7 zits met veel ruimte, snel leverbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een (bij voorkeur mild) hybrid 7 zits auto met 1500-2000 liter laadruimte met de achterbanken neergeklapt.

Ik wil liever geen PHEV omdat mijn laadpaal op dit moment door een leaseauto gebruikt wordt en ik geen zin heb een nieuwe te kopen (zit geen RFID op, dus alle stroom wordt gedeclareerd).

Op dit moment heb ik de Kia Sorento en Hyundai Santa Fe op het oog, maar die zijn erg slecht leverbaar. Deze zitten bomvol opties met 62.000-66.000 euro. Je moet alleen een jaar wachten…

Zijn er goede alternatieven met een betrouwbare aandrijflijn/ garanties? Max budget is €80.000. Dank!

Beste antwoord (via Shiftace op 03-01-2023 23:10)

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:00
hmm. nou weten wij uiteraard niet van alle merken de levertijden ( ivm chiptekorten?) denk dat ze er allemaal mee te maken hebben.

Maar een toyota Highlander.
Mercede GLB.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
jonge occasion geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
1 keer flink pech mee gehad. Ik koop liever nieuw :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
hmm. nou weten wij uiteraard niet van alle merken de levertijden ( ivm chiptekorten?) denk dat ze er allemaal mee te maken hebben.

Mercede GLB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
syntesia schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:56:

Mercede GLB.
Kijk, die kende ik nog niet.
Zal eens google’en en morgen rondbellen, dank!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
syntesia schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:56:

Mercede GLB.
Bij "betrouwbaar" en "hybride" zou ik ook naar toyota gaan.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi01
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:44
Mogelijke alternatieven zitten in het MPV segment, bijvoorbeeld
Hyundai Staria Luxury (busjes formaat, diesel, maar apart design)
Renault Grand Scenic (kleiner formaat)
Volkswagen Multivan (zo te zien PHEV)

En anders heb je de 7 zitters in het SUV segment
VW Tiguan Allspace, Skoda Kodiaq, Seat Tarraco (maar of deze snel leverbaar zijn betwijfel ik)

[ Voor 15% gewijzigd door Rudi01 op 04-01-2023 06:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:06
https://www.gaspedaal.nl/...kmax=5000&zmin=7&srt=df-a voor alle zevenzits hybrides. Helaas zijn niet alle advertenties van auto's die echt op voorraad zijn, maar er lijken toch een aantal tussen te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Rudi01 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 06:34:
Mogelijke alternatieven zitten in het MPV segment, bijvoorbeeld
Hyundai Staria Luxury (busjes formaat, diesel, maar apart design)
Renault Grand Scenic (kleiner formaat)
Volkswagen Multivan (zo te zien PHEV)

En anders heb je de 7 zitters in het SUV segment
VW Tiguan Allspace, Skoda Kodiaq, Seat Tarraco (maar of deze snel leverbaar zijn betwijfel ik)
Dank! Busje wordt hem niet.
Renault vertrouw ik niet, herinner mij die collega nog prima welke de eerste 20 minuten achter mii aan wilde rijden omdat z’n navigatiesysteem het niet deed als het buiten <0 graden was :+ VW/ Skoda/ Seat is volgens mij 1.0 3 cilinder troep en de laadruimte van die auto’s is te klein. In het verleden wel een 6 cilinder Touareg gehad, maar manmanman wat had die motor problemen! Daar blijf ik liever van weg in de nieuwe keuze :)

XC90 wel bekeken, maar die is veel te duur, wist niet dat hij als 7 zits te krijgen is!

Ik heb vanmiddag een afspraak ingepland om een GLB 250 4MATIC AMG Line te gaan bekijken. 7.000 hoger dan budget, maar wel mooie complete auto en direct mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Skamba schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 06:58:
https://www.gaspedaal.nl/...kmax=5000&zmin=7&srt=df-a voor alle zevenzits hybrides. Helaas zijn niet alle advertenties van auto's die echt op voorraad zijn, maar er lijken toch een aantal tussen te zitten.
Top! Zal die ook nog doornemen, veel dank en handig om het filter te zien, had ik niet gevonden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 08:40

Remi

Moo!

Geen idee of ze op voorraad zijn en of je ze überhaupt kan kopen als Nederlander maar in Duitsland heeft Ford nog steeds de S-Max als 7 zits hybride te koop.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:19
Shiftace schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:51:
[...]

Demo auto’s of voorraad modellen is toch een prima optie? Dezelfde garantie als nieuw, maar je kan de auto daadwerkelijk zien en rijden voor je hem koopt. Alleen maar voordelen (en je bespaard misschien bij zulke dure auto’s wel 10k…)!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:36

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Dat is nu echt een n=1 opmerking. Je wil niet weten hoeveel mensen pech hebben met de aankoop van een nieuwe wagen. Er zijn simpelweg geen garanties. Heb zelf al meerdere tweedehands wagens gereden en allemaal zonder problemen. Heb mensen gekend die met een nieuwe wagen, uit de fabriek, elke paar weken terug bij de dealer stonden met een defect dat maar niet opgelost geraakt en 1 iemand die na meer dan een jaar zelfs de koop daardoor heeft laten ontbinden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:14
[...]

Begrijpelijk en qua budget is het prima! Het probleem is zoals je zelf al zegt levertijd.
Dit is precies de reden dat de tweedehandsmarkt aan alle kanten oververhit is.
Tweedehands sorento of een voorraadmodel is een goede optie met 7 jaar garantie in mijn ogen.
Er zijn ook nog wat grijze import maxda cx9 te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:55:
[...]

Dat is nu echt een n=1 opmerking. Je wil niet weten hoeveel mensen pech hebben met de aankoop van een nieuwe wagen. Er zijn simpelweg geen garanties. Heb zelf al meerdere tweedehands wagens gereden en allemaal zonder problemen. Heb mensen gekend die met een nieuwe wagen, uit de fabriek, elke paar weken terug bij de dealer stonden met een defect dat maar niet opgelost geraakt en 1 iemand die na meer dan een jaar zelfs de koop daardoor heeft laten ontbinden.
Klopt, maar je hebt eigen referenties en grote praat op internet. Mijn ervaringen:
Peugeot: slechte versnellingsbakken (zelf 2 keer kapotte bak gehad)
Renault: in levende lijve gezien hoe de elektronica niet werkt bij lage temperaturen
Volvo: idiote onderhoudskosten, EGR kleppen die om de haverklap kapot gaan
Hyundai: relatief veel terugroepacties, wel top om tijdens de garantie periode te rijden, goedkoop onderhoud

Door Hyundai neig ik sterk naar Hyundai of Kia (dochterbedrijf?). Alleen zo slecht leverbaar.

Als die Mercedes niks wordt ga ik eens naar de Toyota op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
TooTall_NL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:33:
[...]

Begrijpelijk en qua budget is het prima! Het probleem is zoals je zelf al zegt levertijd.
Dit is precies de reden dat de tweedehandsmarkt aan alle kanten oververhit is.
Tweedehands sorento of een voorraadmodel is een goede optie met 7 jaar garantie in mijn ogen.
Er zijn ook nog wat grijze import maxda cx9 te krijgen.
Tweedehands sorento van 1-2 jaar oud met 20-30dkm op de teller vragen ze meer voor dan wat hij nieuw heeft gekost. Dat gaat tegen mijn principes in :+

Issue is: ik kan mijn huidige auto erg goed kwijt, omdat er nog 12 maanden 4% bijtelling op zit en iemand gesmeekt heeft hem aan hem door te verkopen omdat ik met ondernemen stop en de volgende auto prive op naam moet zetten. Dat ga ik binnenkort doen en worst case lease ik tijdelijk iets tot een nieuw leverbare, maar dat voelt natuurlijk als geld weggooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53

Managelorian

“This is the workflow.”

Shiftace schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Klopt, maar je hebt eigen referenties en grote praat op internet. Mijn ervaringen:
Renault: in levende lijve gezien hoe de elektronica niet werkt bij lage temperaturen
Hyundai: relatief veel terugroepacties, wel top om tijdens de garantie periode te rijden, goedkoop onderhoud

Door Hyundai neig ik sterk naar Hyundai of Kia (dochterbedrijf?). Alleen zo slecht leverbaar.

Volgens mij bedoelde @Blokker_1999 dat tweedehands niet veel hoeft onder te doen voor nieuw. En het is maar de vraag of de problemen die jij noemt worden gewijd aan het tweedehands zijn of dat het simpelweg merk- en/of typespecifieke issues zijn. Want in het laatste geval schiet je er natuurlijk niet veel mee op om nieuw te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Snel leverbaar niet maar wellicht wachten waard; dacia logan hybride komt dit jaar uit als het goed en is een 7-zits en in onderhoud zeer goedkoop.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 04-01-2023 10:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:58
Anoniem: 1420638 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:00:
Snel leverbaar niet maar wellicht wachten waard; dacia logan hybride komt dit jaar uit als het goed en is een 7-zits.
Als Renault al niet in de smaak valt, zal Dacia dat helemaal niet doen. En gezien het budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Zijn allemaal van die ‘we doen alsof ze op voorraad zijn’ advertenties. De leukste is die uit Jan 2022, die staat al een jaar in bestelling. Onduidelijk wanneer ze geleverd worden.

Verder wil ik van de sorento de executive line en de Santa Fe de premium sky, als het 1 van die 2 wordt. Zonde om die (goede!) opties niet op die auto’s te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titu
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-12-2024
Duitse import misschien een optie?

Mobil.de Kia Sorento

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-05 16:32

Gertjuhjan

Software Engineer

Seat Taracco heeft laadruimte van 1920l met neergeklapte stoelen. Dus zeeën van ruimte. Maar zo te zien niet meer hybride of phev te bestellen.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:21
Snelle levertijd kun je overal wel vergeten bij ieder merk, tenzij je een voorraad/demo auto kunt krijgen ergens.

66k uitgeven voor een nieuwe auto vind ik persoonlijk ook wat zonde tenzij je het kan missen. Die auto is na 5 jaar de helft van z'n waarde kwijt als het niet meer is. Kost je 6600 euro per jaar alleen aan afschrijving dus.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 04-01-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:33
FastFred schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:23:
Snelle levertijd kun je overal wel vergeten bij ieder merk, tenzij je een voorraad auto kunt krijgen ergens.

66k uitgeven voor een nieuwe auto vind ik persoonlijk ook wat zonde tenzij je het kan missen. Die auto is na 5 jaar de helft van z'n waarde kwijt als het niet meer is. Kost je 6600 euro per jaar alleen aan afschrijving dus.
Aangezien het budget van TS zo'n €80.000,- denk ik niet dat dat het probleem is...

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:13
Heb het zelfde issue hier alleen dan ander segment. Als je snel iets wil hebben dien je een voorraad wagen te nemen en dus consessies te nemen in de extra opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jan-man schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:33:
Heb het zelfde issue hier alleen dan ander segment. Als je snel iets wil hebben dien je een voorraad wagen te nemen en dus consessies te nemen in de extra opties.
Ja, dat heb ik ook gedaan en zou dat ook weer zo doen, maar ook ander segment. Je kunt dan ook flinke kortingen krijgen (want de 2023 modellen zijn net weer iets anders), maar dat lijkt me niet echt een issue hier :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01
Wij hebben zelf heel veel schik van de Citroën C4 Spacetourer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15
Shiftace schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 22:48:
Ik ben op zoek naar een (bij voorkeur mild) hybrid 7 zits auto met 1500-2000 liter laadruimte met de achterbanken neergeklapt.

Ik wil liever geen PHEV omdat mijn laadpaal op dit moment door een leaseauto gebruikt wordt en ik geen zin heb een nieuwe te kopen (zit geen RFID op, dus alle stroom wordt gedeclareerd).

Op dit moment heb ik de Kia Sorento en Hyundai Santa Fe op het oog, maar die zijn erg slecht leverbaar. Deze zitten bomvol opties met 62.000-66.000 euro. Je moet alleen een jaar wachten…

Zijn er goede alternatieven met een betrouwbare aandrijflijn/ garanties? Max budget is €80.000. Dank!
Veel zitplaatsen en ruimte: busje.. Weet niet of die er ook in hybride varianten zijn, rij momenteel zelf een EQV, die 80k incl btw nieuw was, vol met opties. (en heel snel leverbaar, deze is over vier weken te koop O-) )

Rij zelf al jaren een busje omdat ik er heel vaak fietsen in staan, tot nu toe altijd transporter dubbelcabine, maar deze met een 2-2-2 opstelling (door de bij de achterbanken gebruik te maken van de verwijderbaarheid van één van de zitplaatsen) is ideaal om zowel mensen als fietsen (of andere lange dingen) mee te nemen. En omdat 'ie EV is, is er geen BPM en dus ook geen grijskentekennoodzaak.

Kortom: kijk eens bij bedrijfswagendealers.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

[...]

Dat is nu echt een n=1 opmerking. Je wil niet weten hoeveel mensen pech hebben met de aankoop van een nieuwe wagen.
Precies. Nieuw geeft ook geen garantie.
Hier een auto nog in de fabrieksgarantie. Totaal 4x bij de garage geweest en de auto totaal voor meer dan 2 maanden kwijt. Motor viel soms uit met tig foutmeldingen. Van alles vervangen, bleek het probleem te komen doordat de kabelboom ergens een stukje bloot lag, waardoor deze sluiting maakte bij hobbels/trillingen.

Maar als je je er fijner bij voelt, moet je dat gewoon doen. Aan je budget ligt het iig niet.

[ Voor 7% gewijzigd door tilburgs82 op 04-01-2023 11:36 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Shiftace Is de nieuwe VW Multivan 1.4 eHybrid nog een optie? Wel plugin, maar goed als je dat niet gebruikt is het geen probleem.. want verder werkt hij als een hybrid. Opladen onderweg en bij remmen.

3.0 V6!!!: https://www.marktplaats.n...v-st-line-20-lm-velgen-na

Nog een optie: https://www.marktplaats.n...-plus-4wd-7p-premium-lede

[ Voor 38% gewijzigd door Falcon op 04-01-2023 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-05 12:06
Een hele andere prijsklasse, maar ook al eens naar een Dacia Jogger gekeken?

Geen hybride, de bewezen en doorontwikkelde techniek van Renault erin en bakken met geld over voor andere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Snuitebolletje schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:50:
Een hele andere prijsklasse, maar ook al eens naar een Dacia Jogger gekeken?

Geen hybride, de bewezen en doorontwikkelde techniek van Renault erin en bakken met geld over voor andere dingen.
Ik vermoed dat @Shiftace deze probeerde te voorkomen door er minimaal een hybrid en automaat te willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 07:26

dlmh

Lo-Fi

Wij hebben een Peugeot 5008 welke ook een 7-zitter is. Erg fijne auto en met de stoelen neergeklapt meer dan 2000 liter bagageruimte. Helaas niet leverbaar in hybride alhoewel dat niet lang meer zal duren.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

RvL

Shiftace schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:02:
[...]

Tja en daar kunnen veel mensen dan weer hun eigen ervaringen tegenover zetten

Renault: 3 gehad, geen noemenswaardige problemen. 1 keer kapotte waterpomp, die sowieso vervangen werd tijdens vervangen van de distributieriem
Mazda: huidige CX-30, bij 60.000 motorstoring waarbij ik de auto in het buitenland een week kwijt ben geweest om alle verstuivers te laten vervangen. Bij 90.000 vervolgens de supercharger om bij 92.000 de multiriem en alle rollers te moeten laten vervangen. Binnenkort moet het hele dashboard eruit om een nieuw kachelhuis te plaatsen. Ook worden dan de schokbrekers achter vervangen.

Dus op basis van mijn ervaringen met Mazda zou ik alle Mazda's moeten laten staan? Terwijl mijn auto een typisch maandagochtendmodel is en anderen in mijn directe omgeving dezelfde auto/motor probleemloos rijden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 12:18
[...]

Tja, als je 80k hebt liggen voor een auto en een primair voorwaarden de leverbaarheid is, dan kan ik me voorstellen dat je liever nieuw hebt. Zeker bij Mercedes bij zo'n prijs mag je dan de nodige service verwachten mocht er iets mis gaan.
Hier ook een familie lid die zoiets heeft gehad met een lease Lexus. Hij heeft 't advies gehad, wil het niet, dus waarom doorgaan?
Succes met de zoektocht. Denk dat die Mercedes je wel zal liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Dank allen! Het is uiteindelijk een Mercedes-Benz GLB 200 geworden!

[ Voor 74% gewijzigd door Shiftace op 04-01-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

G-WAGON :) 👍

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:01
Shiftace schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:41:
Wow dat doe je snel. Gisteren had je nog geen idee, en vandaag heb je de keuze al gemaakt. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
Dat is snel. ik las dat je volvo duur vond qua onderhoud en renault niet vertrouwde?
Maar Mercedes zou ook niet goedkoop zijn qua onderhoud?
en mercedess en Renault hebben een aardig nauwe samenwerking toch?

Maar blij dat je zo snel de knoop hebt doorgehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
syntesia schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:55:
[...]

Dat is snel. ik las dat je volvo duur vond qua onderhoud en renault niet vertrouwde?
Maar Mercedes zou ook niet goedkoop zijn qua onderhoud?
en mercedess en Renault hebben een aardig nauwe samenwerking toch?

Maar blij dat je zo snel de knoop hebt doorgehakt.
Wat betreft de volvo: kwestie van nare nasmaak. 5 jaar gereden, elk jaar tussen de 600 en 1200 aan de beurt. 1 keer ruitenvloeistof in rekening gebracht, terwijl die net was bijgevuld. Dan ben je het snel zat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Twardt schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:42:
[...]

Wow dat doe je snel. Gisteren had je nog geen idee, en vandaag heb je de keuze al gemaakt. 8)7
Zaterdag wordt m’n andere auto overgeschreven en ik heb een ruime auto nodig :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

-tom-562

Oliesjeik

Gefeliciteerd met de aanschaf van je Renautl :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
-tom-562 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:17:
Gefeliciteerd met de aanschaf van je Renautl :+
Precies. Nu heb je een dure mercedes met een renault motor, met met de dure beurten van een mercedesdealer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Johan Bogle op 04-01-2023 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesdewit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:01
De GLS 63 AMG van Mercedes is een mooie ruime zevenzitter 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:56
Ik zou juist wel een PHEV overwegen. Die laad je gewoon op met een normaal stopcontact.
Dat gezegd, ik wacht al 1,7 jaar op mijn VW Tiguan PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
Gelukkig zijn de meeste motorblokken van Renault tegenwoordig van Nissan. Die zijn betrouwbaar. Of dat ook het geval is met het motorblok in de GLB200, weet ik niet.

Edit: De 1.3 TCE motor (Renault kent 'm als H5H, Mercedes noemt 'm M282) is ontworpen door Renault en Mercedes samen. Renault heeft het onderblok ontworpen, Mercedes de cylinderkop. Dus geen Nissan hier. Maar het blok staat wel goed bekend. De exemplaren die Mercedes in z'n GLB lepelt, worden gebouwd in Duitsland.

[ Voor 49% gewijzigd door PhilipsFan op 05-01-2023 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skamba
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:06
Gefeliciteerd!

Ik hoop wel dat je doorhebt dat dat geen hybrid is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Skamba schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 05:42:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik hoop wel dat je doorhebt dat dat geen hybrid is :)
Weet ik inderdaad, wilde hybride ivm verbruik/ standaard automaat, etc.

Deze zit prima in de opties en voldoet aan alle eisen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:19
Dit soort topics zijn toch eigenlijk onnavolgbaar.
Gefeliciteerd met je keuze, al is dit dus een auto met duur onderhoud, een halve Renault motor die je niet vertrouwt en geen hybride wat je wel als eis stelde…

Prima dat je kiest op gevoel en voor de ster op de neus, maar eigenlijk is het openen van een topic met allerlei criteria dan niet echt zinvol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiftace
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:04:
Dit soort topics zijn toch eigenlijk onnavolgbaar.
Gefeliciteerd met je keuze, al is dit dus een auto met duur onderhoud, een halve Renault motor die je niet vertrouwt en geen hybride wat je wel als eis stelde…

Prima dat je kiest op gevoel en voor de ster op de neus, maar eigenlijk is het openen van een topic met allerlei criteria dan niet echt zinvol :+
Van renault vertrouw ik de elektra/ infotainment niet. De ster op de neus boeit me niet, 5 jaar gratis onderhoud was wel mooi meegenomen bij de aankoop en ik heb een fikse korting gekregen omdat ik cash aftikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:42

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Wauw! Een nieuwe GLB voor minder dan €10K. :+
Pagina: 1