Ik wil graag onze platenspeler (voorzien van RIAA voorversterker) via de Philips TV 32PFL7486H/12 afspelen op de soundbar (verbonden via HDMI/ARC). Als ik de platenspeler via de tulp (RCA) aansluitingen op de TV aansluit en de bijbehorende ingang (source VGA) kies meldt de tv na enkele seconden geen video signaal en schakelt dan niet naar de betreffende source waardoor er ook geen geluid doorgegeven wordt.
Hoe kan ik de TV laten weten dat deze source toch gebruikt moet worden?
Als de VGA ingang gebruikt wordt voor het audio signaal kan dan bijvoorbeeld tussen pin 5 en pin 9 van de VGA connector 5VDC aangelegd worden waardoor de tv wel schakelt naar deze source en het geluid via de aparte tulp ingangen van de VGA aansluiting wel doorgegeven wordt aan de soundbar?
Of is er een speciale kabel / converter voor een dergelijke toepassing?
NB De TV schkelt wel op alle overige video ingangen van HDMI en Scart enz. maar heeft geen separate audio ingang. De soundbar van Sonos Beam Gen2 heeft alleen maar één HDMI ingang waardoor de platenspeler daar niet direct op aan te sluiten is.
Hoe kan ik de TV laten weten dat deze source toch gebruikt moet worden?
Als de VGA ingang gebruikt wordt voor het audio signaal kan dan bijvoorbeeld tussen pin 5 en pin 9 van de VGA connector 5VDC aangelegd worden waardoor de tv wel schakelt naar deze source en het geluid via de aparte tulp ingangen van de VGA aansluiting wel doorgegeven wordt aan de soundbar?
Of is er een speciale kabel / converter voor een dergelijke toepassing?
NB De TV schkelt wel op alle overige video ingangen van HDMI en Scart enz. maar heeft geen separate audio ingang. De soundbar van Sonos Beam Gen2 heeft alleen maar één HDMI ingang waardoor de platenspeler daar niet direct op aan te sluiten is.