Toon posts:

Welke oude voeding is beter?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Ik heb hier twee oude computers: Een met 3 HDD's, 1 SSD en een mobo met 6 SATA aansluitingen. En een met 4 HDD's, 1 SSD en een mobo met 4 SATA aansluitingen.
Nu wil ik de mobo's omwisselen. En als ik dan toch bezig ben ook gelijk de 'beste' voeding van de twee selecteren.

Een oude BQ L8 van 300W:
https://tweakers.net/i/sBpuUXZwuNPe4bDevgpZPSbes2E=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OcyabQ429q894FBN7rdze5Oc.jpg?f=fotoalbum_small

En een nog oudere BQ SU7 van 350W:
https://tweakers.net/i/IZ36BEqPVfUAVSEOu4r6SsjH1bg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYFJGJlO0jzbQlyz06a6yOBs.jpg?f=fotoalbum_small

Nu is de vraag welke van deze voedingen ik het beste kan kiezen voor de PC met 4 HDD's?

deepin linux addict

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:17
Ze zijn beide allesbehalve top, maar de SU7 (System Power 9) is beter. Die heeft een platform met DC-DC aan de secundaire zijde. De L8 moet het doen met groepsregulatie. Beide voedingen enkel gebruiken met PC’s met iGPU’s.

[Voor 3% gewijzigd door Djarune op 04-01-2023 21:41]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:30
Djarune schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 21:41:
Ze zijn beide allesbehalve top, maar de SU7 (System Power 9) is beter. Die heeft een platform met DC-DC aan de secundaire zijde. De L8 moet het doen met groepsregulatie. Beide voedingen enkel gebruiken met PC’s met iGPU’s.
SU7 is System Power 7 en die hele serie moest het zonder DC-DC doen. Dat kwam pas bij de SP9 en vanaf 400w. T/m SP9 350w heeft het groepsregulatie. De Pure Power L8 kan zomaar jonger zijn en de kwaliteit is beter, vooral van de fan.

• Djarune
Thx Uszka. Was in de war met SU9 ipv SU7. De L8 heeft inderdaad een betere fan (rifle bearing fan) .

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
@Djarune Ik heb even gegoogled op 'power supply group regulated' en toch weer wat geleerd.

@Uszka OK bedankt. Dan zal ik L8 nemen voor de 4 HDD config.

deepin linux addict

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Topicstarter
Naschrift: Vandaag beide PC's uit elkaar gehaald en toen de voedingen er toch uit waren en deze open gemaakt. En wat blijkt; beide voedingen zijn nagenoeg identiek 8)7

Enige verschillen die ik heb kunnen ontdekken is dat twee elco's bij de uitgang van de 300W voeding iets groter zijn t.o.v. de 350W. En de fans zijn inderdaad anders en de kabels hebben bij de nieuwere voeding een extra omhulsel.
Maar de rest van de onderdelen zijn bij beide voedingen precies dezelfde. En dan toch 50W verschil :N

deepin linux addict

• Djarune
Ze zien er inderdaad hetzelfde uit. De setup is ook hetzelfde, maar toch zijn het wel degelijk andere onderdelen. Zo heeft de SP7 een platform van FSP (EPN serie) en de PP L8 een platform van HEC.

De fan van de SP7 is een Yate Loon D12SM-12 sleeve bearing fan. Die van de PP L8 een BeQuiet! Silentwings type T12025-MS-16 (rifle bearing fan).

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:30
Djarune schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:02:
Ze zien er inderdaad hetzelfde uit. De setup is ook hetzelfde, maar toch zijn het wel degelijk andere onderdelen. Zo heeft de SP7 een platform van FSP (EPN serie) en de PP L8 een platform van HEC.

De fan van de SP7 is een Yate Loon D12SM-12 sleeve bearing fan. Die van de PP L8 een BeQuiet! Silentwings type T12025-MS-16 (rifle bearing fan).
PP L8 t/m 350w heeft ook het FSP EPN platform. Vanaf 400w is het HEC.

• Djarune
Uszka schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:33:
[...]

PP L8 t/m 350w heeft ook het FSP EPN platform. Vanaf 400w is het HEC.
Had mijn informatie van het “betrouwbare HWI:+

Van binnen lijken 350W en 400W wel heel erg op elkaar. De 500W ziet er compleet anders uit. Waarschijnlijk is het dus vanaf 500W HEC en tot 400W FSP EPN.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee