Toon posts:

Help, welke monitor?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• zuiverekoffie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 13:38
Ik ben oud, toen ik jong was, was de hoofdprijs in de loterij Vuur.

Ik weet dus niets van monitoren van deze tijd, ik kijk altijd alleen maar maar de inches en dat is dus niet meer genoeg.
Ik kijk bij de monitoren in Pricewatch en val flauw van alle verschillende soorten, ik snap er niets meer van.
Waar moet je op letten? hertzjes? HD, 4k, zo hoog mogelijke resolutie? ik weet het niet.

Ik gebruik mijn PC om te gamen, dus kan iemand mij zeggen wat het beste daar voor is?

Ik wil zowieso een 27inch, en geen widescreen, budget 200-300 euro denk ik.

}:O

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

DarkSide

theres no place like ::1

geen widescreen? Dus geen 16:9? Wil je dan echt nog een ouderwetse 4:3?
Dat je misschien geen ultra wide wilt snap ik.

Verder gamen. Specificeer. Is dat patience.
Of is dat competiive CS go?

Hoeveel FPS wil je halen en wat zijn de computer specs.
Dat bepaalt of je voor 60hz of 360hz moet gaan zeg maar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• zuiverekoffie
DarkSide schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:47:
geen widescreen? Dus geen 16:9? Wil je dan echt nog een ouderwetse 4:3?
Dat je misschien geen ultra wide wilt snap ik.

Verder gamen. Specificeer. Is dat patience.
Of is dat competiive CS go?

Hoeveel FPS wil je halen en wat zijn de computer specs.
Dat bepaalt of je voor 60hz of 360hz moet gaan zeg maar.
Oh ok, bedankt!

Een AMD Ryzen 9 5900X , 64GB DDR4 G Skill 3200 RAM , NVIDIA RTX3060 12GB , 2TB M.2 SSD

en dan eigenlijk wel FPS zware spellen.

Ik weet niets van wide of ultrawide, maar ik bedoel eigenlijk ultra wide, ik ben namelijk bang dat ik dan weer zo'n monitor koop waar geen enkel spel een resolutie voor heeft of zo.

Alvast bedankt!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij wordt alles wel ondersteund tegenwoordig.
Maar het zijn wel meer pixels dus wat zwaarder.

Genoeg 16:9 schermen te vinden.
Kijk naar een IPS scherm voor goede kijkhoeken
En met de 3060 moet 1440 wel kunnen zolang je geen ultra high settings doet etc.
En dan een monitor met 144hz en g-sync bv

uitvoering: AOC Q27G2S/EU Rood, Zwart
heeft wel redelijke specs qua helderheid etc en valt binnen budget.

Dit is een lijstje van 1440p monitoren in ongeveer je budget
kijk naar een paar die je denkt te vinden passen en kijk naar wat reviews

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Voor de resolutie van de widescreens hoef je het niet te laten, iedere moderne game kan op iedere resolutie/ beeldverhouding worden gespeeld, wat belangijk is hoeveel fps je vga kaart weet uit te spugen.

Gezien je 3060 geen hoogvlieger is moet je al niet te hoge resoluties nemen, want dan krijgt hij het al te zwaar en loop je al snel tegen te weinig fps aan op hogere instellingen. Oude games zullen 4k 60fps nog wel trekken, maar voor nieuwe titels die ook nog een gpu demandig zijn is 1440p wrs al de max, terwijl als je graag op 120/144hrz wil gamen, zul je al naar een 1080p 144hrz moeten zoeken, hangt dus wel wat van enkele factoren af...?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• zuiverekoffie
DarkSide schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:11:
Volgens mij wordt alles wel ondersteund tegenwoordig.
Maar het zijn wel meer pixels dus wat zwaarder.

Genoeg 16:9 schermen te vinden.
Kijk naar een IPS scherm voor goede kijkhoeken
En met de 3060 moet 1440 wel kunnen zolang je geen ultra high settings doet etc.
En dan een monitor met 144hz en g-sync bv

uitvoering: AOC Q27G2S/EU Rood, Zwart
heeft wel redelijke specs qua helderheid etc en valt binnen budget.

Dit is een lijstje van 1440p monitoren in ongeveer je budget
kijk naar een paar die je denkt te vinden passen en kijk naar wat reviews
Ok bedankt, ik kijk even!

• zuiverekoffie
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:11:
Voor de resolutie van de widescreens hoef je het niet te laten, iedere moderne game kan op iedere resolutie/ beeldverhouding worden gespeeld, wat belangijk is hoeveel fps je vga kaart weet uit te spugen.

Gezien je 3060 geen hoogvlieger is moet je al niet te hoge resoluties nemen, want dan krijgt hij het al te zwaar en loop je al snel tegen te weinig fps aan op hogere instellingen. Oude games zullen 4k 60fps nog wel trekken, maar voor nieuwe titels die ook nog een gpu demandig zijn is 1440p wrs al de max, terwijl als je graag op 120/144hrz wil gamen, zul je al naar een 1080p 144hrz moeten zoeken, hangt dus wel wat van enkele factoren af...?
Ok bedankt voor de hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee