Toon posts:

Geluid LG OLED weergeven via LG Blu-Ray Disc Home Theatre

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• luxil
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-01 13:41
Sinds kort heb ik een LG OLED42C24LA - TV en een LG Blu-Ray Disc Home Theatre.
Ik wens bij gelegenheid het geluid van de TV via mijn Home Theatre weer te geven in een 5.1 surround omgeving. Daartoe heb ik het HomeTheatre via een HDMI kabel aangesloten op de HDMI ARC uitgang van de TV.
Het enige feit dat ik telkens vaststel is dat het geluid van de TV wegvalt, zodra ik Power On doe op het Home Theatre, zonder dat daaruit ook maar enige klank komt. Ik heb al al alle mogelijke suggesties in de handleidingen van beide toestellen uitgeprobeerd. Ik heb al heel wat gegoogeld naar een oplossing, maar ik kom er niet uit. Vaak lijkt de aangeboden hulp naast de kwestie, terwijl ik denk dat het toch eenvoudig moet zijn. Ik moet bekennen dat ik door het bos de bomen niet meer zie. :?
Wat ik nog niet geprobeerd heb, is de verbinding te maken met een Optical kabel, omdat ik daar momenteel niet over beschik. Maar ik neem aan dat de verbinding via HDMI ARC toch moet werken? Kan iemand mij op een eenvoudige manier uitleggen welke instellingen ik op beide apparaten moet maken om mijn doel te bereiken?

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 23:54

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

luxil schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:29:
Sinds kort heb ik een LG OLED42C24LA - TV en een LG Blu-Ray Disc Home Theatre.
Welke "LG Blu-Ray Disc Home Theatre"?
Het enige feit dat ik telkens vaststel is dat het geluid van de TV wegvalt, zodra ik Power On doe op het Home Theatre..
Schakelt de TV dan ook over van "Interne luidspreker" naar "HDMI ARC apparaat"? Zo ja, dat is gewenst gedrag. TV herkent, via HDMI CEC, dat de LG Blu-Ray Disc Home Theatre in wordt geschakeld en schakelt over van output. In principe zou de Home Theatre dan ook naar de juiste input moeten springen. Gebeurt dat? Wat als je deze handmatig op de juiste input zet? Of is de input correct maar alsnog geen geluid?
...zonder dat daaruit ook maar enige klank komt.
Dat is niet correct maar bovenstaande zijn aannames van mijn kant dus graag bevestiging of gedrag wat wel plaats vindt.
Ik heb al al alle mogelijke suggesties in de handleidingen van beide toestellen uitgeprobeerd.
Zoals?
Wat ik nog niet geprobeerd heb, is de verbinding te maken met een Optical kabel, omdat ik daar momenteel niet over beschik. Maar ik neem aan dat de verbinding via HDMI ARC toch moet werken?
Hier valt nu nog niets over te zeggen. Mogelijk heb je een "LG Blu-Ray Disc Home Theatre" zonder HDMI ARC of heb je een mogelijke oplossing reeds geprobeerd.

Houd er wel rekening mee dat HDMI ARC meer opties biedt dan S/PDIF. Qua "gemak" (jndien het werkt) heeft HDMI ARC HDMI CEC achter zich wat S/PDIF niet heeft. Tevens gaat S/PDIF tot maximaal Dolby Digital 5.1 en HDMI ARC kan Dolby Digital Plus aan.

[Voor 5% gewijzigd door FeaR op 04-01-2023 16:51]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• luxil
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-01 13:41
Bedankt voor uw snelle antwoord, dat ik echter pas nu ontdek. Ik ga nu een weekje met vakantie en zal het dan verder bekijken! Groetjes!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee