Toon posts:

Android app met raspberry pi two way communication

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Floris Jan
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-01 18:27
Inleiding: ik wil mijn analoge audio versterker upgraden met een remote control. Ik moet de potmeter voor het volume bijvoorbeeld vervangen door een digitale potmeter en nog iets verzinnen voor het selecteren van een kanaal. Een andere optie zou een pre-amp zijn met input selectie en volume control zodat ik niet aan mijn versterker hoef te klooien. De hardware krijg ik wel voor elkaar en is niet het topic wat ik hier wil bespreken. Maar ik wil de focus houden op de software kant gezien ik heb weinig tot geen ervaring met programmeren. Alleen op het werk gebruik ik regelmatig Matlab en Python.

Doel: ik wil een android app maken als remote control. Om simpel te beginnen wil in de audio versterker aan en uit zetten met een Hue schakelaar. Ik heb een Hue bridge, een raspberry pi met web server. Daar heb ik al een beetje mee gespeeld ik kan met een python scriptje de Hue schakelaar bedienen vanaf de raspberry pi.

Mijn grote vraag is dus: hoe kan ik met een android app interfacen met de raspberry pi? Ik vermoed dat ik nog wat meer moet draaien dan alleen een web server of wellicht die hele web server niet eens nodig heb.