Toon posts:

Amiko XFinder Sat Finder

Pagina: 1
Acties:
  • 762 views

• Johan19
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-01 14:16
Hallo leden.

ik weet niet of ik het hier goed plaats in Algemene zaken ,anders moet het maar verplaatst worden door 1 van jullie.
ik heb een probleem met een (2e) hands gekocht satfinder.
Zodra ik de mijne inschakel ,krijg ik de melding : no signal , terwijl bij een goede functionerende eerst AV1 te

lezen valt ,en dan komt Amiko in beeld en dan begint hij.
schotel staat goed uitgericht en aan de kabel ligt het ook niet.
voeding is ook in orde.

Wie van jullie heeft er een vermoeden waar het aan kan liggen.

Mvg

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Welke XFinder versie heb je precies? Heb je ook een gebruikershandleiding erbij gekregen met een kleine FAQ erbij? Ik lees op zendamateurs.com dat een firmwareupdate nog wel eens kan helpen.
The power of my Xfinder has been turn on and not in Standby mode, but the TV screen showed nothing except one box with “No Signal” image.
A: That means the channel, which you select, is no signal. It could be several causes:
1 The channel which you select is not in your allocate satellite. The simply solution is to change channel.
2 The signal of current TV channel is too weak. You can try to change channel to other strong signal channels. If the problems still exist, please consult your local dealer or other professionals for technical service.
3 You use the Dual LNB, and you need Modify LNB Type

[Voor 62% gewijzigd door Outerspace op 05-01-2023 11:33]

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• Johan19
Wat bedoel je met versie
Heb deze.
Ik kom niet in het menu of wat dan ook.

• Johan19
En dat was het leden ?!

Mvg

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:38
Versie als versie 1.0
Of versie 1.7
Versie 2.1
Of misschien versie 2.1.1

Versie..

En als er een update voor is, voer deze uit

• Johan19
Hoe moet ik deze uitvoeren dan,als ik NIET in het menu kan komen.
Het enige wat ik zie als ik hem aan zet is ; No Signal.
en verder gaat hij niet.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:38
Geen idee. Ik vertel alleen maar wat er bedoelt is met versie.

Heb je een handleiding waar misschien in staat hoe je hem moet resetten?

• Johan19
In de handleiding die je ook kunt vinden en kunt lezen op het internet kan ik niks vinden over resetten
of ik moet er over heen lezen.

Mvg

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
no signal op zn ingebouwde scherm?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Johan19
inderdaad,op z`n scherm.

Mvg

• SMSfreakie
  • Niet online
F1 en F5 doen niks?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Johan19
F5 licht even op.

• SMSfreakie
  • Niet online
bonusvraag heeftie ooit gewerkt samen met de schotel waar die aan hangt?

• Johan19
Niet bij mijn schotel ,maar ik kon hem voor weinig kopen omdat ik dacht dat het te maken kon hebben met eventueel update of verkeerde update.

Mvg

• Johan19
Ik dacht ; ik moet toch in zo`n menu kunnen,blijkbaar niet.

• SMSfreakie
  • Niet online
en als je hem alleen voeding aanbied? en geen schotel er aan hangt? mogelijk dat die "crasht"

• Johan19
zou dat ?
moet hij daarvan (kapot gaan) ,bedoel je dat.

• Johan19
Kun jij aan een printplaat zien,wat er eventueel stuk is :SMSfreakie

• SMSfreakie
  • Niet online
of de firmware (software) is kapot..

je zou hem eens open kunnen maken en kijken of er dingen opvallen bij toeval...

en verder scherpe fotos plaatsen wie weet dat iemand nog iets ziet

• Johan19

bij deze

Mvg

• Johan19
Een vraag;
zijn de onderdelen te vervangen die je ziet op de printplaten ?!

Mvg

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:59
Niets ten nadele van dit geweldige tweakersforum. Maar, heb je het al elders geprobeerd? Zelf ben ik een volslagen leek op het gebied van satelliettechniek. Maar op het sat4all forum ben ik altijd uitstekend geholpen met al mijn vragen. Indien je je vraag niet al te dom formuleert, coöperatief bent in het aanleveren van informatie, dan tuimelen ze vaak over elkaar heen in het aanreiken van helpende handen. De een weet het vaak nog beter dan de ander...

Maar concreet: Ik vrees het ergste. Je apparaat lijkt me intern beschadigd. Een soort "op sterven na dood situatie". Normaal gesproken zou je na opstarten in een soort menu moeten komen. Dat gebeurt niet, je apparaat is in het opstarten kennelijk al een paar stappen verder en weet niet meer te melden dan dat ie geen worst kan maken van een opdracht die ie kennelijk wordt geacht uit te voeren.....

Een aannemelijke oorzaak is dat de firmware beschadigd is. Opnieuw flashen zou dan uitkomst moeten bieden. Mits die flashable is....

• Johan19
Daar heb ik dus ook weinig aan ,aan dat verhaal.

Mvg

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:54
Je topics volgens wel een vast patroon hè.

Het llijkt een beetje hier op
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1787177/0

• Johan19
Ik wist en kon aan mijn (water) voelen dat deze antwoorden zouden komen.
Als men nu antwoord van :
Nee die onderdelen zijn niet te vervangen (ik geef even een voorbeeld).
Dan weet ik waaraan ik aan toe ben (punt)

Mvg

• Johan19
Want : is die (Ali _chip) te vervangen.
Of hoe dat onderdeel ook heten mag

Mvg

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

@Johan19 Je mag neer geduld tonen. Het is een nicheproduct en daar hebben niet veel mensen kennis can. Iedereen probeert je hier te helpen, maar als je dan ook onbeschoft overkomt, dan is men snel klaar met verder helpen.

Daarom doe ik dit ook op slot, zeker aangezien je een handje hebt van topics openen, weinig inzet tonen en minder beleefd reageren als men je niet kan helpen.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee