Toon posts:

Cv ketel vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SirSteven
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-01 10:28
Goeiedag,

Sinds vorige week werd mijn huis opgeleverd.

Beneden en boven heb ik vloerverwarming. De cv ketel staat ingesteld op 40 graden en de thermostaat staat ingesteld op 21 graden.

De vloer blijft koud en de temperatuur stijgt pas na een 4 tal uren van 20 naar 21 graden.

Ik merkte op dat de cv ketel opwarmt naar 40 graden, daarna op een minuut tijd afkoelt naar 21 graden en terug opwarmt 2 tal minuten naar 40 graden en zo verder.

Is dit normaal? Mijn vermoedens zijn dat de ketel zijn warmte doorpompt en er kouder water terug de ketel inkomt. Maar de vloer geeft geen voelbare warmte af.

Tijdens de oplevering stond de temperatuur gelijk aan de thermostaat dus kon ik dit niet te zien krijgen, of vragen over stellen.

Ik heb ook geprobeerd om de werking op te zoeken maar vind hier geen duidelijk antwoord op.

Hopelijk kan er iemand mij hierop een antwoord geven.

Bedankt!

Alle reacties

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:11
Als je huis net is opgeleverd lijkt het me goed om even contact op te nemen met de aannemer..

Cv ketel gaat dus wel aan . Hoe ziet de verdeler van de vloerverwarming er uit en hoe is deze ingesteld?

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:27
Klinkt alsof de ketel aan het pendelen is. Ik had dat hier ook, temperatuur van t cv water 5 graden hoger instellen hielp bij mij

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:38

TheDudez

Usenet stofzuiger!

nieuwbouwhuis? je hebt dan ook nog een berg vocht in huis wat niet mee helpt. Ik zou even navragen bij je buren of het daar wel goed gaat dan kan je gelijk vergelijken.Ik ga er vanuit dat ze het zelfde hebben?

Klinkt inderdaad als pendalen.

Usenet handleidingen

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:10
SirSteven schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:08:

De vloer blijft koud en de temperatuur stijgt pas na een 4 tal uren van 20 naar 21 graden.
Vloerverwarming is traag dus dat even duurt om de doel temperatuur te bereiken is niet gek. Sowieso wil je deze over het algemeen constant op een vaste temperatuur laten staan

Freelance Drupal developer

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wat voor vloerverwarmingsverdeler heb je in je huis? (fotos).
Je zou echt niet de eerste zijn waarbij een nieuwe installatie compleet verkeerd afgeregeld is (of gewoon niet is ingeregeld).
Als dat een traditionele niet-LTV verdeler is, met pomp, dan is de CV temperatuur van 40 graden gewoon erg laag… zo’n verdeler verwacht namelijk water van een graad of 60+.

Wat zeggen de thermometers op de vloerverwarmingsverdeler? (ingaand en uitgaand).
Zitten er ook flowmeters op?

Dat het uren duurt voordat de temperatuur wat hoger wordt is normaal (al is 4uur wel erg lang voor 1 graad). Vooerverwarming is een traag systeem, daardoor ook stabieler, en is niet bedoeld om snel de temperatuur te kunnen verhogen… die moet je langer op een vaste waarde laten staan..
Dat de vloer koud blijft is dan niet de bedoeling (hij zou “lauw/lauwwarm” moeten worden. Al is “koud” en “lauw” natuurlijk ook erg relatief…. uiteraard wordt ie bij lange na niet zo heet als oude radiatoren…)

Heb je geen contactgegegevens van de CV installateur? Zodat je die rechtstreeks kunt benaderen?
Hoef je dat niet via de aannemer te doen wellicht.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee