• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01 09:47
Beste allemaal,

Ik heb een vraag: sinds kort wanneer ik mijn flitser gebruik, werkt hij niet altijd. Gebruik mijn flitser altijd op de M (manuele stand). Zodra ik die selecteer op mijn flitser, gaat het knopje rood branden (wat normaal altijd gebeurd en dus goed is). En nu hoort ook zoals je op de foto kan zien het knopje met het flitstekentje groen te branden. (soms is dit direct wel het geval en na het maken van één of meerdere foto’s gaat het groene lampje uit..).
Misschien wel een detail die van belang is voor jullie om te weten is: ik gebruikt de flitser met batterijen erin. Is er ook een kabeltje te koop voor deze flitser, en wanneer ik deze aansluit op mijn body, als dit mogelijk is. Zou het probleem hier mee verholpen kunnen zijn?
Of weer iemand wat anders het euvel zou kunnen zijn?

Heel erg bedankt alvast!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Volgens mij is er geen alternatief voor batterijen in een flitser... je body kan niet de stroom hiervoor leveren. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Je had vroeger nog wel eens flitsers met een externe accu, maar dat is vast niet wat je zoekt en ik denk ook niet dat dit je probleem gaat oplossen. Geef je de flitser wel genoeg tijd om te laden? Heb je al nieuwe batterijen geprobeerd?

[Voor 42% gewijzigd door Archer_VC10 op 03-01-2023 23:14]

• Gadgetjunk
Archer_VC10 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:13:
Volgens mij is er geen alternatief voor batterijen in een flitser... je body kan niet de stroom hiervoor leveren. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Je had vroeger nog wel eens flitsers met een externe accu, maar dat is vast niet wat je zoekt en ik denk ook niet dat dit je probleem gaat oplossen. Geef je de flitser wel genoeg tijd om te laden? Heb je al nieuwe batterijen geprobeerd?
Sorry voor mijn late berichtje, maar het waren een paar drukke dagen. Dus nu gelukkig eindelijk weer even wat rust in de tent. Maar om je vragen te beantwoorden: ik geef de flitser denk ik wel genoeg tijd, wat zou moeten qua tijd tussen elke foto? En de batterijen zijn na mijn idee nog niet heel lang in mijn flitser, maar ga ik zeker even proberen. Bedankt voor deze nuttige tips!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De batterijen laden de interne condensator op; die ontlaadt in een keer tijdens de flits.
Hebben je batterijen nu wat minder porrie na een tijdje, gaat het opladen een heel stuk langzamer, en kunnen ze niet meer altijd jouw tempo bijbenen.

Wise enough to play the fool

• Gadgetjunk
teacher schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:49:
De batterijen laden de interne condensator op; die ontlaadt in een keer tijdens de flits.
Hebben je batterijen nu wat minder porrie na een tijdje, gaat het opladen een heel stuk langzamer, en kunnen ze niet meer altijd jouw tempo bijbenen.
Dankjewel voor je info!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In plaats van batterijen kan je ook oplaadbare gebruiken en dan vooral Eneloop batterijen deze zijn in staat heel snel veel stroom te leveren waardoor je veel sneller door kan flitsen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Gadgetjunk
Frogmen schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:57:
In plaats van batterijen kan je ook oplaadbare gebruiken en dan vooral Eneloop batterijen deze zijn in staat heel snel veel stroom te leveren waardoor je veel sneller door kan flitsen.
Thanks voor de tip!

• Gadgetjunk
Iedereen hartstikke bedankt voor alle reacties.
ik heb nieuwe batterijen in de flitser gedaan,
tot nu toe lijkt het probleem verholpen!
@Frogmen: Heb oplaadbare batterijen besteld,
nu nog even wachten tot ze in huis zijn.

Nogmaals bedankt allemaal! _/-\o_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee