Toon posts:

Audio van platenspeler naar TV geeft melding geen video sign

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• robduplo
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-02 19:16
Ik wil graag onze platenspeler (voorzien van RIAA voorversterker) via de Philips TV 32PFL7486H/12 afspelen op de soundbar (verbonden via HDMI/ARC). Als ik de platenspeler via de tulp (RCA) aansluitingen op de TV aansluit en de bijbehorende ingang (source VGA) kies meldt de tv na enkele seconden geen video signaal en schakelt dan niet naar de betreffende source waardoor er ook geen geluid doorgegeven wordt.
Hoe kan ik de TV laten weten dat deze source toch gebruikt moet worden?
Als de VGA ingang gebruikt wordt voor het audio signaal kan dan bijvoorbeeld tussen pin 5 en pin 9 van de VGA connector 5VDC aangelegd worden waardoor de tv wel schakelt naar deze source en het geluid via de aparte tulp ingangen van de VGA aansluiting wel doorgegeven wordt aan de soundbar?
Of is er een speciale kabel / converter voor een dergelijke toepassing?

NB De TV schkelt wel op alle overige video ingangen van HDMI en Scart enz. maar heeft geen separate audio ingang. De soundbar van Sonos Beam Gen2 heeft alleen maar één HDMI ingang waardoor de platenspeler daar niet direct op aan te sluiten is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een platenspeler geeft idd geen videosignaal af he. Dus wat dat betreft heeft de TV groot gelijk ;)

Even voor de goede orde: dit zijn je ingangen:

Ik ga er vanuit dat je de DVI/VGA IN bedoelt die je nu gebruikt :)
Je VGA aansluiting faken zou je kunnen doen, maar lijkt me wat omslachtig. Wat denk ik handiger is is om je SCART aansluiting te gebruiken. Je hebt van die scart blokjes met composiet en l/r audio aansluitingen. Meestal switchbaar tussen input en output. Als je die 1 koopt en op input zet, moet het daar eigenlijk direct met de RCA aansluitingen op lukken, ook zonder beeld. Want op composiet zit vziw geen detectie :)

Enige wat je wel zou kunnen tegenkomen is dat de TV het analoge geluid niet zonder meer wil converteren naar digitaal via HDMI. Dat probleem zou je trouwens ook bij de door jou voorgestelde VGA oplossing tegen kunnen komen. Maar daar kom je alleen achter door uit te proberen. Ik had de handleiding van het ding doorgeplozen (soms staat er nog wel eens een opmerking hieromtrent), maar er leek niks over vermeld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:19
Misschien werkt het ook al als je de component ingang kiest (Y/Pb/Pr) en de bijbehorende tulp (RCA) audio ingangen?
Dus niet de DVI/VGA audio ingang.

[Voor 34% gewijzigd door The_Doman op 03-01-2023 22:11]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee