Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnieB2
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-01-2023
Hallo,

Binnenkort ga ik een verhuis regelen voor een klant, van zijn huidige host Argeweb naar Vimexx hosting.
Alleen gebruikt deze klant Outlook office 2019 en hij weet daar zelf erg weinig van en ik ook niet.

Omdat ik twee postvakken mee moet verhuizen naar de nieuwe host, moet ik eerst zeker weten dat deze klant zijn mails niet in een cloud host, maar klant geeft aan dat dit zo goed als zeker niet het geval is.

Vraag 1:
Kan het überhaupt met een Outlook Office 2019 versie, dat mails in de cloud bewaard worden en niet op de server bij de host, zoals dat met Microsoft Outlook 365 kan? Volgens mij moet je, wil je mails in de cloud kunnen opslaan, altijd een maandelijks te betalen contract hebben toch?

Vraag 2:

Is er een duidelijke handleiding voor office 2019, waarin staat waar de klant, na de verhuis, zelf de instelling van de mailserver kan wijzigen van zijn oude huidige host, naar die van de nieuwe?

Ik vind dit wel: https://www.vimexx.nl/hel...p-pc-met-mijn-vimexx-mail
Maar dat gaat over het compleet nieuw binnenhalen van een postvak, niet waar je alleen de mailserver van de nieuwe host moet gaan invoeren.

Alvast dank als iemand hier wat hulp kan bieden!
Annie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 10:44
Je zal in de Outlook instellingen moeten kijken waar de klant mee verbindt. Dat er "Outlook Office 2019" gebruikt wordt, dat zegt niks. Al klinkt het in dit geval onwaarschijnlijk dat het om een Microsoft365 mailbox gaat.

Ik zou beginnen met eerst eens leren wat IMAP/POP3 inhoudt en wat PST-bestanden zijn. Dan ga je het misschien redden.