Toon posts:

Nieuwe audio systeem

Pagina: 1
Acties:

• maickd88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 12:43
Beste lezers,

Ik kon het zo specifiek genoeg terug vinden op het forum dus vandaar mijn bericht hier.
Om nog specifieker te zijn dit is voor mijn schoonouders, die hebben de vraag namelijk.

Hun huidige audiotoren is aan het slijten en werkt niet echt meer naar behoren, hierop draaien ze elke dag hun FM radiozendertjes.

Nu was het verzoek, indien mogelijk een systeem te hebben, waarbij de het bediend kan worden via afstandsbediening (ze moeten niks hebben van bluetooth of app bediening) en ze willen dan connectie kunnen maken met 2 of meer boxen die in de woonkamer geplaatst moeten worden (liefst boxen op netstroom, de oude boxen hangen namelijk en hebben oude stereoboxen kabels liggen) en ze hebben een soundbar die moet dan er ook op aangesloten worden en tegelijk bediend kan worden via het de afstandsbediening en ook nog geluid van TV via de zelfde boxen. En dan nog een box in de serre die eventueel mogelijk individueel bedient kon worden.....

ik ben er niet echt in thuis maar ik kwam op het volgende uit;

https://www.coolblue.nl/p...denon-dra-800h-zwart.html

en mijn idee was dan om individuele boxen op aan te sluiten, in mijn inziens zou het met z'n systeem mogelijk moeten zijn, de afzonderelijke box in de serre ben ik niet van overtuigd dat het mogelijk is.

hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd en kunnen jullie mij hierin adviseren, anders hoor ik het wel. :)

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:53

Vaal

𝖁𝖆𝖓 π•­π–Žπ–“π–˜π–‡π–Šπ–—π–Œπ–Šπ–“, π–‘π–šπ–‘!

Dat systeem heeft ondersteuning voor HEOS, dus je kan een Denon HEOS speaker in de serre plaatsen, een HEOS soundbar gebruiken en normale speakers in de ruimte, of HEOS speakers die je draadloos kan aansturen.

π•Ύπ–π–”π–“π–“π–Žπ–Š, π–Ÿπ–Š π–‘π–Šπ–Œ 𝖔𝖕 π–π–Š π–œπ–†π–Œπ–Šπ–“!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je verhaal is niet geheel duidelijk. Misschien moet je een en ander even in een tekening stoppen...

Alvast een paar reacties...

Je hebt het over boxen op netstroom. Luidsprekers op netstroom zijn zogenaamde actieve luidsprekers, met versterker erin. Mocht je dat bedoelen, dan mag je niet zomaar 230V op de bestaande luidsprekerkabels zetten om deze te voeden! Plus, je hebt dan nog bekabeling nodig voor bedrading.

Omdat jij met een receiver als optie komt, denk ik dat je de nieuwe receiver/whatever wil gebruiken om de bestaande luidsprekers aan te sluiten. Dat zou goed kunnen met elke receiver die je kan vinden, dus ook met jouw optie.

De koppeling met de soundbar zou je even moeten bekijken. Wat heeft de soundbar voor uitgangen? Als de soundbar over een uitgang beschikt, dan zou je eventueel deze kunnen aansluiten op een ingang van de receiver.

Wat betreft de FM radiozendertjes van je schoonouders... Houdt bij je keuze er rekening mee dat deze er in de loop van de tijd uitgaan en vervangen gaan worden door DAB. De door jou gekozen receiver ondersteunt (volgens mij) DAB.

Verschillende luidsprekers in verschillende ruimtes regelen kan beperkt met deze receiver. Je hebt alleen de opties A/B om luidsprekers aan te sluiten. In totaal dus 4 luidsprekers. Hierbij kun je A en B afzonderlijk in en uitschakelen waarschijnlijk. Ik heb zelf een oudere Denon receiver en daarbij kan dat niet op de afstandsbediening, maar moet dit met 2 knopjes op de receiver zelf. Ik weet niet of dat helemaal conform wens is.

• maickd88
wolly_a schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:59:
Je verhaal is niet geheel duidelijk. Misschien moet je een en ander even in een tekening stoppen...

Alvast een paar reacties...
Je hebt het over boxen op netstroom. Luidsprekers op netstroom zijn zogenaamde actieve luidsprekers, met versterker erin. Mocht je dat bedoelen, dan mag je niet zomaar 230V op de bestaande luidsprekerkabels zetten om deze te voeden! Plus, je hebt dan nog bekabeling nodig voor bedrading.

Omdat jij met een receiver als optie komt, denk ik dat je de nieuwe receiver/whatever wil gebruiken om de bestaande luidsprekers aan te sluiten. Dat zou goed kunnen met elke receiver die je kan vinden, dus ook met jouw optie.
Hen kennende zullen ze de oude boxen willen behouden indien dit mogelijk is, er is niet persee een behoefte om nieuwe boxen aan te schaffen als de huidige voldoen.
De koppeling met de soundbar zou je even moeten bekijken. Wat heeft de soundbar voor uitgangen? Als de soundbar over een uitgang beschikt, dan zou je eventueel deze kunnen aansluiten op een ingang van de receiver.
als ik mij goed kan herinneren heeft de soundbar zowel HDMI en Optical uitgang, dit zou dan dus wel moeten lukken.
Wat betreft de FM radiozendertjes van je schoonouders... Houdt bij je keuze er rekening mee dat deze er in de loop van de tijd uitgaan en vervangen gaan worden door DAB. De door jou gekozen receiver ondersteunt (volgens mij) DAB.
inderdaad, het idee was hierom dan ook over te stappen op DAB/DAB+
Verschillende luidsprekers in verschillende ruimtes regelen kan beperkt met deze receiver. Je hebt alleen de opties A/B om luidsprekers aan te sluiten. In totaal dus 4 luidsprekers. Hierbij kun je A en B afzonderlijk in en uitschakelen waarschijnlijk. Ik heb zelf een oudere Denon receiver en daarbij kan dat niet op de afstandsbediening, maar moet dit met 2 knopjes op de receiver zelf. Ik weet niet of dat helemaal conform wens is.
Ik ga het eens overleggen met de de schoonouwelui, indien het mij ook nog onduidelijk is ga ik het even op papier uittekenen en hier delen, in ieder geval al heel erg bedankt met de uitgebreide uitleg! _/-\o_

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:13
Hoe er rekening mee dat de ontvangst van DAB lang niet overal optimaal is.
Internet radio zal in veel gevallen de beter werkende optie zijn.

Met DAB is dus even de vraag hoe goed het werkt waar ze zitten.

1. Is er ΓΌberhaupt buitenshuis een fatsoenlijk DAB signaal (is niet overal goed)
2. Als de woning erg goed geΓ―soleerd is en warmte werend glas heeft dan kan dat de ontvangst ook verstoren.

Die Denon doet ook internet radio, alleen hoe gebruikersvriendelijk dat is weet ik niet.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik zou kijken naar een complete microset. Dan heb je een complete eenvoudig te bedienen set met afstandbediening, internetradio, spotify en DAB+.

Bijvoorbeeld van Philips of Kenwood:

https://www.amazon.nl/Phi...idsprekers/dp/B08GCVJPDP/

https://www.amazon.nl/KEN...urendisplay/dp/B09JKYMG5F

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:17
De combi van soundbar + draadloze speakers + bestaande passieve speakers wordt wel lastig. Een soundbar is doorgaans namelijk niet bedoeld om als onderdeel opgenomen te worden in een andere setup.

Soms kiezen mensen voor 2 losse setups (1 met soundbar, 1 met receiver + speakers) maar dat lijkt me alleen maar voor verwarring te zorgen en leidt er vaak toe dat mensen 1 vd 2 toch niet gaan gebruiken.

Is het ook mogelijk om afscheid te nemen van de soundbar en/of de andere beschikbare speakers en binnen hun geluidswensen de goede combinatie te kopen?

• maickd88
Hey bedankt voor de suggesties nog, ik ga het eens bespreken met ze, kijken waar ze oren naar hebben, thanks in ieder geval!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:40
Klinkt als iets dat een Denon HEOS setup zou kunnen oplossen, bv de CEOL N11: nieuws: Denon introduceert 'netwerkmuzieksysteem' CEOL N11 DAB

Ik weet alleen niet of je de multiroom features via de remote kunt regelen, of dat je daar de HEOS app voor nodig hebt. Mss helpt de manual lezen daarbij.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@maickd88 Aankoopadvies doen we in Beeld en Geluid Koopadvies. Het topic is daarheen verplaatst. :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee