Toon posts:

MTU instellingen/wijzigen voor Xbox One

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nondeju
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-01 14:13
Mijn vraag
Toen ik een PS4 had kon ik in de instellingen mijn MTU omlaag zetten. Dit deed enkel en alleen maar bij 1 spel en dat was GTA5 Online. De reden dat ik dat deed was om ongestoord in mijn eentje , of met vrienden alleen, in het online spel mijn ''werk'' te doen. Zonder andere spelers die je alleen maar lopen af te knallen en je het leven zuur maken tijdens het normaal willen spelen van het spel. De tip die ik online had gevonden bleek te werken. Ik zette de MTU terug naar 900 (in de console PS4 instellingen). Dit gold dus niet voor mijn modem en internet dat van buitenaf binnenkwam.
Nu heb ik een Xbox One en ik kan nergens ook iets vinden waarmee ik de MTU omlaag kan krijgen op de console zelf. Ik zou graag willen weten of MTU instellen überhaupt kan op de Xbox One én zo ja HOE dat te doen.
Dus even voor de duidelijkheid : Het gaat enkel om de MTU instellingen van de Xbox One console zelf en NIET die van de modem/router etc.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbox One met meest recente software update
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tot nu toe helemaal niets.

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Press the Xbox button to open the guide.
Select Settings > All Settings.
Select Network > Network Settings.
Select Advanced Settings.
Select MTU.
Change the MTU size and then select Done.
Geen idee of dat werkt, ik heb zelf geen Xbox One :)

[Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 04-01-2023 13:50]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Nondeju
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-01 14:13
Thanks Outerspace voor jouw snelle reactie. Dit is wat ik al had geprobeerd maar geen succes. Die guideline zou wel werken bij PS4 want daar staat letterlijk de optie ''MTU Settings'' in de lijst.
Maar bij Xbox One vindt ik die specifieke benaming niet bij de netwerk instellingen.

Nogmaals bedankt voor de reactie :

• SoEnergic
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09-01 18:08
Vroeger was dit nodig voor solo lobbies in GTA:O inderdaad, volgens mij kan je tegenwoordig in een invité only session ook alles doen kwa missies en verkopen van goederen. Als het puur alleen voor het solo spelen is kan je dit eens proberen. Of is er nog een andere specifieke reden? :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee