voor 4% gewijzigd door k_kroket op 02-02-2023 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenAalders
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 19:23
J2pc schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Probleem zit hem echt niet alleen in vage wifi hotspots zoals omschreven.
De meeste mensen weten niet eens hoeveel risico ze lopen.
zoals duidelijk blijkt uit de reactie van J2pc
wifi hotspots (hotels, cafes, vliergvelden, hostels, openbaarvervoer, winkels etc etc etc
Ik tunnel altijd zelfs vanuit bedrijfsnetwerk naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenAalders
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 19:23
Beste Tweakers,
Ik heb nog nooit zoveel onzin gelezen over VPN's
Berichten van @J2pc, @Polderviking, @D4NG3R @ etc
Het word tijd dat jullie gaan filteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:01
hajee999 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:45:
[...]

- Toegang tot lokale content
- anoniem browsen
+ een lager dataverbruik. Compressie van data over de vpn bespaart mij in ieder geval bijna de helft van mijn databundel op mijn mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Laten we dit, wat oudere topic, weer even rusten, @Veance heeft inmiddels antwoord gekregen op de vragen.
Pagina: 1