Multiviewer: twee consoles op één TV in splitscreen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlavRG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik zoek een?
Ik zoek een apparaat dat twee of meer HDMI inputs neemt, het signaal combineert naar Split screen, en dat via één HDMI output naar mijn tv (LG OLED C9). Dit lijkt te bestaan als een multiviewer.

Wat is je budget?
Zo'n 300€.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Split screen te gamen met mijn vriendin. Ik wil de Nintendo Switch en PS5 tegelijk op het grote scherm hebben. De Switch kan natuurlijk ook als handheld, maar we hebben allebei voorkeur voor het grote scherm en het is leuk om bij elkaar mee te kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bijvoorbeeld deze op Amazon. En Google Shopping geeft ook opties via AliExpress. Echter vertrouw ik Amazon en AliExpress niet helemaal op kwaliteit en customer service.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand ervaring met multiviewers voor gaming, of specifiek een aanrader?
Kan ik bijvoorbeeld input lag verwachten, en is het wisselen van audio van één bron naar de andere soepel.

Edit: dit is een crosspost van audio/video forum waar helaas geen antwoord kwam. Aangezien het einddoel gaming is post ik het hier nogmaals.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:37
OlavRG schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:14:
Ik zoek een?
Ik zoek een apparaat dat twee of meer HDMI inputs neemt, het signaal combineert naar Split screen, en dat via één HDMI output naar mijn tv (LG OLED C9). Dit lijkt te bestaan als een multiviewer.

Wat is je budget?
Zo'n 300€.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Split screen te gamen met mijn vriendin. Ik wil de Nintendo Switch en PS5 tegelijk op het grote scherm hebben. De Switch kan natuurlijk ook als handheld, maar we hebben allebei voorkeur voor het grote scherm en het is leuk om bij elkaar mee te kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Bijvoorbeeld deze op Amazon. En Google Shopping geeft ook opties via AliExpress. Echter vertrouw ik Amazon en AliExpress niet helemaal op kwaliteit en customer service.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand ervaring met multiviewers voor gaming, of specifiek een aanrader?
Kan ik bijvoorbeeld input lag verwachten, en is het wisselen van audio van één bron naar de andere soepel.

Edit: dit is een crosspost van audio/video forum waar helaas geen antwoord kwam. Aangezien het einddoel gaming is post ik het hier nogmaals.
Dit word toch gewoon native ondersteund door je LG C9? Zie oa. http://kr.eguide.lgappstv...multiview_e_c_a__eng.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlavRG
Er is inderdaad ingebouwde multiview, maar die werkt helaas niet voor 2 HDMI inputs tegelijkertijd. Wel voor 1 HDMI input + een TV zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:13
Je gebruikt neem ik aan een kastje (hoe moet je het noemen, ontvanger? Ziggo mediabox oid) voor de TV? Heeft die geen input?

[ Voor 29% gewijzigd door WEBGAMING op 05-01-2023 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlavRG
Ik gebruik geen mediabox of iets dergelijks, enkel HDMI inputs (PlayStation, Switch, Sonos, en af en toe laptop of Raspberry Pi).

De ingebouwde multiview werkt met de coax antenna/cable input volgens mij, dus dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wij hebben lange tijd een Techly switcher gebruikt, die kan tot 4 apparaten.

Maar eerlijk, werkt prima met wat PC schermen/streams, maar beeldverhouding voor een console wordt een ramp. 2 scherm is slechts verticaal te splitsen en dat is bij 16:9 spelcomputers een zeer vaag beeld. Hoewel er up/downscaling in zit, had ik niet het idee dat deze echt 'goed' werkte.

Via RS232 kregen wij het toch mogelijk om de 4 split (zonder 2 extra inputs te gebruiken) optie te gebruiken, dan heb opeens meerdere 'redelijk' gelijke beeldverhoudingen als opties, van 4 gelijke schermen, tot 1 groot/3 ernaast klein, maar ook een horizontale splitsing met ~80% van het schermbreedte (zijkanten worden input 3/4).

Grootste probleem, ding heeft een 1080 output, dus 'anno nu' raad ik hem zeker niet, maar het is iets in je achterhoofd te houden mbt de beeldverhoudingen en hoe je verwacht deze 2 op het scherm te hebben.

Edit, nog even nagevraagd bij collega die dit ding beheerde, die geeft als advies: 0501QMV van Blackbox.
Maar als ik internet moet geloven, is dat ding ver over de 1000 euro :P

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 06-01-2023 11:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1