Toon posts:

Computer op TV/stereo aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen!

ik heb hier een Tbird 900 met Powercolor GF2-MX en een SB128. Op de GF2-MX zit een AV/Composite en een SVHS aansluiting.

Ik wil de PC aansluiten op mijn TV. Mijn TV heeft alleen SCART aansluitingen.

Ook wil ik natuurlijk geluid hebben. De geluidskaart wil ik aansluiten op EN de TV EN op de stereo. Dus op twee verschillende apparaten. De stereo heeft een AUX aansluiting.

De afstand tussen de PC en de TV is ongeveer 15 meter (door het wegwerken van de kabel(s) langs de muren).

Ik weet dat SVHS niet meer dan plm 5 meter kan overdragen ivm kwaliteitsverlies. AV/Composite moet toch kunnen over die 15 meter? Of is dan de kwaliteit om te :r :r :r ???

Kan iemand mij vertellen WAT ik moet kopen????

Bij voorbaat erg bedankt! ;)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Ga gewoon naar de lokale radioboer en neem mee op een papiertje wat voor aansluitingen je hebt en hij heeft alle kabeltjes voor je...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
niet echt :(

ik ben dus al geweest bij:

-correct
-dunnet
-crazy hans
-radio modern
-dixons

allemaal hadden ze andere oplossingen! :?
de goedkoopste oplossing was 89 hfl en de duurste 225 hfl voor dezelfde functionaliteit! :? :?

hoe hebben jullie dit gedaan dan?

Verwijderd

[OFF -TOPIC]
Meneer wil advies van mensen hier met eventuele ervaringen ..
niet naar een winkel gestuurd te worden om vervolgens afgezeikt te worden en vervolgens je dan rommel aan te laten smeren wat volgens hun ut beste is ..
neem aan dat hij wel kwaliteit op zijn tv wil en stereo ..
[END]

sorry dak jezelf verders niet ken helpen ..

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
wat voor uitgangen heb je allemaal op je geluidskaart? of op je videokaart?

als er een svhs connector op zit..(ziet er qua pen-indeling bijna het zelfde uit als die van je muis(en dan geen usb))

die kun je wel op een verloop van audio naar scart krijgen,

die kabel kost iets van 35 piek per 10 meter ofzo.

als je van je geluidskaart apart naar de tv moet dan moet je met tulp stekkers gaan werken..di je ook weer kwijt kunt in een audio/video/svhs -> scart stekker . deze stekker is van vivanco en is overal verkrijgbaar waar men ook maar iets van vivanco heeft liggen

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 15:18 schreef sypie het volgende:
wat voor uitgangen heb je allemaal op je geluidskaart? of op je videokaart?

als er een svhs connector op zit..(ziet er qua pen-indeling bijna het zelfde uit als die van je muis(en dan geen usb))

die kun je wel op een verloop van audio naar scart krijgen,

die kabel kost iets van 35 piek per 10 meter ofzo.

als je van je geluidskaart apart naar de tv moet dan moet je met tulp stekkers gaan werken..di je ook weer kwijt kunt in een audio/video/svhs -> scart stekker . deze stekker is van vivanco en is overal verkrijgbaar waar men ook maar iets van vivanco heeft liggen
Ik wil wel een SVHS verbinding maar de afstand is volgens de mensen van de winkels te groot! |:(
Het schijnt dat ik ben aangewezen op AV/Composite kabels voor die 15 meter...

Mijn GF2-MX heeft een SVHS (soort PS/2) en een AV/Composite aansluiting (gele tulp)

Mijn geluidskaart heeft een Line-out, line-in, speaker, microfoon (allemaal jack) en MIDI/Gameport aansluiting (soort grote com-poort).

De TV heeft alleen SCART aansluiting.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

[topic=212322/1/25]

Dat brengt je pc naar je tv.. nu alleen nog tv naar stereo. Werkt 1 van die SCART aansluitingen niet toevallig ook als uitgang? Dan kun je nog van SCART naar 2x tulp.. Zo niet, heb je dan niet toevallig een video? Met audio-uitgangen? Ah? :)

Pfff.. Hoe een koe een haas vangt :)

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 15:27 schreef Kris2904 het volgende:
[topic=212322/1/25]

Dat brengt je pc naar je tv.. nu alleen nog tv naar stereo. Werkt 1 van die SCART aansluitingen niet toevallig ook als uitgang? Dan kun je nog van SCART naar 2x tulp.. Zo niet, heb je dan niet toevallig een video? Met audio-uitgangen? Ah? :)

Pfff.. Hoe een koe een haas vangt :)
dank u... ik zat ém net te lezen ;)

Het is me nu duidelijk! alleen wou ik nog weten of er over die 15 meter geen kwaliteitsverlies optreed via de AV/composite aansluiting naar de SCART aansluiting van de TV! Wie weet dit?

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Aangezien ik nog geen standaardkabels heb gezien langer dan 10m, kan daar wel eens een grond van waarheid in zitten.. Ik denk dat er maar een manier is om achter te komen: Trial and error. Tja, met iets dergelijks ga ik al snel denken aan zo'n Marmitek GigaVideo setje, maar dat kost knaken..

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Robgee, ik zie dat je in Rdam woont, dan moet je op di of zaterdag eens naar de markt gaan. Een beetje achteraan (vanaf station blaak gezien) staat een tent met een indier ofzo en daar verkopen ze dit soort dingen. En lekker goedkoop. Ik weet niet of ze alles hebben, maar ik kan nu beneden tv kijken vanaf mijn pc, en met geluid. en dat voor 25 piek.

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Wat voor kabel heb je dan gekocht? En met wat voor lengte?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 15:43 schreef LuCaS het volgende:
Robgee, ik zie dat je in Rdam woont, dan moet je op di of zaterdag eens naar de markt gaan. Een beetje achteraan (vanaf station blaak gezien) staat een tent met een indier ofzo en daar verkopen ze dit soort dingen. En lekker goedkoop. Ik weet niet of ze alles hebben, maar ik kan nu beneden tv kijken vanaf mijn pc, en met geluid. en dat voor 25 piek.
Aha! goeie tip! bij dat kraampje ernaast verwijderen ze ook simlocks voor een geeltje (dat heb ik maar niet gedaan, want dat is illigaal! >:) )

Ik ga zeker ff kijken, want als arme student mag het allemaal niet teveel kosten natuurlijk! ;)

Verwijderd

Composiet met audio ineen is in 15 meter te krijgen, heb het al 2 keer gekocht en gebruikt (grotere electro zaken, zoals Expert, Electroworld, etc.). Deze kost ca 40 piek, een scart aansluiting verloop (scart-tulp) voor deze kabel ca 10 piek.

Je audiokaart heeft waarschijnlijk jack uitgangen, daar knal je dan een splittertje (2 maal voor stereo, ca 10) op om zowel je stereo als je tv aan te hangen. Plus nog audio kabel voor pc --> stereo, ca. 15 piek of zo.

Moet lukken zo, denk ik, werkte bij mij perfect iig.

Suc6

Edit: Dus voor ca 90 piek moet het inderdaad lukken

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op donderdag 30 augustus 2001 15:22 schreef robgee het volgende:

[..]

Ik wil wel een SVHS verbinding
Heeft je TV dan wel een scart aansluiting die S-VHS ondersteunt?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 15:55 schreef InSaNe400 het volgende:
Composiet met audio ineen is in 15 meter te krijgen, heb het al 2 keer gekocht en gebruikt (grotere electro zaken, zoals Expert, Electroworld, etc.). Deze kost ca 40 piek, een scart aansluiting verloop (scart-tulp) voor deze kabel ca 10 piek.

Je audiokaart heeft waarschijnlijk jack uitgangen, daar knal je dan een splittertje (2 maal voor stereo, ca 10) op om zowel je stereo als je tv aan te hangen. Plus nog audio kabel voor pc --> stereo, ca. 15 piek of zo.

Moet lukken zo, denk ik, werkte bij mij perfect iig.

Suc6

Edit: Dus voor ca 90 piek moet het inderdaad lukken
Kijk! op dit antwoord hoopte ik dus!!!! ik gaat gelijk ff kijken (wordt morgen denk ik)

thnx allemaal en SLOTJUUUH ;) ;)
Pagina: 1