Toon posts:

MFA-methode MSFT-account gebruiken/verwijderen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• diersestook
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-02 11:06
Het probleem is als volgt en speelt al zo'n 2 jaar: ik gebruik 'account zonder wachtwoord' + 'verificatie in twee stappen'.

Voor verificatie in twee stappen heb ik de volgende methoden ingesteld:
- een code per e-mail verzenden
- een code verzenden via SMS
- aanmeldingsmelding verzenden (Microsoft Authenticator)
- een code invoeren uit de authenticator-app (in mijn geval Authy)

Als ik nu wil inloggen en ik heb geen toegang tot de Microsoft Authenticator-app, dan kan ik bij het inloggen kiezen voor 'Ik heb geen toegang tot mijn Microsoft Authenticator-app'.

Vervolgens kan ik kiezen voor de volgende opties:

Ik mis de optie om een code in te voeren uit mijn authenticator-app (in mijn geval Authy). Als ik vervolgens kies voor 'Ik heb geen van deze gegevens', dan moet ik mijn herstelsleutel opgeven.

Het valt mij ook op dat ik de volgende foutmelding krijg als ik de methode 'een code invoeren uit de authenticator-app' wil verwijderen:

Ik heb contact gehad met Microsoft via telefoon, 3 cases via de mail en heb meerdere topics gemaakt op hun forums (docs.microsoft.com/en-us/answers + answers.microsoft.com + learn.microsoft.com) zonder vruchtbaar resultaat. Wellicht heeft iemand hier nog ideeën.
Belangrijk detail; m'n vriendin ervaart exact hetzelfde probleem met haar Microsoft-account.

Alle reacties

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoezo denk je dat "de code invoeren vanuit de authenticator app" op je Authy app slaat? Weet je zeker dat je daar Authy voor had ingesteld?
Normaliter is dat ook gewoon de MS Authenticator app daar kun je ook een code uit halen en niet enkel een melding laten oppoppen.

Waarom gebruik je dan niet 1 van de andere alternatieven zoals e-mail of SMS?

• diersestook
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 08-02 11:06
Aan de hand van de naamgeving bij MSFT is dit inderdaad lastig te bepalen, maar probleem blijft staan dat ik deze optie niet kan aankiezen. Ook had ik indertijd bij mij en m'n vriendin Authy toegevoegd als methode, dus ben wel 99% zeker.
Het is altijd aan te raden om meerdere methodes te hebben gedefinieerd om uitsluiting te voorkomen + ik zou dan SMS kunnen verwijderen ivm onveilig.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wanneer je voldoende herstel / verificatie mogelijkheden hebt, kun je dat zeker doen.

Controleer je beveiligings opties en wanneer die voor het laatst gebruikt zijn.

Onder
https://account.live.com/...crosoft.com&refp=security

staan je aanmeldings en verificatie opties. Wanneer je deze uitvouwt staat vermeld waarvoor de methode gebruikt kan worden.
Zelf heb ik SMS nog wel als verificatiemethode maar deze is niet kiesbaar als aanmeldmethode om aan te melden op mijn Microsoft ID.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee