MTU instellingen/wijzigen voor Xbox One

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nondeju
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-01-2023
Mijn vraag
Toen ik een PS4 had kon ik in de instellingen mijn MTU omlaag zetten. Dit deed enkel en alleen maar bij 1 spel en dat was GTA5 Online. De reden dat ik dat deed was om ongestoord in mijn eentje , of met vrienden alleen, in het online spel mijn ''werk'' te doen. Zonder andere spelers die je alleen maar lopen af te knallen en je het leven zuur maken tijdens het normaal willen spelen van het spel. De tip die ik online had gevonden bleek te werken. Ik zette de MTU terug naar 900 (in de console PS4 instellingen). Dit gold dus niet voor mijn modem en internet dat van buitenaf binnenkwam.
Nu heb ik een Xbox One en ik kan nergens ook iets vinden waarmee ik de MTU omlaag kan krijgen op de console zelf. Ik zou graag willen weten of MTU instellen überhaupt kan op de Xbox One én zo ja HOE dat te doen.
Dus even voor de duidelijkheid : Het gaat enkel om de MTU instellingen van de Xbox One console zelf en NIET die van de modem/router etc.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbox One met meest recente software update
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tot nu toe helemaal niets.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Press the Xbox button to open the guide.
Select Settings > All Settings.
Select Network > Network Settings.
Select Advanced Settings.
Select MTU.
Change the MTU size and then select Done.
Geen idee of dat werkt, ik heb zelf geen Xbox One :)

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 04-01-2023 13:50 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nondeju
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-01-2023
Thanks Outerspace voor jouw snelle reactie. Dit is wat ik al had geprobeerd maar geen succes. Die guideline zou wel werken bij PS4 want daar staat letterlijk de optie ''MTU Settings'' in de lijst.
Maar bij Xbox One vindt ik die specifieke benaming niet bij de netwerk instellingen.

Nogmaals bedankt voor de reactie :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoEnergic
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-06 09:21
Vroeger was dit nodig voor solo lobbies in GTA:O inderdaad, volgens mij kan je tegenwoordig in een invité only session ook alles doen kwa missies en verkopen van goederen. Als het puur alleen voor het solo spelen is kan je dit eens proberen. Of is er nog een andere specifieke reden? :)