Toon posts:

Nieuwe 4K ultra blu ray speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tha_cow2nd
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 17:18
Hallo!

Momenteel heb ik een Panasonic DMP-UB700 ( firmware Ver 1.80 ) 4K speler. Ik heb zelf maar een aantal 4K discs ( stuk of 8 ) die ik alle zonder problemen heb kunnen afspelen.

Maar nu had ik recent de 4K extended versie van de The Hobbit en LOTR gekocht. Maar helaas was het afspelen hiervan niet de beleving waarop ik had gehoopt. De extended discs van beide film triologies hebben allerlei issues,
meestal rond de twee uur afspelen stokt de film en stopt de speler er helemaal mee. Harde reset, soft reset, discs voorzichtig schoonvegen met een micro fiber doek, het bood allemaal helaas geen soelaas.

Ik dacht eerst het ligt aan de discs dus bij de verkopende partij om een replacement set gevraagd.
Deze ook gekregen maar helaas deze discs lieten exact hetzelfde euvel zien, op exact hetzelfde tijdsmoment freezed het beeld en de speler stop er na 2 / 3 minuten helemaal mee.

Na wat google-en lijkt het erop dat het zit in de grote van de discs, triple layer, helaas heb ik niemand in mijn kennissen kring die ook een 4k speler ( een recentere ) bezit waarmee ik zou kunnen uitsluiten dat het inderdaad in mijn speler zit.

Kan iemand bevestigen dat de oplossing, een nieuwe meer recente speler, de oplossing gaat bieden?

Ik zoek een?
4K ultra blu ray speler

Wat is je budget?
€200 - €300

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Alle 4K discs kunnen afspelen, dus ook de triple layers ( ook wel BD100 discs ).
Wifi is geen must.
Streaming services ondersteuning o.a. Netflix etc. hoeft niet
Een HDMI output is voldoende

Wat heb je zelf al gevonden?
Panasonic DP-UB424
Panasonic DP-UB820
Panasonic DP-UB150

Welke vragen heb je hier nog over?
Wellicht zijn er nog andere merken die ik kan overwegen? Ik kwam zelf eigenlijk alleen Sony en Panasonic
tegen als aanbieders van 4K spelers. Over Sony spelers las ik niet zulke goeie reviews.

echt niet zo

Beste antwoord (via tha_cow2nd op 05-01-2023 12:06)

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:05
Als je Dolby Vision wil (je dus een TV hebt die dat kan) dan heb je in mijn optiek maar 3 opties:

1. Panasonic DP-UB450 uitvoering: Panasonic DP-UB450
2. Panasonic DP-UB824 uitvoering: Panasonic DP-UB824
3. Panasonic DP-UB9004 https://www.smitsarnhem.nl/dp-ub9004eg1

Die DP-UB450 is alleen via Art en Craft bij ons te krijgen, want het is officieel een Belgische uitvoering.

De Sony spelers hebben helaas een rare manier om met Dolby Vision om te gaan.
Je moet zelf al weten of de schijf Dolby Vision heeft, en dan moet je dit via het menu met de systeeminstellingen van de speler aanzetten.

En bij een schijf zonder Dolby Vision ook weer uit zetten.

Dus die kan je alleen overwegen als je geen Dolby Vision nodig hebt.

Dan kan je ook kijken naar:
Sony UBP-X700 uitvoering: Sony UBP-X700
Sony UBP-X800M2 uitvoering: Sony UBP-X800M2
Panasonic DP-UB424 product: Panasonic DP-UB424
Panasonic DP-UB154 uitvoering: Panasonic DP-UB154

Wat mij betreft is die Panasonic DP-UB450 de meest interessante, of de DP-UB824

[Voor 23% gewijzigd door RobbieT op 04-01-2023 16:18]

Alle reacties

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:23
De markt voor Blu-ray spelers is helaas heel erg dun gezaaid... en die voor UHD bluray is nog eens veel dunner. Ik ben er niet mee bekend of Sony het slechter zou doen dan bijvoorbeeld Panasonic, het zou mij overigens enigszins verbazen aangezien ze zelf aan de wieg van de ontwikkeling van Bluray hebben gestaan. Maar je keuze zal in principe bij Sony of Panasonic terecht komen

Je noemt drie spelers die allemaal geschikt zouden zijn, het zijn wel alle 3 spelers in verschillende prijsklassen... de UB150 is het budget model, de UB424 de middenmoter en de UB820 de meest luxe uitvoering, zo ook te zien aan de prijs Ze zullen allemaal de basis aankunnen, het zal op de opties aankomen welke voor jou het meest interessant is... dat weet je denk ik voor jezelf wel?

Enige wat je eventueel nog in overweging zou kunnen nemen is de aanschaf van een Xbox Series X die ook geschikt is voor UHD BD100... over de PS5 kan ik daar geen eenduidig antwoord over vinden helaas.

Wil je echt zeker weten of het werkt gezien je ervaring met je huidige speler, dan wil ik je adviseren om naar een winkel te gaan waar ze eventueel een geschikte speler op display hebben staan... want van wat ik erover begrijp blijkt het met BD100 toch wat lastig te liggen en zijn er spelers die het zouden moeten ondersteunen maar dit toch niet lekker doen.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:44

Soggney

Zeekomkommer

Zelf een Xbox One S die uhd content afspeelt, maar geen (ervaring met) BD100 disks:
Ik vond deze thread op reddit over frustraties en wisselende ervaringen op de Series X en One X
https://www.reddit.com/r/...xbox_series_x_play_bd100/

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 19:20
Kijk eens bij
https://www.whathifi.com/...ay-and-4k-blu-ray-players

1. Panasonic DP-UB820
2. Sony UBP-X700
3.Panasonic DP-UB150

Een spel computer gaat je niet de beleving geven die je van een 4k speler zou mogen verwachten. Nu was in het verleden ook al veel geschreven over het kleurbereik van een xbox.

Mijn ervaring is dat je deze content beter kan streamen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:05
Als je Dolby Vision wil (je dus een TV hebt die dat kan) dan heb je in mijn optiek maar 3 opties:

1. Panasonic DP-UB450 uitvoering: Panasonic DP-UB450
2. Panasonic DP-UB824 uitvoering: Panasonic DP-UB824
3. Panasonic DP-UB9004 https://www.smitsarnhem.nl/dp-ub9004eg1

Die DP-UB450 is alleen via Art en Craft bij ons te krijgen, want het is officieel een Belgische uitvoering.

De Sony spelers hebben helaas een rare manier om met Dolby Vision om te gaan.
Je moet zelf al weten of de schijf Dolby Vision heeft, en dan moet je dit via het menu met de systeeminstellingen van de speler aanzetten.

En bij een schijf zonder Dolby Vision ook weer uit zetten.

Dus die kan je alleen overwegen als je geen Dolby Vision nodig hebt.

Dan kan je ook kijken naar:
Sony UBP-X700 uitvoering: Sony UBP-X700
Sony UBP-X800M2 uitvoering: Sony UBP-X800M2
Panasonic DP-UB424 product: Panasonic DP-UB424
Panasonic DP-UB154 uitvoering: Panasonic DP-UB154

Wat mij betreft is die Panasonic DP-UB450 de meest interessante, of de DP-UB824

[Voor 23% gewijzigd door RobbieT op 04-01-2023 16:18]

• tha_cow2nd
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 17:18
Dank voor alle antwoorden & adviezen!

Mijn voorkeur heeft nu wel de DP-UB450. ( mijn LG TV heeft ook Dolby Vision support )

Dan heb ik voor rond de €200 euro waar ik naar op zoek ben.

echt niet zo

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee