Toon posts:

Installatie timer schakelaar (JUNG) - Verlichting valt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Niels90
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 15-01 19:05
Beste Tweakers,

Afgelopen zomer is onze nieuwbouwwoning opgeleverd en hebben we lekker geklust :). Inmiddels zijn we verhuisd en bij de ‘nice to have’ klussen aangekomen, waaronder deze waar ik niet uitkom zonder jullie hulp ;) :

Om de buitenverlichting automatisch o.b.v tijd aan en uit te kunnen zetten heb ik volgende JUNG elementen in een bestaande inbouwdoos geïnstalleerd. In deze inbouwdoos zat voorheen de schakelaar voor het licht met enkel een bruine (L) draad. Op basis van de website van JUNG was dit de schakeleenheid die kan werken zonder nulleider (N). Zie de handleiding op de onderstaande website van de schakeleenheid. De verlichting is direct op de schakeleenheid aangesloten; zitten geen andere schakelaars tussen.

JUNG Timer: https://m.jung.de/nl/online-catalogus/370357940/370357941/

JUNG Schakeleenheid 1704ESE:
https://m.jung.de/nl/online-catalogus/4312365378/4312365379/

Het scherm met de timer werkt en alle functies kan ik instellen. Echter, op het moment dat de verlichting aan zou moeten gaan, gaat deze 1 seconde aan en vervolgens uit. Ook als ik handmatig op het scherm op ‘On’ klik springt de verlichting 1 seconde aan.

Heeft een van jullie een idee waar dit mee te maken zou kunnen hebben?

Hoor graag! Thanks alvast!
Niels

Beste antwoord (via Niels90 op 15-01-2023 19:04)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:54
Volgens mij is deze schakelaar niet bedoeld om continu iets aan te sturen. Meer het sturen van een puls(je) tbv omhoog/ omlaag jaloezieën. Of dus iets langer tbv dimmen. In de handleiding zie ik ook niets staan van continu contact hoog houden.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Alle reacties

• Niels90
Ik zie dat ik dit onder ‘Duurzame installaties’ had moeten plaatsen - mijn excuses!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:36
Wat heb je aangesloten?

• Niels90
Ik heb aangesloten: i) schakeleenheid 1704ESE op de fasedraad. ii) Timer Display op de schakeleenheid geklikt. Ter info: Buitenverlichting zijn circa 15 LED lampen.

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07-02 16:51
was een hue/ zigbee systeem niet eenvoudiger?

• Niels90
MSXBas schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:18:
was een hue/ zigbee systeem niet eenvoudiger?
Dan had ik 15 HUE lichten moeten kopen (€€€) of kan dit op een andere manier?

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-02 09:55
Handleiding zegt onder andere:

Voor de goede werking kunnen wij geen garantie geven.

Gebruik zonder nulleider
De maximale lichtsterkte kan afhankelijk van het lamptype vergeleken met gebruik
met nulleider zijn verminderd.
Er kunnen vaker ongeschikte combinaties van LED-lamp en schakeleenheid ontstaan.
Verlichte impulsdrukkers moeten over een afzonderlijke N-klem beschikken.

Ik neem aan dat je hier kennis van hebt?

Dan zou ik zeggen, ergens heb je een slechte nul zitten, zonder een nul geen stroomkring en dus ook geen licht.
Dit kan dus ook in de verlichting zelf zitten!

[Voor 4% gewijzigd door Marc25579 op 05-01-2023 11:58]

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07-02 16:51
Niels90 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:25:
[...]

Dan had ik 15 HUE lichten moeten kopen (€€€) of kan dit op een andere manier?
of 1 hue schakelblokje (of smart plug) en de hue hub.

https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w
https://www.robbshop.nl/r...elaar?sqr=zigbee%20inbouw

https://www.coolblue.nl/p...Y6azk-PbhGuRoCy9oQAvD_BwE

Ik ben naar hue(zigbee) uitgeweken omdat ik LED (hotelschakeling)inbouwdimmers te duur vond. Ik kan nu met de bestaande tuimelschakelaars de lichten bedienen, de dimstand wordt onthouden door hue.

[Voor 12% gewijzigd door MSXBas op 09-01-2023 09:24]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:54
Volgens mij is deze schakelaar niet bedoeld om continu iets aan te sturen. Meer het sturen van een puls(je) tbv omhoog/ omlaag jaloezieën. Of dus iets langer tbv dimmen. In de handleiding zie ik ook niets staan van continu contact hoog houden.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

• Niels90
The-Source schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:31:
Ik vermoed het ook! Ik ga kijken naar andere oplossingen. Thanks Allen! :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee